Whisky snobs? Of hebben ze gelijk?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
JeffreyRotterdam
Actief lid
Actief lid

Re: Whisky snobs? Of hebben ze gelijk?

Ongelezen berichtdoor JeffreyRotterdam » 13 Sep 2024, 19:08

Ik zelf doe zelden tot nooit ijs in me whisky, maar er zijn wel mensen die dat doen ookal is de regel eigenlijk wel een beetje zonder ijs hoe vriendelijk iedereen je ook verteld dat je het zelf moet weten.
Kijk maar eens op een whisky festival alles gaat puur, ikzelf doe soms wel een beetje water (paar druppels) bij een whisky op vat sterkte, dat kan de smaak echt wel een boost geven of juist het tegenover gestelde.

De leeftijd van de whisky is ook een apart verhaal, ouder heeft vaak wat meer diepgang of complexiteit maar een jonge whisky kan ook gewoon een heel goed smaak profiel hebben wat misschien jou wel veel meer aantrekt dan een oude whisky vaak heeft.

Maar ik denk dat een hele waardevolle regel is is dat je je eigen weg moet vinden welke rijping staat jou aan geturft of ongeturft fruitig of donker van een PX vat dat is misschien zeker in het begin wel intressant om uit te vinden.

En het stukje elite dat vind ik reuze meevallen, op festivals merk je misschien dat er mensen zijn met meer ervaring hebben of waarvan je merkt dat diegene al een idee heeft wat die gaat proeven. Nou dat is gewoon ervaring en dat bouw je alleen op door er passie in te stoppen en ervan te genieten want jij bent de enige die jou smaak kent en die weet wat je zelf lekker vind en daar gaat het uiteindelijk om, wat je zelf lekker vind.
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 13 Sep 2024, 20:51

Kan whisky best elitair zijn hoor:

:bigsmile
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

JeffreyRotterdam
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JeffreyRotterdam » 13 Sep 2024, 22:13

jaha het is wel een antwoord haha vrij elitair.
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”