Hoe en wat: Independent bottler (IB)

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Piet
Moderator
Moderator

Re: Hoe en wat: Independent bottler (IB)

Ongelezen berichtdoor Piet » 07 Jan 2012, 10:21

Een oud en inactief onderwerp maar toen ik het zojuist zag staan in de rubriek "Schotse single malt (Scottish Single Malt)" vroeg ik me toch af:

Kent er iemand Independent Bottlings van iets anders dan Schotse whisky ?

Ik meen wel IB-bottelingen gezien te hebben van Grain whisky of beperkt het zich ook tot (Schotse)(Single) Malt ?

Ik weet dat het bij IBs inderdaad vooral gaat om Schotse Single Malt maar kan me niet voorstellen dat het daartoe beperkt is.
Ik heb het onderwerp hierheen verplaatst "De "Gouden Godendrank" in de volle breedte" in die veronderstelling.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 07 Jan 2012, 10:39

Berry Bros botteld nogal wat verschillende dranken onder hun eigen label dacht ik.
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

liefmans
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor liefmans » 07 Jan 2012, 10:42

Reeds meerdere van de door ons gekende onafhankelijke bottelaars van whisky bottelen al geruime tijd ook rum.
bv: cadenheads, Berry Bros, Murray mc david (bruichladdich) met renegade rum, silver seal en vast nog wel een flink deel meer.

Weet van een paar onafhankelijk gebottelde cognacs en armagnacs maar die zijn allemaal al van rond 2000, daar ken ik eigenlijk geen recentere voorbeelden van behalve alc-hem-ist met armagnac en calvados.
0 x
Afbeelding

pim
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pim » 28 Apr 2012, 18:07

Tja, de SMWS is eigenlijk ook een ib-er en bottelt naast de vele whisky regelmatig een flesje rum of armagnac.......zie hun site
pim
0 x
Afbeelding Pascal's PROOF, N&T in midden en west-Brabant.

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 28 Apr 2012, 23:40

pim schreef:Tja, de SMWS is eigenlijk ook een ib-er en bottelt naast de vele whisky regelmatig een flesje rum of armagnac.......zie hun site
pim

Ja een IB waar je wel lid van moet worden. En we hebben daarover ook een onderwerp: IB: Scotch Malt Whisky Society (SMWS).
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

pim
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pim » 01 Mei 2012, 12:00

oftopic welwaar, maar wel een kleine toelichting,

Ja een IB waar je wel lid van moet worden. En we hebben daarover ook een onderwerp: IB: Scotch Malt Whisky Society (SMWS).

Tegenwoordig heeft men een lidmaatschap online voor maar e 25,- per jaar, en dat is alleen de Benelux-tak en voor die paar euro hoeft het geen grote hoge drempel te zijn... dus blijft het een intressante ib-er, vooral als je toch eens naar wat "anders' zoekt, trouwens ik koop daar de flessen samen met een klein vriendengroepje, en is de prijs gerekend per persoon zeer goed te doen..
pim
0 x
Afbeelding Pascal's PROOF, N&T in midden en west-Brabant.

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”