Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Koning
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 704
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 15:45
Locatie: Den Haag

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Berichtdoor Koning » 25 Jun 2026, 23:21

De meest geturfde whisky die ik ooit in mijn glas heb gehad: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 3-3072-ppm
ruim 307ppm, weet dat het een beetje een gimmick is, maar toch nog 3x zoveel als de gemiddelde Octomore.
Op de neus nog verrassend zacht, maar op de smaak rijke en zware golvende turf (niet medicinaal, want Laddie haalt zijn peat van het vasteland) met een enorme frisheid. Afdronk blijft lang en assig hangen met iets meer zoetigheid. Heerlijk verfrissend op zo'n plakkerig warme avond!
89 punten, kietelt zelfs de 90 punten voor mij. Beste Octomore sinds tijden!

Enne, benieuwd wat 'I_am_not_HS305" erbij heeft gesnoven voor zijn review voor deze dram:
Horse manure with a bit of urine seeping out the bottom, slightly dried sheep dung, some alpaca droppings here and there, and a touch of chimpanzee from the zoo mixed in.
A dead rat in the garage, a dried-up mouse in the trap—it might have been finished off in the slurry tank.
We love it!
5 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4048
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Berichtdoor squaadgras » 27 Jun 2026, 22:53

Heerlijk lang weekend is begonnen. Vrouwlief en kleine op stok, m.a.w. heerlijk genieten van een glaasje.

Ditmaal de Peallach 10yo 2015/2025 MoS (Bourbon Barrel C#MoS25006 op 55.3%). Ondergewaardeerd spul imo, en heerlijk goedkoop binnen te hengelen. Ledaigje met een beetje “PC-funk”, lijkt toch op een iets andere distillery run dan de ‘gewone’ Ledaig. Kaasknabbels!

En nu met een half oog foetjebal loeren. Het leven kan zo mooi zijn, je moet het alleen herkennen in de simpele dingen des levens!
7 x
2 ∞ & →


Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten