Werken whiskyliefhebbers op Internet vooral in de ICT ?
Re: Werken whiskyliefhebbers op Internet vooral in de ICT ?
Hmm, ja zoals aan gezegd ben ik een ict'er. Ik breng mijn dagen meestal programmerend door. Maar of er nou echt een connectie bestaat tussen whisky liefhebberij en ict lijkt me toch wat sterk
.
0 x
Als je de verkoop van software als ICT mag rekenen ben ik ICT-er. De software is echter bedoeld voor financiele professionals dus kan ik mezelf ook weer als Finance professional zien.
Twijfelgevalletje dus
Twijfelgevalletje dus
0 x
Hmm, een beetje thread-necrofilie kan nooit kwaad:
Ik ben dus ook geen ICT-er (al heb ik wel een gefaalde studie in die richting...), maar fotograaf en journalist
Ik ben dus ook geen ICT-er (al heb ik wel een gefaalde studie in die richting...), maar fotograaf en journalist
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Al +20jaar actief als ICT-er.
Nog maar pas begonnen met whisky
Nog maar pas begonnen met whisky

0 x
- edwinedje
- Forum goeroe

Ik zit in de industriele codering. (barcodes & THT datums op verpakkingen en omdozen etc)
Werk wel veel met computers, maar als de computers stoppen met mij te werken heb ik toch de afdeling ICT nodig.
De whisky is meer door de motorhobby ontstaan dan door mijn werk geinitieerd.
Werk wel veel met computers, maar als de computers stoppen met mij te werken heb ik toch de afdeling ICT nodig.
De whisky is meer door de motorhobby ontstaan dan door mijn werk geinitieerd.

0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
- Dutch-Drammer
- Senior

Tja, wat versta je tegenwoordig nog onder ICT.
Veel mensen die een kantoorbaan hebben en wat meer dan "Word" op hun PC doen noemen zich tegenwoordig al ICT'er als ze ook de netwerkkabel in het goede putje kunnen steken.
Vroeger zou ik mezelf zeker ICT'er noemen, toen werkte ik nog in een computercentrum van de PTT met ponskaarten en mainframes.
Tegewoordig is de computerapparatuur van bedrijven vaak gecentraliseerd en uitbesteed en doe je je ICT werk achter een bureau en op afstand en heb je vaak geen feeling meer met de hardware.
Moet een ICT'er ook kunnen "(web)"programmeren ?
Maar goed, ja ik ben al bijna 30 jaar ICT'er maar hou me pas minder dan 5 jaar ( hobbymatig ) bezig met whisky, maar voor die tijd dronk ik het soms al wel ( de bekende blends ).
Van mijn directe collega's is iets minder dan 45% ook ( in meer of mindere mate ) whisky liefhebber
Veel mensen die een kantoorbaan hebben en wat meer dan "Word" op hun PC doen noemen zich tegenwoordig al ICT'er als ze ook de netwerkkabel in het goede putje kunnen steken.
Vroeger zou ik mezelf zeker ICT'er noemen, toen werkte ik nog in een computercentrum van de PTT met ponskaarten en mainframes.
Tegewoordig is de computerapparatuur van bedrijven vaak gecentraliseerd en uitbesteed en doe je je ICT werk achter een bureau en op afstand en heb je vaak geen feeling meer met de hardware.
Moet een ICT'er ook kunnen "(web)"programmeren ?
Maar goed, ja ik ben al bijna 30 jaar ICT'er maar hou me pas minder dan 5 jaar ( hobbymatig ) bezig met whisky, maar voor die tijd dronk ik het soms al wel ( de bekende blends ).
Van mijn directe collega's is iets minder dan 45% ook ( in meer of mindere mate ) whisky liefhebber
0 x
Misschien hebben ICT'ers meer drank nodig. Als ik soms kijk naar programmacode van anderen, of nog erger, mijzelf... 

