Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
- defeatless
- Moderator

Re: Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
Kurk liggend kroonkurk is staand. Gewoon die Ikea wijnrekken zijn ideaal!
Mijn ervaring is wel dat met een kroonkurk sneller rijpt en ook sneller kapot gaat. Dus de voorkeur blijft een echte kurk
Mijn ervaring is wel dat met een kroonkurk sneller rijpt en ook sneller kapot gaat. Dus de voorkeur blijft een echte kurk
1 x
Gouden Carolus heeft een nieuw Blond biertje, whisky infused! Leuk om te proberen!
1 x
Heb deze ook gedronken.
Erg gevaarlijk biertje
Je proeft helemaal niet het hoge alcohol percentage. Dus kijk uit met de feestdagen !!
Erg gevaarlijk biertje
Je proeft helemaal niet het hoge alcohol percentage. Dus kijk uit met de feestdagen !!
1 x
Hier nu een New Leaf 2024 van Bottle Logic. Blubberdikke rammer.
1 x
Rumoerig Roodborstje van Bird Brewery. Lekkere amber IPA
0 x
- MaltMuppet
- Top bijdrager

Vanavond had ik een Schuppenboer Port Barrel Aged bier van brouwerij het Nest. De verwachting was hoog, maar wat viel dat tegen zeg! Totaal geen koolzuur meer in het bier aanwezig… betrof een 75cl fles bij de Jan Linders vandaan. Zijn er hier toevallig meer die deze hebben geproefd en dezelfde ervaring hebben? Heb zelfs de brouwerij maar een mail gestuurd, want dit lijkt mij gewoon een foute batch. Op untapped las ik soortgelijke ervaringen
0 x
- defeatless
- Moderator

Jeetje das wel even balen.
Jan Linders heeft met pasen een kerst altijd goede aanbiedingen met 75cl flessen. Ik koop er elk jaar een aantal. Sommigen om te bewaren en rijpen en soms om gelijk te drinken.
Dit jaar geen schuppenboer gehaald. Voorgaande jaren vond ik het wel oke, maar niet iets wat ik elk jaar wil hebben.
Zeker ook even een mailtje naar Jan Linders sturen met de bevindingen en ook de untapped aan halen. Moet wel goedkomen!
Jan Linders heeft met pasen een kerst altijd goede aanbiedingen met 75cl flessen. Ik koop er elk jaar een aantal. Sommigen om te bewaren en rijpen en soms om gelijk te drinken.
Dit jaar geen schuppenboer gehaald. Voorgaande jaren vond ik het wel oke, maar niet iets wat ik elk jaar wil hebben.
Zeker ook even een mailtje naar Jan Linders sturen met de bevindingen en ook de untapped aan halen. Moet wel goedkomen!
1 x
MaltMuppet schreef:Vanavond had ik een Schuppenboer Port Barrel Aged bier van brouwerij het Nest. De verwachting was hoog, maar wat viel dat tegen zeg! Totaal geen koolzuur meer in het bier aanwezig… betrof een 75cl fles bij de Jan Linders vandaan. Zijn er hier toevallig meer die deze hebben geproefd en dezelfde ervaring hebben? Heb zelfs de brouwerij maar een mail gestuurd, want dit lijkt mij gewoon een foute batch. Op untapped las ik soortgelijke ervaringen
Als ik uit eigen ervaringen praat. Merk je dit vaak aan bieren die langer als een half jaar op een ander vat hebben gelegen. Je geeft al aan dat het een barrel aged is. Dus dan zou dat goed kunnen. Langer op het vat wil dus niet altijd zeggen lekkerder. Misschien dat het ook nog scheelt wat voor vat. Er word heel veel geëxperimenteerd. In mijn ogen alleen maar om weer iets nieuws te hebben. Beter zouden ze de flops dus niet verkopen. Maja. Het is toch geld he.
1 x
Deze had ik nog nooit gedronken: Karmeliet Grand Cru.
Ik vond de basis inderdaad de "normale" Karmeliet.
Maar de Grand Cru is veel meer dan dat en mooi in balans.
Groetjes,
Tonny
Ik vond de basis inderdaad de "normale" Karmeliet.
Maar de Grand Cru is veel meer dan dat en mooi in balans.
Groetjes,
Tonny
1 x
- Reichenbach
- Moderator

