"Feis Ile" Het Islay festival van whisky and music
Re: "Feis Ile" Het Islay festival van whisky and music
Dank voor de reacties. Nu maar wachten tot mei.
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

Programma is nu voor een grot deel online en gelukkig meer Ceilidh bands weer en minder disco:
http://www.theislayfestival.co.uk/index.html
Gr,
Jock
Gr,
Jock
0 x
Jock schreef:Programma is nu voor een grot deel online en gelukkig meer Ceilidh bands weer en minder disco:
Gr,
Jock
V.w.b. de distillery-programma's is er nog niet veel bekend, aleen Bowmore en Bunnahabhain hebben hun programma pas bekend gemaakt...
0 x
Dat klopt niet helemaal: Laphroaig: zie site, Lagavulin en Caol Ila: zie site Diageo, Kilchoman: zouden ze aan het eind van deze maand bekend maken.
Bruichladdich weet ik niet, misschien heeft Jock daar info over. Ardbeg, weet ik ook niet wat die doen.
pascal
Bruichladdich weet ik niet, misschien heeft Jock daar info over. Ardbeg, weet ik ook niet wat die doen.
pascal
Laatst gewijzigd door hetwhiskyforum op 18 Mar 2011, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen distilleries aangepast
Reden: Namen distilleries aangepast
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Zo, ik trek dit topic maar eens uit het slop.
Ik heb zojuist m'n twee tickets betaald voor de Penultimate Masterclass van Jim McEwan bij Bruichladdich op zondag 27 mei 2012. Twee jaar geleden was Jim's MC een van de hoogtepunten tijdens Feis Ile, dus ik verwacht voor dit jaar niets minder.
Overigens heb ik de reservering voor de Ultimate Masterclass van 2013 ook al enkele maanden staan... Het zal z'n laatste zijn dan, daarna gaat hij met pensioen.
Ik heb zojuist m'n twee tickets betaald voor de Penultimate Masterclass van Jim McEwan bij Bruichladdich op zondag 27 mei 2012. Twee jaar geleden was Jim's MC een van de hoogtepunten tijdens Feis Ile, dus ik verwacht voor dit jaar niets minder.
Overigens heb ik de reservering voor de Ultimate Masterclass van 2013 ook al enkele maanden staan... Het zal z'n laatste zijn dan, daarna gaat hij met pensioen.
0 x
Jaja, het is een leuke, smakelijke week geweest vorig jaar en denk er nog wel eens aan terug, helaas dit jaar niet, maar de volgende keer als we gaan wordt het toch 1 koffer voor de kleding en een andere voor de flessen......ik zou zeggen, veel plezier aldaar en neem wel genoeg mee om de mooie bottelingen te kopen...en de only dist. versie van Laga en Caol Ila, jura ook niet vergeten he....evn oversteken,maar ja dat is de moeite..veel plezier
pascal
pascal
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

pim schreef:... maar de volgende keer als we gaan wordt het toch 1 koffer voor de kleding en een andere voor de flessen......ik zou zeggen, veel plezier aldaar en neem wel genoeg mee om de mooie bottelingen te kopen...en de only dist. versie van Laga en Caol Ila, jura ook niet vergeten he...
Haha, don't worry. We hebben een auto die zo vol raakt met whisky en Islay Ale dat de koffers op de achterbank moeten, omdat de hele kofferbak vol gaat met drank. Volgens mij had ik zelf vorig jaar al iets van 20 flessen plus wat mini's.
Ik vrees dat een Lagavulin Distillery Only 2010 niet meer gaat lukken, die schijnt volledig uitverkocht te zijn. Hopelijk hebben ze dit jaar een nieuwe distillery only botteling, dan neem ik er daar ongetwijfeld een paar van mee. Plus uiteraard de festivalbottelingen van Lagavulin, Caol Ila, Laphroaig (ik gok wederom een Cairdeas), iets van Bowmore, misschien een Bunnahabhain, eventueel een Bruichladdich als het niet een te maffe botteling is. Ardbeg, Kilchoman en Jura maken we niet mee dit jaar, we gaan namelijk op de woensdag alweer huiswaarts, maar daar staat dan tegenover dat dit jaar voor het eerst wel de open dag van Springbank op het programma staat.
Ik heb overigens afgeleid uit hun nieuwsbrief dat Ardbeg geen speciale distillery only fles heeft dit jaar, maar een ook in Nederland verkrijgbare Ardbeg Day botteling.
0 x
Bowmore is op woensdag, wil je de hele bijzondere (en dure natuurlijk) Bowmore willen, zul je je slaapzak mee moeten nemen om voor de poort te gaan liggen, afgelopen jaar waren ze er al om 06.30 s'ochtends, de laimrig(de gewone) feis ile botteling die vlogen de winkel uit, wel een lekkere bowmore trouwens. effin, ik wens je bij voorbaat veel plezier....
ps: we waren vorig jaar met het vliegtuig geweest, zodoende maar 2 koffers.....
pascal
ps: we waren vorig jaar met het vliegtuig geweest, zodoende maar 2 koffers.....
pascal
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

pim schreef:Bowmore is op woensdag, wil je de hele bijzondere (en dure natuurlijk) Bowmore willen, zul je je slaapzak mee moeten nemen om voor de poort te gaan liggen, afgelopen jaar waren ze er al om 06.30 s'ochtends, de laimrig(de gewone) feis ile botteling die vlogen de winkel uit, wel een lekkere bowmore trouwens. effin, ik wens je bij voorbaat veel plezier....
Dank je. Ik heb de afgelopen jaren alleen de Tempest Feis Ile en de Laimrig Feis Ile meegenomen. Voor een single cask Port Ellen van £100 zou ik wel in een slaapzak gaan liggen, maar dat gebeurde in 2008, een jaar voordat ik er voor het eerst kwam. Voor een 28 jaar oude Bowmore voor £350 kom ik m'n bed niet uit.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Zo, even wat evenementjes geboekt bij Laphroaig.
Een avond happy dramming met Friends of Laphroaig onder genot van een hapje en een muziekje, een wandeling met manager John Campbell of ambassador Simon rond de distillery met laarzen aan en een whisky in de hand, een warehouse demonstratie met uitleg over rijping in verschillende vaten door de master blender zelf (dat kan toch niet anders dan Robert Hicks zijn?), maar ik heb vooral zin om daar zelf drie vaten te mogen vergelijken, om dan een klein 25cl flesje van de winnaar te mogen bottelen om mee te nemen...
Een avond happy dramming met Friends of Laphroaig onder genot van een hapje en een muziekje, een wandeling met manager John Campbell of ambassador Simon rond de distillery met laarzen aan en een whisky in de hand, een warehouse demonstratie met uitleg over rijping in verschillende vaten door de master blender zelf (dat kan toch niet anders dan Robert Hicks zijn?), maar ik heb vooral zin om daar zelf drie vaten te mogen vergelijken, om dan een klein 25cl flesje van de winnaar te mogen bottelen om mee te nemen...
0 x
Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”