0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Ik ben geen ICT-mens, verre van dat zelfs, maar wel een fervent gebruiker. Mijn allereerste "computer" was een P2000, die je met een SCART-kabel of een coax-kabel aan een portable tv kon koppelen, die als beeldscherm dienst deed. Programmastekkers, minicassettebandjes als opslagmedium. Dat waren tijden.
Ik heb nooit een Desktop PC gehad, maar ben van de P2000 overgestapt op de eerste portabe IBM. Daarna rond 1990 geswitcht naar Apple en nooit meer achterom gekeken. Als schrijver en fotograaf was dat voor mij een uitkomst. Mijn allereerste Apple was meer versjouwbaar dan draagbaar, maar toch, een mobiele versie. Daarna kwam die kleine grijze met de trackball. Een hele serie volgde. Mijn huidige model is een 17" Macbook Pro, geflankeerd door een iPAd2, een iPhone en een iPod (de iPhone is m.i. absoluut ongeschikt om naar muziek te luisteren, want de geluidskwaliteit is abominabel, vergeleken met de iPod, die ik geheel aan Zappa heb gewijd).
Ik heb mijn MacBook bijna altijd mee op reis en daar heb ik in de beginjaren dat ik naar Schotland ging mijn bijnaam MacOffringa aan te danken.
Toch geloof ik dat er behoorlijk veel ICT-ers onder de liefhebbers van whisky zitten. Ik herinner mij in 1974, toen ik als corrector werkte bij een dagbladuitgeverij, om mijn studie Engels te bekostigen, avonden met de twee programmeurs die elektronische beeldopmaak aan het invoeren waren. Allebei tuk op whisky. Vorig jaar kwam ik bij toeval een van hen tegen toen ik een MC in Deventer moest verzorgen. Hij was afgekomen op de advertentie en op mijn naam. "Ken je me nog?" He, 35 jaar geleden! Maar ik herkende hem meteen: Dick van Zoghel, broer van de - inmiddels - overleden befaamde keeper Nico van Zoghel.
Hoe ik dat nog allemaal weet? Dankzij opslag op een MAC, dankzij ICT!
MacOffringa
Ik heb nooit een Desktop PC gehad, maar ben van de P2000 overgestapt op de eerste portabe IBM. Daarna rond 1990 geswitcht naar Apple en nooit meer achterom gekeken. Als schrijver en fotograaf was dat voor mij een uitkomst. Mijn allereerste Apple was meer versjouwbaar dan draagbaar, maar toch, een mobiele versie. Daarna kwam die kleine grijze met de trackball. Een hele serie volgde. Mijn huidige model is een 17" Macbook Pro, geflankeerd door een iPAd2, een iPhone en een iPod (de iPhone is m.i. absoluut ongeschikt om naar muziek te luisteren, want de geluidskwaliteit is abominabel, vergeleken met de iPod, die ik geheel aan Zappa heb gewijd).
Ik heb mijn MacBook bijna altijd mee op reis en daar heb ik in de beginjaren dat ik naar Schotland ging mijn bijnaam MacOffringa aan te danken.
Toch geloof ik dat er behoorlijk veel ICT-ers onder de liefhebbers van whisky zitten. Ik herinner mij in 1974, toen ik als corrector werkte bij een dagbladuitgeverij, om mijn studie Engels te bekostigen, avonden met de twee programmeurs die elektronische beeldopmaak aan het invoeren waren. Allebei tuk op whisky. Vorig jaar kwam ik bij toeval een van hen tegen toen ik een MC in Deventer moest verzorgen. Hij was afgekomen op de advertentie en op mijn naam. "Ken je me nog?" He, 35 jaar geleden! Maar ik herkende hem meteen: Dick van Zoghel, broer van de - inmiddels - overleden befaamde keeper Nico van Zoghel.
Hoe ik dat nog allemaal weet? Dankzij opslag op een MAC, dankzij ICT!
MacOffringa
0 x
-
Miss_Jline
- Actief lid

Check, ook ict-er. En mijn man ook en ook de 2 vrienden waarmee wij een hoop whisky gerelateerde activiteiten ondernemen. Maar om mij heen op mijn werk kom ik nou weer niet echt whisky liefhebbers tegen.
Greetz,
Jacqueline
P.s. Hans, grappig om te lezen dat jouw eerste PC een P2000 was. Wij hadden in de 6e klas lagere school ook de eerste PC. En je raadt het al..... een P2000 van Philips, met zo'n tape erin.
Greetz,
Jacqueline
P.s. Hans, grappig om te lezen dat jouw eerste PC een P2000 was. Wij hadden in de 6e klas lagere school ook de eerste PC. En je raadt het al..... een P2000 van Philips, met zo'n tape erin.
0 x
Grappig, ik heb leren programmeren in BASIC op de P2000T van mijn opa die bij Philips werkte, met een hele extra 16kb aan geheugen en blitse teletekstgraphics. Ik was toen ongeveer 7.
Op mijn werk heb ik wel een paar collegae die ook whisky lusten, maar niet zo gestoord (fanatiek? enthousiast?) als ik.
Op mijn werk heb ik wel een paar collegae die ook whisky lusten, maar niet zo gestoord (fanatiek? enthousiast?) als ik.
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Leuk om te horen dat de P2000 nog steeds herinneringen oproept.
Ik had er ook een zogenaamde Mediamatic-stekker bij, met
een modem erin voor datatransmissie.
Voor de niet ICT-ers die alleen in whisky geïntereseerd zijn:
P2000 is geen millennium botteling van Port Ellen
Ik had er ook een zogenaamde Mediamatic-stekker bij, met
een modem erin voor datatransmissie.
Voor de niet ICT-ers die alleen in whisky geïntereseerd zijn:
P2000 is geen millennium botteling van Port Ellen
0 x
Ik werk als administratief bediende en ben een whisk(e)yliefhebster 

0 x
Whisky met cola of ijs!!!! NEVER!!!!
hier een jurist die gelukkig in de bierwereld is terecht gekomen
ben nog wel een paar andere zaken ook, maar ICT, nope, geen kaas van gegeten!
ben nog wel een paar andere zaken ook, maar ICT, nope, geen kaas van gegeten!
0 x
nubian schreef:Ik werk als administratief bediende en ben een whisk(e)yliefhebster
Ik kan het niet laten om toch even te reageren @nubian
Je gebruikt het oud-Hollandsche woord "bediende".
Hier is dat "not done" en zou zeker de vakbond gaan protesteren bij gebruik van het woord bediende. Dat is hier tegenwoordig administratiefmedewerker/ster, net zoals huishoudster of schoonmaakster tegenwoordig binnenhuishygiëniste is
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
-
liefmans
- Senior

bediende is in Vlaanderen gewoon een van de 2 werknemer statuten, ofwel ben je arbeider ofwel bediende.
arbeiders en bedienden hebben hierdoor trouwens ook hun eigen onderafdelingen in de vakbond
arbeiders en bedienden hebben hierdoor trouwens ook hun eigen onderafdelingen in de vakbond
0 x
Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”