Heeft vatgerijpt bier van nature weinig koolzuur. Of er wordt bij het bottelen koolzuur toegevoegd of er is enige nagisting op fles (moet er bij wat suiker of jong bier worden toegevoegd).
Soms is het ook ontwikkelen van smaak. Mijn eerste Rodenbach is de gootsteen ingegaan; ik dacht dat het bier was bedorven.
Ben nu op zijn tijd wel liefhebber van zure bieren.
Soms is het ook ontwikkelen van smaak. Mijn eerste Rodenbach is de gootsteen ingegaan; ik dacht dat het bier was bedorven.
Ben nu op zijn tijd wel liefhebber van zure bieren.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Ik drink heel weinig bier maar heb er wel enkele in de kelder liggen. Op kerstavond een Gouden Carolus Christmas gedronken uit 2023. Zoet, maar toch met aangename aardse toetsen en vooral mooi vol van smaak. Op oudejaar nog eens een Westvleteren 12 van een aantal jaartjes oud open trekken.
1 x
- MaltMuppet
- Top bijdrager

defeatless schreef:Jeetje das wel even balen.
Ik sla elk jaar rond kerst flink in bij Jan Linders
mooie prijzen voor die 75 cl flessen en eigenlijk altijd wel goed spul. Helaas zitten ze niet echt om de hoek, dus hun contacten heeft niet zo veel zin denk ik. Net ff te ver rijden vanaf regio Rotterdam voor 2 flessen. Eerst maar eens afwachten wat voor reactie ik krijg van de brouwerij.Gelukkig hebben we ook nog wat andere flesjes ingeslagen dus kan nog ff vooruit. Jopen en Moersleutel, altijd goed. Carolus ook prima spul, wel benieuwd naar de Blond Whisky Infused…
0 x
- MaltMuppet
- Top bijdrager

Dawisknie schreef:
Als ik uit eigen ervaringen praat. Merk je dit vaak aan bieren die langer als een half jaar op een ander vat hebben gelegen. Je geeft al aan dat het een barrel aged is. Dus dan zou dat goed kunnen. Langer op het vat wil dus niet altijd zeggen lekkerder. Misschien dat het ook nog scheelt wat voor vat. Er word heel veel geëxperimenteerd. In mijn ogen alleen maar om weer iets nieuws te hebben. Beter zouden ze de flops dus niet verkopen. Maja. Het is toch geld he.
Barrel Aged heeft vaak niet veel koolzuur idd. Maar in dit geval was het gewoon afwezig, en dat maakt het toch minder lekker. En dat is best zuur als je 10,- per fles hebt betaald. Maargoed er zijn ergere problemen op de wereld. Blijft natuurlijk een luxe probleem

0 x
- Reichenbach
- Moderator

Vind ik dat wel een probleem bij de micro brouwerijen dat het te vaak hit-and-miss is.
Heb je dan wel iets lekkers dat voor herhaling vatbaar is, was het een eenmalige batch.
Gemiddeld gaat de prijs/kwaliteit dan erg achteruit. De nagel aan de kist voor de micro brouwerij in het algemeen.
Hebben de overlevers het meestal beter voor elkaar; tot ze hun ziel aan de duivel verkopen.
Heb je dan wel iets lekkers dat voor herhaling vatbaar is, was het een eenmalige batch.
Gemiddeld gaat de prijs/kwaliteit dan erg achteruit. De nagel aan de kist voor de micro brouwerij in het algemeen.
Hebben de overlevers het meestal beter voor elkaar; tot ze hun ziel aan de duivel verkopen.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”