Whisky Event Wageningen

Als er iets op de rol staat is dit de plek om dat te communiceren. Van een driedaags jaarlijks festijn tot een eenmalige club- of slijterij-Nosing and Tasting. Na afloop worden evenementen met commentaar verplaatst naar hieronder.
Iain87
Senior
Senior

Whisky Event Wageningen

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 29 Apr 2025, 13:05

Zijn er nog mensen die volgende week naar Wageningen gaan? Ik had toevallig een afspraak staan met een vriend van me dus we gaan even de middag sessie meepakken. Voor mij voor het eerst in Wageningen.
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Re: Whisky Event Wageningen

Ongelezen berichtdoor defeatless » 29 Apr 2025, 19:26

Thuiswedstrijd hè?

Alle edities meegedaan en dit keer ook weer in de middag present!
0 x

bodevami
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor bodevami » 30 Apr 2025, 18:15

Ik ben ook van de partij tijdens de middagsessie, de eerste keer dus ben benieuwd!
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 01 Mei 2025, 01:23

Ik sta 10 min voor aanvang op de hoek van het plein ter hoogte van de slijterij. Blauwe flatcap op!

Dan weten jullie wie je moet ontwijken! :goedgedaan ;)
2 x

Iain87
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 01 Mei 2025, 09:58

Wellicht dat er nog een drammetje met elkaar gedronken kan worden, lijkt me leuk om wat forum-leden in het echt te ontmoeten!
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 11 Mei 2025, 09:13

Gisteren de middagsessie bijgewoond. Het was weer een sessie als vanouds. Ruime keuze in standhouders,volgens mij was zo goed als iedereen aanwezig. Het was niet te druk, maar de middag was dan ook niet volledig uitverkocht. Er waren meen ik 400 kaarten beschikbaar en er waren in de middag ongeveer 300 bezoekers.
Qua keuze stonden veel verschillende flessen op tafel (vooral Bresser en Timmer pakten uit). Ik denk dat er al met al een kleine 1000 flessen waren waaruit gekozen mocht worden. Ook werd duidelijk dat Glen Moray zich flink in de markt willen zetten. Die kwamen met hun volledige assortiment, drie man personeel en een heel mooi opgemaakte tafel. De handtasjes daarentegen hadden ook een mooie stand, maar stonden met hun handen in hun zakken of mobieltje in de hand een beetje te gapen.

Al met al weer een goed event waarbij ik ook nog even met diverse forumleden heb staan kletsen.
Ook een paar interessante nieuwe distilleries geproefd. Hinch was een positieve verrassing, daar is een fles van mee naar huis gegaan. En ook Hollyrood uit Edinburgh beviel me wel.

Het enige nadeel waar mijn vriendin mij op attendeerde, is het bijbetalen. Hier liepen bij een heel aantal standhouders de verhoudingen helemaal scheef.
De grens voor bijbetalen lag op ongeveer €60,- per fles, vanaf dan moest er bijbetaald worden.
Maar wat ik bij diverse standhouders zag is dan je 2 muntjes (€2) moest bijbetalen voor een fles van €68,-. Op zo'n moment gaat er nog een flinke marge overheen op de verkoopprijs. Je krijgt hooguit 15ml, dus zeg voor het gemak 45 keer inschenken. Dan levert zo'n fles €90 op aan muntjes. Nu krijgen standhouders niet het volle bedrag, dat weet ik, maar de standhouder rekent natuurlijk ook niet met de slijtersprijs.

Als de whiskyindustrie dan toch op z'n gat ligt, dan is dit wel een manier om je nieuwe klanten bij je vandaan te houden natuurlijk. Het scheelde voor mijn vriendin dat ze vrouw is en nergens voor bij moest betalen. Bij mij daarentegen.....
6 x

Terug naar “Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen”