Ontspoorde whisky prijzen.

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 07 Apr 2022, 13:04

:Cry :Cry
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 07 Apr 2022, 14:19

Fat Bastard! schreef:En als bevestiging van de eerder aangekondigde te verwachten prijsstijgingen:
Signatory komt met een 30yo Clynelish.....€830,00 bij Whiskysite :HitHead

Hoe bizar het ook klinkt; kijk eens wat andere bottelaars vragen voor een Clynelish van die leeftijd (of wat de markt er iig voor vraagt; Blackadder, Carn Mor). Heb dat alvast voor je gedaan en die prijzen liggen daar nog boven.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 07 Apr 2022, 14:30

Reichenbach schreef:
Sander79 schreef:...Dat zou wel een aanzienlijke prijsstijging zijn t.o.v. batch 5. Laten we hopen dat dit niet de ‘standaard’ zal zijn die meeste slijters gaan aanhouden.
Als iedere (tussen)handelaar er een paar procent extra op zet om zijn gasrekening te betalen gaat het al hard. Maar ook een leuk excuus om nog wat extra naar binnen te harken. Er zijn er zelfs tussen die de shovel hanteren.

Deze gekte is niet alleen in whiskyland; ook met cognac, champagne en exclusieve wijnen is de wereld gek geworden.

Was het maar alleen de gasrekening; mijn winkelhuur gaat in mei €250 netto omhoog. Iedereen heeft stijgende kosten, personeel ook. Die wil je wat meer geven dan 1% verhoging, etc. Inkoop is niet gelijk gebleven.... Etc.
4 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 07 Apr 2022, 14:55

Reichenbach schreef:
Sander79 schreef:...Dat zou wel een aanzienlijke prijsstijging zijn t.o.v. batch 5. Laten we hopen dat dit niet de ‘standaard’ zal zijn die meeste slijters gaan aanhouden.
Als iedere (tussen)handelaar er een paar procent extra op zet om zijn gasrekening te betalen gaat het al hard. Maar ook een leuk excuus om nog wat extra naar binnen te harken. Er zijn er zelfs tussen die de shovel hanteren.

Deze gekte is niet alleen in whiskyland; ook met cognac, champagne en exclusieve wijnen is de wereld gek geworden.

Het lijkt me alsof je geen benul hebt wat de recente prijsstijgingen van energie, brandstof en grondstoffen met prijzen gaan doen...? (dat is wel kenmerkend voor overheids werknemers, geen besef van wat er in de echte wereld gebeurt :? )
Die voorspelling van koopkracht daling van 2,4, toen 2,7 en toen 3,0 die hebben allemaal één ding gemeen; die komma moet er tussenuit. Afgelopen maand 10% inflatie. Komende maand iets minder, maar ik schat toch 6 a 7%. Tov de maand er voor dan.
Lege (whisky) flessen? Twee keer zo duur inmiddels. (puur gas en transport) Pallet uit UK? 2 x zo duur. Vul 'm zelf maar in wat betreft de overige kosten, wat Cor schetst. Dus 'die paar procent' stijging kun je wel vergeten, het uiteindelijke bonnetje komt, zonder dat de tussenschakels er meer aan verdienen, bij de consument terecht.
Raar, dat het aan de pomp wel geaccepteerd wordt en van energie leveranciers ook, maar als een slijter z'n prijzen noodgedwongen moet verhogen dan is Leiden in last en wordt er gelijk maar gesproken over 'een leuk excuus om nog maar wat extra binnen te harken'.
5 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 07 Apr 2022, 15:02

Bedankt Cor. Daar gaat mijn positieve gevoel over dat het bijna weekend is.... :(
2 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 07 Apr 2022, 15:09

Reichenbach schreef:

Zo… tangen en varkens :domdom wat een ondoordachte bijdrage. Heel de wereld moet lijden onder extreme inflatie, alles wordt duurder, maar slijters moeten dezelfde prijzen maar blijven hanteren als daarvoor en als ze dat niet doen, zijn ze bezig er een extra slaatje uit te slaan? Over een maand of 2 is slijter zijn geen vak meer maar een soort mantelzorg aka vrijwilligerswerk voor mensen met een alcohol addictie :lol:
4 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 07 Apr 2022, 15:12

Fat Bastard! schreef:Bedankt Cor. Daar gaat mijn positieve gevoel over dat het bijna weekend is.... :(

Om je op te vrolijken Dre: nog maar 1 weekje tot Thuisfestival editie 7! :bigsmile
1 x
Afbeelding

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 07 Apr 2022, 15:21

Ik maak me er echt steeds minder druk om. Ik koop gewoon minder en selectiever (wat én wáár). En als voor een 30yo Clynelish een rrp van 900+ euro wordt geadviseerd is dat helemaal goed. Ik koop het niet. Waarschijnlijk denken er meer mensen zo over. Als iedereen maar zo blijft denken, lost het probleem zichzelf op........ oke, zo simpel is t nou ook weer niet ;-)

En dat slijters hun prijzen moeten verhogen a.g.v. inflatie is meer dan logisch.
1 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 07 Apr 2022, 15:33

