squaadgras schreef:Wat zijn de invoerkosten tegenwoordig?
Goede vraag, had al wat uitgezocht voordat ik ging bestellen want ik had geen zin in verborgen kosten of andere addertjes onder het gras maar ben er nog even verder ingedoken.
Dit is wat Laphroaig zelf daarover stelt:
"DO I HAVE TO DEAL WITH CUSTOMS OR OTHER EXTRA COSTS?
For orders within Germany or the UK: No, there are no hidden or additional fees that you may incur.
For deliveries to EU countries (excluding Finland, Estonia, and Latvia) orders are delivered under a Delivered Duty Paid (DDP) service. This means we clear the goods with customs and pay the applicable local taxes and duties directly for the destination country. You will not be asked to pay any additional costs prior to delivery."Daarmee was voor mij in principe de kous af. Nou ben ik dus iets verder gaan kijken en op het bonnetje staat gewoon keurig 21% belasting. Wat ik niet weet, maar wat ik aanneem is dat dit de land specifieke BTW is en dus mogelijk anders is voor andere landen. Volgens de
Douane bereken je de BTW pas aan het eind over alle kosten.
Gezien het statement van Laphroaig ga ik er dus vanuit (had dit niet zo goed uitgezocht van te voren) dat die kosten dus verwerkt zitten in de prijs die wordt getoond op de website (ik had aangegeven vanuit NL te bestellen).
Lang verhaal, ik weet het eigenlijk niet precies maar het is mij probleemloos verlopen en ik wist van te voren wat ik moest betalen, dat vond ik belangrijk. Op de link van de douane staat meer informatie, al kon ik niet specifiek een categorie voor drank of alcohol vinden.