The Glenrothes distillery visit

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
4snaar
Senior
Senior

The Glenrothes distillery visit

Ongelezen berichtdoor 4snaar » 24 Mar 2025, 13:03

Hoi,

In het kader van "nooit geschoten is altijd mis" een vraag.

Een aantal van jullie kennen mij als groot liefhebber van The Glenrothes en hoewel ik meer en meer richting de Islay whiskies trek, blijft The Glenrothes toch mijn oude liefde (en eerste kennismaking met single malts). Mijn volgende Schotland trip (via Edinburgh richting Inverness / Loch Ness / Skye / Islay) heeft ruimte om ook in de Speyside regio een bezoek te brengen aan een distilleerderij. Het zou een soort jongensdroom zijn om dan bij The Glenrothes te gaan kijken (en proeven?).

Helaas hebben ze geen bezoekerscentrum voor zover ik weet, is er wellicht iemand hier op het forum te vinden met een ingang bij The Glenrothes zodat ik en mijn whiskymaatje daar toch eens zouden kunnen kijken? Ik heb via de website al een bericht gedaan, maar nog geen reactie. Dus als iemand me zou kunnen helpen? Zou te gek zijn!

Alvast bedankt.
1 x
Drinking enough water is the difference between
"A dram you can not remember" and "A dram you can not forget"

Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: The Glenrothes distillery visit

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 24 Mar 2025, 13:21

Vorig jaar er redelijk dichtbij langs gewandeld (Speyside Way) maar niet de moeite genomen om om te lopen hiervoor.

Ik ken een Vlaming die enorm fan is en nauwe banden daar heeft, hij is er ook al meerdere keren geweest.
Zal eens bij hem informeren voor je of hij directe(re) contactgegevens heeft.
1 x
Afbeelding

4snaar
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor 4snaar » 24 Mar 2025, 16:43

Dat zou te gek zijn, bedoel je toevallig Donnan, de man achter bestwhisky.be ?
Hoe dan ook, hulp wordt gewaardeerd! :duimop
0 x

Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 24 Mar 2025, 19:52

Nope, Alex Oger. Zend hem vanavond even een berichtje.

Antwoord Alex: meerdere malen tijdens spirit of Speyside festival daar geweest, dan hebben ze vaak een of meerdere activiteiten/tastings.
Hiernaast een aantal maal daar kunnen zijn via bemiddeling van de toenmalige importeur in België.

Zijn advies is om het eventueel via de NL importeur te proberen: Maxxium Nederland.
1 x
Afbeelding

4snaar
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor 4snaar » 26 Mar 2025, 08:47

Ik heb de importeur een berichtje gedaan, inmiddels ook reactie vanuit The Glenrothes zelf dat "they are looking into my request". Keep you posted :bigsmile
2 x

Afbeelding

4snaar
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor 4snaar » 15 Mei 2025, 15:35

Helaas pindakaas... een berichtje terug van The Glenrothes (niets gehoord van de importeur trouwens).

Thank you for reaching out to The Glenrothes and for your interest in visiting us, we greatly appreciate it.

Unfortunately, our distillery will be in silent season during this time so we won't be open for any private visits so we regret to inform you that we won't be able to accommodate a visit for you. We hope you have a fantastic time visiting Scotland and if you are in Speyside in the future please do reach out again!

Kind regards,

The Glenrothes Team
1 x

Afbeelding

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 18 Mei 2025, 17:12

Heel mooi van de importeur om zelfs de moeite niet te doen je een antwoordje te sturen - het gaat klaarblijkelijk nog niet slecht genoeg in de whiskyindustrie. Ik help trouwens even met de vertaling vanuit Schotse marketingtermen naar het Nederlands: "Je bent maar een kleine garnaal dus gaan we ons heus niet uitsloven om je een rondleiding te geven - dat het silent season is geeft ons hier een mooie uitvlucht voor."

Grijs haar krijg ik van zo'n berichten. :boos :lol:

PS: een tip - als je dan toch in Rothes bent en een grote fan bent zou ik de wagen even parkeren en een wandelingetje maken richting de distillery. Als je iemand ziet maak een praatje, wees vriendelijk, toon interesse, en vraag of je eventueel enkele foto's zou mogen maken en of de kans bestaat om de distillery eens binnenin te zien. De mensen die in de distilleries effectief werken zijn vaak heel vriendelijk en staan mijlenver van de marketingboys in Edinburgh. Tenzij ze natuurlijk de instructies gekregen hebben van bovenaf om niemand binnen te laten, maar dan heb je 't tenminste eens gezien van buitenaf.
4 x

4snaar
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor 4snaar » 19 Mei 2025, 11:17

Casketje schreef:Grijs haar krijg ik van zo'n berichten. :boos :lol:

Ach ja, grijs was ik toch al redelijk, dus een paar er bij is niet zo erg :-) Bedankt voor de vertaling, ik heb aan Glasgow University gestudeerd, maar geen marketing :bigsmile

Casketje schreef:PS: een tip - als je dan toch in Rothes bent en een grote fan bent zou ik de wagen even parkeren en een wandelingetje maken richting de distillery.

Precies, dat staat zeker in de planning. Ik houd jullie uiteraard op de hoogte.
2 x

Afbeelding

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”