Best Blended for the Money

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
Xstream
Senior
Senior

Re: Best Blended for the Money

Ongelezen berichtdoor Xstream » 14 Nov 2022, 23:58

En een verschrikkelijke website om wat je zoekt te vinden.
0 x
Afbeelding

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 27 Nov 2022, 12:44

Thewowbar1986 schreef:https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/84093/jb-20-year-old

Iemand hier ervaringen mee? Deze heb ikzelf nog niet geproefd, maar een vatted malt met jongste leeftijd 20 jaar in een decanter die zowat ergens in de jaren 70 verkocht werd, dan zitten hier toch wel wat oldskool malts in en verwacht ik er ook wel wat van...heb onlangs een fles aangeschaft maar die is nog onderweg...iemand hier feedback over? Cheers :belgie-vlag

lekker spul, gaf hem 85 punten, das erg goed voor een blend in mijn beleving
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 27 Nov 2022, 13:34

Thewowbar1986 schreef:https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/84093/jb-20-year-old

Iemand hier ervaringen mee? Deze heb ikzelf nog niet geproefd, maar een vatted malt met jongste leeftijd 20 jaar in een decanter die zowat ergens in de jaren 70 verkocht werd, dan zitten hier toch wel wat oldskool malts in en verwacht ik er ook wel wat van...heb onlangs een fles aangeschaft maar die is nog onderweg...iemand hier feedback over? Cheers :belgie-vlag

Mijn feedback is dat ik m graag zou proberen als je m open trekt :bigsmile pb me maar als het zover is en je kunt een sample missen!
0 x
Afbeelding

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 27 Nov 2022, 13:54

Vorige week zowel de SRV5 als de TB/BSW blend van Thompson Bros geproefd en gekocht, respectievelijk voor £34 en £35. De SRV5 is een blend van 2 Highland malts (vermoedelijk Dailuaine/Clynelish) en een Islay (zeer in de achtergrond), de TB/BSW bevat oudere whisky die door een fout in de botteling hal in hun handen is gekomen. Allebei zéér leuk om aan single malt snobs voor te schotelen. ;)
2 x

Thewowbar1986
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Thewowbar1986 » 27 Nov 2022, 14:52

Cask1988 schreef:

Mijn feedback is dat ik m graag zou proberen als je m open trekt :bigsmile pb me maar als het zover is en je kunt een sample missen!

:P Ik heb dat alvast genoteerd! :Proost
1 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’

Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86

Yvesss88
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Yvesss88 » 09 Jan 2025, 15:25

Een andere en meer standaard J&B maar wel uit de jaren 80 die ik ook kan waarderen.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 42/jb-rare

Maar wat voor mij echt een bijzonder aangename vondst was is deze Long John uit de 80's.

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... -community
1 x
Please follow me on Instagram for Whiskyposts, tastingsnotes, information and interaction! >> https://www.instagram.com/whiskyves88/

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 08 Sep 2025, 17:49

hjkuijken schreef:Prima SB light voor weinig
....
Deze whisky hoort zeker in dit topic thuis.
Reichenbach schreef:Een prima whisky en niet al te duur. Maar verwacht niet dat je een 'lichte' Springbank 10 krijgt. Daarvoor moet je bij D12 nog even doorsparen.

Nickolaas schreef:Ben ik niet met je eens Richard. Zeker de meer bourbonmatured Campbeltown Lochs komen dik in de buurt van een Springbank 10 en kosten toch een tientje of twee minder.

Over smaak valt niet te twisten zeggen ze dan, bovendien is mijn ervaring met Campbeltown Loch beperkt tot één fles. Als ik de recensies op youtube zie denk ik dat er ook wel de nodige batch variatie is bij CL. Eigenlijk niet veel anders dan bij SB10.

Was mijn exemplaar gezien de kleur voornamelijk bourbon, maar had in mijn beleving niet de kenmerkende Campbeltown Funk van Springbank. Misschien lag het aan mij, of was het een batch met een hoog aandeel Scotia.
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 08 Sep 2025, 20:52

1 x

hjkuijken
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor hjkuijken » 08 Sep 2025, 21:41

2 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 09 Sep 2025, 08:11

hjkuijken schreef:Deze is ook erg smakelijk: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ars-nas-ca

Ik geloof dat ondertussen batch 3 in de winkels ligt. Batch 1 en 2 waren in ieder geval bijzonder goed qua prijs/kwaliteit.
0 x

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 09 Sep 2025, 08:28

defeatless schreef:
hjkuijken schreef:Deze is ook erg smakelijk: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ars-nas-ca

Ik geloof dat ondertussen batch 3 in de winkels ligt. Batch 1 en 2 waren in ieder geval bijzonder goed qua prijs/kwaliteit.

Klopt - vond deze ook zeer verrassend. Zou een aanzienlijk deel oudere grain inzitten.
1 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 19 Sep 2025, 18:31

Reichenbach schreef:... bovendien is mijn ervaring met Campbeltown Loch beperkt tot één fles...
Vanaf vandaag n=2.
In eerste reactie klopt het dan wel dat de batch variatie erg groot is. Deze is met de sherry duidelijk een andere blend dan de vorige.
Flescode: 03.10.22 en 22/196. Als je deze nog ergens ziet staan; aanrader!
0 x

BuBen
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor BuBen » 16 Dec 2025, 17:41

Wonderlijk dat Ardnamurchan's Maclean's Nose hier nog niet is genoemd. Ardnamurchan + Glen Scotia + een beetje grain, met die typische kust-achtige ziltigheid, lichte turf en minimale funk van Glen Scotia. Als sub 30 euro whisky echt een bang for buck in mijn optiek en makkelijk een vervanger voor Talisker NAS whiskies.
4 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 16 Dec 2025, 18:46

Scoort ook wel goed op de whisky kanalen op Youtube, eens in de gaten houden.
1 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 17 Dec 2025, 15:38

Absoluut waar. Toen batch 1 uitkwam gelijk nog twee flessen gekocht na het proeven. Die vervolgens weer op de plank blijven staan ivm super veel andere flessen :cool: :cool: .

Maar zeker eentje die heel goed is ja!
1 x

Terug naar “Overige Schotse Whisky”