De laatste toevoegingen:
Kilkerran 8yo (Bourbon Batch #12, 57.7%)Sampletje geproefd van Henri, en ja, zeer smakelijke dram. Leuk om een flesje van te kraken t.z.t.
Ardnahoe 6yo Chairman's Selection (Sherry & Bourbon, 60.2%)Ben een beetje een biased fanboy van Ardnahoe is onlangs gebleken, maar ik pruim dit jonge wispelturige spul wel. Deze dan puur op ratings af gekocht om eens te proberen.
Ardnahoe 7yo 2019/2026 (1st fill Bourbon Barrel C#70, 60.2%)Een nieuwe single cask A’hoe voor Kirsch, en die stellen vaak niet teleur.
Kilchoman 14yo Family Collection 1st Edition (Bourbon Matured, 100% Rockside Barley, 50.9%)Ik had eigenlijk nog niks van Kilcho in de kast staan, en aangezien deze 100% van hun eigen land op Islay komt, lekker normaal op een Bourbon-vat heeft gelegen, vond ik het wel de moeite waard om te proberen.
Ledaig 18yo 2026 CDus (Sherry Butt C#700260, 56.8%)Ledaig, mooie leeftijd, op sherry. Verkocht.
Undisclosed Distillery (Islay) 18yo 2007/2026 AWWCSchijnbaar een Caol Ila, die aan ‘het eind van z’n bestaan’ meer dan 5 jaar op een Oloroso puncheon heeft gelegen. Ik zat al een flinke tijd te loeren op een flesje uit de Infrequent Flyers-serie omdat ik het label wel leuk vind staan in de kast hier.
Iets met TurboMcKwek enzo…