Volgende bezoekjes gepland ondertussen:
Bij Tobermory de 'Warehouse 1 Tasting Experience' (50p),
bij Lagg de 'Lagg Select Tasting' (40p)
en bij Lochranza de 'Journey through the ages tasting' (80p).
Wou bij de Lochranza distillery eigenlijk gewoon de 'Select tasting' doen zoals bij Lagg, maar dat viel eigenlijk niet te combineren omdat het op dezelfde dag was. Ga dus maar all te way met de 'Journey through the ages tasting' bij Arran.
Vervelende is dat die tasting wel midden in de dag is, van 13u30 tot 16u. Dus dat moet ik nog rustig even aan boord brengen bij mijn reisgezel
Misschien dat ik op weg van Glencoe naar Tobermory nog even stop bij Ardnamurchan voor een mini standaard tour, maar geen idee of dat een ommetoertje (ook qua omgeving) waard is.
Vorige herfst deze trip gedaan Weekje rondtrekken met auto in Schotland (Edinburgh, Speyside, Inverness, klein stukje Skye en Glencoe)
Nu zit ik in de laatste fase bij het overtuigen van mijn vriendin om opnieuw komende zomer 10 dagen naar Schotland te gaan.![]()
Ik zit voorlopig met 2 routes in het hoofd:
Optie 1: Glasgow(1n) - Arran (3n) - Oban (1n) - Mull(3n) - Glencoe(1n) en via Loch Lomond (1n) terug naar Glasgow
Optie 2: Glasgow(1n) - Inverness (1n) - NC 500 (6n) en terug naar Glasgow. Ik had ook even gekeken voor een oversteek naar Orkney, maar dat is nogal duur en dan ben je weer 2 dagen kwijt.
Vliegen op Inverness is hier niet echt een optie, vanuit België volgens mij enkel vluchten naar Edinburgh en Glasgow.
Aangezien hier velen al redelijk wat ervaring hebben met het rondtrekken/verkennen van Schotland, wat is het meest de moete, vooral qua bezienswaardigheden en natuur? Wordt sowieso juli of augustus en dus het hoogseizoen, maar ik sta in het onderwijs en dus kan ik niet anders
Andere opties zijn zeker ook mogelijk! (Lewis en Harris lijken mij ook wel wat, maar dan moet je terug door Skye en ik vrees dat het erg druk zal zijn in de zomervakantie)