Hoeveel unieke whisky's heb jij geproefd ?
Re: Hoe groot is jou referentiekader ?
Reichenbach schreef:Tsja, dat is de beperking tot alleen whisky natuurlijk ook maar een smal kader.thijs100 schreef:... Ik zou bijvoorbeeld wel durven stellen dat iemand die 500 whisky’s van over de hele wereld geproefd heeft, een groter referentiekader heeft dan iemand die 1500 Schotse whisky’s geprobeerd heeft.
Als je daarnaast uitgebreide ervaring hebt met rum, arak, mezcal, tequila, cognac, armagnac, grappa, jenever, gin, wodka en ik weet niet wat er allemaal nog te koop is.
Volgens mij de arak heeft maar een smaak of?

0 x
thijs100 schreef:Ik denk dat de vraag niet helemaal bij de poll past. Want iemands referentiekader is niet alleen af te meten aan het aantal geproefde whisky’s. Ik zou bijvoorbeeld wel durven stellen dat iemand die 500 whisky’s van over de hele wereld geproefd heeft, een groter referentiekader heeft dan iemand die 1500 Schotse whisky’s geprobeerd heeft.
Ik denk dat je er iets te ver over doordenkt
als je de vraag en de antwoorden bekijkt is het vrij duidelijk dat het topic gaat om hoeveel unieke whisky’s je gedronken hebt, niet om een discussie te ontvlammen over ‘wat versta jij onder referentiekader’
0 x
thijs100 schreef:Ik denk dat de vraag niet helemaal bij de poll past. Want iemands referentiekader is niet alleen af te meten aan het aantal geproefde whisky’s.
Thijs, de topictitel is aangepast
Cask1988 schreef:Ik denk dat je er iets te ver over doordenktals je de vraag en de antwoorden bekijkt is het vrij duidelijk dat het topic gaat om hoeveel unieke whisky’s je gedronken hebt, niet om een discussie te ontvlammen over ‘wat versta jij onder referentiekader’
Arthur,
Zolang de discussies beleefd en beschaafd blijven denk ik wel dat deze bijdragen aan het forum.
Persoonlijk denk ik dat dit eigenlijk een interessante discussie is.
Bedankt om mijn vraag goed te fraseren, unieke is een beter woord dan verschillende.
2 x
- Thewowbar1986
- Top bijdrager

Tom2 schreef:thijs100 schreef:Ik denk dat de vraag niet helemaal bij de poll past. Want iemands referentiekader is niet alleen af te meten aan het aantal geproefde whisky’s.
Thijs, de topictitel is aangepast
Cask1988 schreef:Ik denk dat je er iets te ver over doordenktals je de vraag en de antwoorden bekijkt is het vrij duidelijk dat het topic gaat om hoeveel unieke whisky’s je gedronken hebt, niet om een discussie te ontvlammen over ‘wat versta jij onder referentiekader’
Arthur,
Zolang de discussies beleefd en beschaafd blijven denk ik wel dat deze bijdragen aan het forum.
Persoonlijk denk ik dat dit eigenlijk een interessante discussie is.
Bedankt om mijn vraag goed te fraseren, unieke is een beter woord dan verschillende.
Anderzijds kan elke whisky, ongeacht hoeveel je er al hebt geproefd uniek zijn op zich…je kan evengoed 10000 unieke (verschillende) whisky’s proeven of geproefd hebben…

0 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86
Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86
henri schreef:volgens WB-list as we speak 6609
Daar zijn er op 3 jaar tijd nog eens een 2300 aan toegevoegd.

1 x
Tom2 schreef:henri schreef:volgens WB-list as we speak 6609
Daar zijn er op 3 jaar tijd nog eens een 2300 aan toegevoegd.
En dat nog steeds met je eerste lever ?
3 x
Re: Hoeveel unieke whisky's heb jij geproefd ?
Leuke poll!
Zie dat ik bijna toe ben aan mijn 1000e unieke dram, valt me nog mee eerlijk gezegd
Schotse single malts zijn hierin zwaar oververtegenwoordigd.
Zie dat ik bijna toe ben aan mijn 1000e unieke dram, valt me nog mee eerlijk gezegd

Schotse single malts zijn hierin zwaar oververtegenwoordigd.
0 x
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Heb mijn bolletje maar eens verplaatst van 500 - 750 naar 1000 - 2500. Volgens WB nu 1067 en in de praktijk misschien nog 100-tal meer (voornamelijk periode 2005 - 2015) voordat ik een WB account had plus her en der kleine nipjes proeven. Zal zo'n 90% Schots zijn.
0 x
Heb m'n bolletje ook kunnen verplaatsen naar de categorie 1000 - 2500; volgens de vrinden van WB heb ik 1244 unieke drammetjes gehad.
0 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Ga (volgens WB) richting de 3000....
Alle online tastings tijdens de Covid periode hebben hier enorm aan bijgedragen denk ik. Drink verder niet zo veel/vaak
Alle online tastings tijdens de Covid periode hebben hier enorm aan bijgedragen denk ik. Drink verder niet zo veel/vaak

3 x
- defeatless
- Moderator

Ik drink ook niet vaak. Ik degusteer.
Maar ik blijf nog steeds ergens zweven tussen de 2500 en 5000. Op WB houd ik alleen bij waar ik een fles van had of een serieus sample. Niet de proeverijen en de festivals enzo. Daar heb ik meestal niet de tijd om de boel echt goed te beoordelen.
Maar ik blijf nog steeds ergens zweven tussen de 2500 en 5000. Op WB houd ik alleen bij waar ik een fles van had of een serieus sample. Niet de proeverijen en de festivals enzo. Daar heb ik meestal niet de tijd om de boel echt goed te beoordelen.
1 x
Dat zal ergens richting de 2500 lopen.
2139 beoordeeld op WB. Exclusief veel festival en distillery drams
2139 beoordeeld op WB. Exclusief veel festival en distillery drams
0 x
- Aaaan taaaaaafel
- Senior

Elke whisky is uniek ongeacht de smaak, voel mij al speciaal dat ik dit goden drankje mag en kan drinken 
1 x
Even rekenen.
Per 1000 unieke whiskies heb je 1000 * 3 cl / 70 cl/fles = 43 flessen gedowned.

Per 1000 unieke whiskies heb je 1000 * 3 cl / 70 cl/fles = 43 flessen gedowned.

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”