De open deuren zijn te kijken naar de distillery en vat waarop het gerijpt is, leeftijd en APV zegt ook iets, maar zeker niet alles. Dus is er nog een 'geheim' dat gedeeld kan worden of is het advies, veel proeven?

Fat Bastard! schreef:
Ik lees hier regelmatig dat anderen....

pedrowhisky schreef: De open deuren zijn te kijken naar de distillery en vat waarop het gerijpt is, leeftijd en APV zegt ook iets, maar zeker niet alles. Dus is er nog een 'geheim' dat gedeeld kan worden of is het advies, veel proeven?![]()

Eigenlijk koop ik nooit online (de forumfles uitgezonderd). Bij mij in de omgeving zijn er verschillende slijters met een mooi assortiment, die advies kunnen geven en ook nog eens flessen open hebben staan als je wat zou willen proeven. Die ondersteun ik dan ook graag met mijn aankoop.Slight schreef:...Overigens ga ik ook zelden nog naar een slijterij. Alles is daar standaard 10-20 euro duurder dan ik gewend ben. ...
Reichenbach schreef:Bij mij in de omgeving zijn er verschillende slijters met een mooi assortiment, die advies kunnen geven en ook nog eens flessen open hebben staan als je wat zou willen proeven. Die ondersteun ik dan ook graag met mijn aankoop.

WhiskyDudes schreef:Het blijft toch best bijzonder dat zelfs de liefhebbers hiero het wel geloven wat betreft ‘try before you buy’…

Fat Bastard! schreef:WhiskyDudes schreef:Het blijft toch best bijzonder dat zelfs de liefhebbers hiero het wel geloven wat betreft ‘try before you buy’…
Oh maar begrijp me niet verkeerd Edwin! Als je een whisky vooraf kán proeven is dat zeker van toegevoegde waarde en dus een pre.
Maar het merendeel van de flessen die ik de laatste jaren gekocht heb was dit niet voor mogelijk.
En niet alleen omdat er in de regio waar ik woon geen whisky speciaalzaken zijn maar gewoon omdat het merendeel niet beschikbaar komt om voor te proeven bij die paar slijters waar dit zou kunnen.
Dus inderdaad zijn de WhiskyDudes bottelingen uniek hiermee en zou ik zeker zo laten!
Nu nog eens een betere slijter hier in de regio zien te krijgen

HammerHead schreef:Ik schat dat ik ca. een kwart van de flessen die ik koop nog wel vooraf kan proeven. Bij vooral Whiskybase en Van Zuylen staat over het algemeen genoeg open. Het gaat bij mij dan voornamelijk om independents.
Daarnaast: distillery, stijl, vattype, vintage, leeftijd, gaat het om een zustervat van een bij mij al bekende botteling en als laatste eventueel reviews op whiskybase of bepaalde blogs.
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Freezeroz en 43 gasten