Gezellig aan de bar...

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 03 Feb 2012, 18:37

He mannen,
Hier in Charleston bij de firma Bottles vond ik zowaar Orval in de schappen.
Het slechte nieuws is de prijs: $ 8,95 per flesje :Cry
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 03 Feb 2012, 18:47

macoffringa schreef:He mannen,
Hier in Charleston bij de firma Bottles vond ik zowaar Orval in de schappen.
Het slechte nieuws is de prijs: $ 8,95 per flesje :Cry

Ik had vorige week klanten uit Chili. Die vertelden mij dat een JW Red Label daar liefst 30 Euro kost. Een Black Label klokt af rond de 80 Euro. Ze vielen bijna van hun stoel toen ik hen vertelde dat een Glenfiddich 12yo hier zo'n 22 Euro kost. Ze hadden daar trouwens nog nooit van gehoord. Ik heb ze laten ruiken aan de twee whisky's en ze vonden de Red Label ineens heel vies, maar ginds kan je (volgens hen) geen single malts verkrijgen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 04 Feb 2012, 11:45

Nieuw jaar = nieuw jasje.
De avatar die je nu ziet vond ik eigenlijk wel bij mij passen.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Piet
Moderator
Moderator

Vier en een half miljoen flessen wijn in damp op

Ongelezen berichtdoor Piet » 08 Feb 2012, 15:39

Wine arsonist sentenced to 27 years
A Californian businessman convicted of destroying more than 4.5 million bottles of wine in a warehouse fire has been sentenced to 27 years in prison.
:HitHead :boos
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

11 steden

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 08 Feb 2012, 20:13

it giet net oan :(
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 08 Feb 2012, 20:47

K'weet niet of het hier hoort, maar heb zojuist het volgende gelezen:
Littlemill 20 yo (46%, Hart Bros, Royal Wedding Celebration) This one to celebrate the wedding of Kate and Will last year, obviously. Notice the subtly interlaced rings on the label? Better try this baby before they divorce… Colour: straw. Nose: interesting, it’s not so much one of these recent indie Littemills (many are great!), rather something akin to the last official 12, with some cardboard, dust, butter and beer at first nosing. The good news is that it keeps improving after that, with more lemon and tea, but there’s always this big yeastiness that’s a little disturbing – to me. The dust didn’t go away either. Mouth: rather better, with that candied citrusnesss (citrusity?) that’s often to be found in the good Littlemills and nice touches of liquorice and maybe Chartreuse. Some barley sugar as well, cornbread, even that very sweet blackish bread that our German friends call pumpernickel… Really, nice palate. Finish: medium long and even more ‘new Littlemill’ (relatively speaking). Candied citrus fruits. Comments: I don’t like the nose too much but I liked the palate quite a lot, which makes scoring difficult. Let’s try… SGP:641 - 83 points.

Een beoordeling van Serge Valentin(iemand, die ik toch wel redelijk hoog heb zitten-echt waar!), die de neus niets vindt, maar de smaak maakt veel goed: hij geeft 'm desondanks 'slechts' 83 punten!

Wat vinden jullie daar nu van? Enne, ik heb 'm niet geproefd en ik denk velen van jullie ook niet, maar ik heb de neiging 'n beetje te struikelen over bovengenoemde tekst! Wat voor waarde heeft het geven van punten dan ;) Ik zelf doe er ook aan mee, maar krijg na zo'n review een zeer relativerend gevoel.
Vraag me niet, hoeveel punten ik 'm zou geven, ik heb 'm niet geproefd, alleen gelezen.

My two cents.
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Matti
Moderator
Moderator

Re: 11 steden

Ongelezen berichtdoor Matti » 08 Feb 2012, 21:09

macoffringa schreef:it giet net oan :(

Darn. Darn you all to heck!

:Protest
Laatst gewijzigd door Matti op 08 Feb 2012, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 08 Feb 2012, 21:15

I_SPEY schreef:Een beoordeling van Serge Valentin(iemand, die ik toch wel redelijk hoog heb zitten-echt waar!), die de neus niets vindt, maar de smaak maakt veel goed: hij geeft 'm desondanks 'slechts' 83 punten!