Cask1988 schreef:Om je op te vrolijken Dre: nog maar 1 weekje tot Thuisfestival editie 7! :bigsmile

2 weken mag ik toch hopen? :shock: Zal komend weekend deel 2 van mijn filmpje mailen :domdom
0 x
Afbeelding

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 07 Apr 2022, 16:54

Fat Bastard! schreef:
Cask1988 schreef:Om je op te vrolijken Dre: nog maar 1 weekje tot Thuisfestival editie 7! :bigsmile

2 weken mag ik toch hopen? :shock: Zal komend weekend deel 2 van mijn filmpje mailen :domdom

Een klein duwtje en je schiet al in de stress... ;)
1 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 07 Apr 2022, 17:49

Rien68 schreef:
Fat Bastard! schreef:

Een klein duwtje en je schiet al in de stress... ;)

2 weken inderdaad :P
0 x
Afbeelding

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 07 Apr 2022, 18:32

Oogadal schreef:...(dat is wel kenmerkend voor overheids werknemers, geen besef van wat er in de echte wereld gebeurt :? )
..

Klopt. Die doen geen boodschappen. Die liggen op kussens door arbeiderspygmeëen gebrachte druiven en wijn te consumeren en onderwijl te filosoferen over het verder naaien van de hardwerkende arbeidersklasse.
4 x
Afbeelding

Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 07 Apr 2022, 19:50

Cask1988 schreef:
Reichenbach schreef:

Zo… tangen en varkens :domdom wat een ondoordachte bijdrage. Heel de wereld moet lijden onder extreme inflatie, alles wordt duurder, maar slijters moeten dezelfde prijzen maar blijven hanteren als daarvoor en als ze dat niet doen, zijn ze bezig er een extra slaatje uit te slaan? Over een maand of 2 is slijter zijn geen vak meer maar een soort mantelzorg aka vrijwilligerswerk voor mensen met een alcohol addictie :lol:

Hop de bijstand in en via het UWV als vrijwilliger bij de slijter gaan werken.. het klinkt bijna als een sprookje… ;)
1 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 07 Apr 2022, 20:07

Oogadal schreef:Het lijkt me alsof je geen benul hebt wat de recente prijsstijgingen van energie, brandstof en grondstoffen met prijzen gaan doen...? (dat is wel kenmerkend voor overheids werknemers, geen besef van wat er in de echte wereld gebeurt :? ).
Een beetje goedkoop dit.
Je heb kennelijk ook geen benul wat er zich bij de overheid afspeelt, (dat is dan weer kenmerkend voor (sommige) ondernemers, geen besef van wat er in die ook echte wereld gebeurd). Opmerking voor dezelfde prijs.

Ook wij worden geconfronteerd met stijgende prijzen, nieuwe werken en noodzakelijke onderhoudswerken die niet meer doorgaan omdat er gewoon geen geld meer is. Bovendien zijn er nauwelijks geschikte mensen om het werk uit te voeren dat nog wel kan worden gedaan.
Cask1988 schreef:..., maar slijters moeten dezelfde prijzen maar blijven hanteren als daarvoor en als ze dat niet doen, zijn ze bezig er een extra slaatje uit te slaan? Over een maand of 2 is slijter zijn geen vak meer maar een soort mantelzorg aka vrijwilligerswerk voor mensen met een alcohol addictie :lol:
Ik val nergens de ondernemers aan die nog steeds fatsoenlijke prijzen vragen, maar het vragen van €85 voor een SB10 of €800 tot 1200 voor de LB noem ik harken en shovelen.
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 07 Apr 2022, 20:49

Je kunt het goedkoop vinden, prima. Maar realiteit is wel dat de overheid verder dan ooit van burgers af lijkt te staan. Ook op lokaal niveau. Je kunt dat niet leuk vinden (als je bij de overheid werkt snap ik dat helemaal) maar het geeft aan hoe 99% van Nederland tegen de overheid aankijkt; een bemoeizuchtige, irritante, betweterige en geld verkwistende reus die geregeld hele groepen oplicht (Toeslagen affaire, Groningen nog steeds niet geregeld, zorg kapot bezuinigd, KLM voor miljarden gesponsord zonder voorwaarden waardoor die van onze poen een vetbetaalde vent ook nog een bonus van 3 miljoen geven, vriendjespolitiek (Sywert) en ga zo maar door) Tof landje hebben we hoor. De knaken om de minima te compenseren omdat er de laatste 20 jaar niks aan is gedaan om onafhankelijk te worden van Poetin zijn er niet meer omdat die aan KLM zijn gegeven. Meneer Smith kan z'n energienota wel betalen schat ik zo.
En dat verwijt ik jou zeker niet beste Richard, maar je bent er wel onderdeel van. :bigsmile

Wat betreft de opmerking van Arthur; je valt wel een hele groep aan door te stellen dat het een 'makkelijke manier is om maar wat extra te harken'. Da's vrij algemeen hoor. En ja, dik € 700 voor een SB LC 11 yo is van de ratten besnuffeld. Als iemand dat uitgeeft voor die fles is die nog gekker als de vent die er 1000 euro voor vraagt.
Laatst gewijzigd door WhiskyDudes op 15 Apr 2022, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
4 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”