Wat vinden jullie daar nu van? Enne, ik heb 'm niet geproefd en ik denk velen van jullie ook niet, maar ik heb de neiging 'n beetje te struikelen over bovengenoemde tekst! Wat voor waarde heeft het geven van punten dan ;) Ik zelf doe er ook aan mee, maar krijg na zo'n review een zeer relativerend gevoel.

Tjah, dan zou je scores moeten splitsen (bijvoorbeeld in Nose, Taste, Finish en Balance/Complexity zoals Jim Murray doet). Een score is toch altijd een gemiddelde, erg persoonlijk en een momentopname... Daarom doe ik het ook niet heb ik besloten, ik vind een goed geschreven tasting note inclusief waardeoordeel in proza veel nuttiger dan een cijfer.
Laatst gewijzigd door Matti op 08 Feb 2012, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 08 Feb 2012, 21:41

jah, ik kan Matti daar wel in volgen, in die oplossing. Heb nog geen whisky's punten gegeven, maar op bierfora zoals ratebeer en beeradvocate, waar toch heel wat mensen zitten die al 1000 of meer bieren hebben gereviewed, wordt de score ook opgesplitst. Aan de notie smaak wordt vaak 40 tot 50% van het puntentotaal aan waarde gehecht. Zo kun je met een supersmaak voor een voor de rest modaal bier ook nog gerust boven 80 uitkomen.

Omgekeerd had het me meer verrast. Bv goed aroma maar smaak maar flauw. Dan vermoed ik niet dat ie 83 punten geeft. Maar dit is gewoon mijn mening. ;)
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 08 Feb 2012, 21:51

I_SPEY schreef:Een beoordeling van Serge Valentin(iemand, die ik toch wel redelijk hoog heb zitten-echt waar!), die de neus niets vindt, maar de smaak maakt veel goed: hij geeft 'm desondanks 'slechts' 83 punten!

Inderdaad dat leest lastig. Een score van 83 staat nog altijd voor een voortreffelijke whisky. Maar of een whisky met een onaangename neus nu toch voortreffelijk kan zijn :Scratch

...Comments: I don’t like the nose too much but I liked the palate quite a lot, which makes scoring difficult.

Wellicht klink het voor ons ernstiger dan dat het voor Serge ruikt en smaakt, gezien deze opmerking en de uiteindelijke score.

Overigens zou ik deze ondanks de score van 83 niet snel aanschaffen :(
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 08 Feb 2012, 22:00

Hey, Piet, je haalt 'n quote van mij aan(over Serge V.) en macoffinga z'n naam staat er boven, hoe kan dat nou???? :o
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 08 Feb 2012, 22:15

I_SPEY schreef:Hey, Piet, je haalt 'n quote van mij aan(over Serge V.) en macoffinga z'n naam staat er boven, hoe kan dat nou???? :o

Nu niet meer ! Geen idee :Scratch ... heb de 11 steden verplaatst .... dat heeft waarschijnlijk iets in de war gegooid :HitHead
Maar verder zitten we redelijk op een lijn m.b.t. die notitie van Serge.
0 x

dmace
Senior
Senior

Re: Vier en een half miljoen flessen wijn in damp op

Ongelezen berichtdoor dmace » 09 Feb 2012, 07:16

Piet schreef:Wine arsonist sentenced to 27 years
A Californian businessman convicted of destroying more than 4.5 million bottles of wine in a warehouse fire has been sentenced to 27 years in prison.
:HitHead :boos

Drankmisbruik moet je ook hard bestraffen :gnif
0 x

nubian
Actief lid
Actief lid

Re: Kleine voorstelling: nubian

Ongelezen berichtdoor nubian » 14 Feb 2012, 09:59

Aan iedereen een zeer fijne valentijn gewenst!
Cheers :Proost
0 x
Whisky met cola of ijs!!!! NEVER!!!!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 14 Feb 2012, 11:27

Ja daar drinken we er (minstens) een op @nubian :bottomsup
0 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”