Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
The Laddie Ten, afsluitend met een flinke dram Ladaig 10j. Toppie
0 x
Gisteren waren het de Glenmorangie Nectar D'or, Benriach 12 YO Sherry matured en en daarna heb ik de fles Talisker 10 geledigd.
0 x
Tijdens het kijken naar Boardwalk Empire Jim Beam Distiller Series 7yo 45%. Bodem komt nu toch echt in zicht!
0 x
jeroenjeroen schreef:een flink glas smokehead.![]()
ik vind hem naast de rooksmaak/geur, verder toch vrij vlak. drink ik liever een laphroaig QC, of een Caol ila.
Heb ik ook. Ik heb hem meteen heel enthousiast gekocht nadat ik een slokje geproefd had (de Extra Rare versie, ken de gewone niet), maar hij gaat erg snel vervelen. Dat zal ook wel de reden zijn waarom er een apart (goedkoper) merk voor gestart is.
0 x
Ik heb mijn neus weer gevonden, dus kan ik weer van de whisky genieten.
Onlangs op: Blairmhor Pure Malt 8yo, Glenfarclas 15yo en van Wees Mortlach 1989 #6078.
Onlangs op: Blairmhor Pure Malt 8yo, Glenfarclas 15yo en van Wees Mortlach 1989 #6078.
0 x
De Highland Park 1997 GMR cask 5822, zalige whisky! Moet je nu met 'n lampje zoeken
Van Lucky Nils uit levenswater:
"Highland park 1997 Cask 5822 54,3%Wilde eigenlijk voor de jura gaan maar een andere bezoeker wist me te overtuigen. Ik rook iets geheel anders dan dat ik dronk. TOTALE VERBAZING. Misschien wel de whisky van de avond. koper ruiken met licht vanille/sherry en smaken als leer, musk, noten. Heerlijk!!! mooie kleur donker, echt donker barnsteen als in Lagavullin 16 jaar oud."
Van Lucky Nils uit levenswater:
"Highland park 1997 Cask 5822 54,3%Wilde eigenlijk voor de jura gaan maar een andere bezoeker wist me te overtuigen. Ik rook iets geheel anders dan dat ik dronk. TOTALE VERBAZING. Misschien wel de whisky van de avond. koper ruiken met licht vanille/sherry en smaken als leer, musk, noten. Heerlijk!!! mooie kleur donker, echt donker barnsteen als in Lagavullin 16 jaar oud."
0 x
Nog maar eens een Corryvreckan, blijft een van mijn favorieten.
0 x
Samplerestje Linkwood 1989-2011 Dewar Rattray
en
een sample Littlemill 1989-2011 Kintra 55,2%
Die laatste is zeer lekker maar ik had na enkele zeer lovende commentaren misschien iets meer verwacht. Ik geef hem nog wat tijd.
EDIT : Neus komt na tijdje helemaal open. Gebrande amandel ( even in de pan aangebakken ) valt op , verse cake ook zoals iemand hier al zei, bruine suiker. Lekker!

en
een sample Littlemill 1989-2011 Kintra 55,2%
Die laatste is zeer lekker maar ik had na enkele zeer lovende commentaren misschien iets meer verwacht. Ik geef hem nog wat tijd.
EDIT : Neus komt na tijdje helemaal open. Gebrande amandel ( even in de pan aangebakken ) valt op , verse cake ook zoals iemand hier al zei, bruine suiker. Lekker!

0 x
Op dit moment geniet ik van een Clynelish Oloroso seco finish Distillers Edition (15yrs, bottled 2007 Special release). Gekregen voor mijn verjaardag in november. Zoet op de neus, maar het typische 'zee-karakter' is ook zeer zeker aanwezig. Qua smaak: vrij zoet, floral met een beetje turf op de achtergrond. Heerlijk drammetje!!!!
0 x
Net klaar met laminaat leggen en nu aan een Laphroaig 2000 ultimate cs.

0 x
Caol Ila 12yo: mooi gebalanceerd, als laphroaig 10yo een flink kampvuur aan zee is, dan is dit een kleinschalig turfbrandje 
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Het laatste bodempje Ardbeg Uigeadail. Gelukkig heb ik nog een volle fles op voorraad 
0 x
Ik heb zonet een glaasje Glancadam 12YO Nectar of the daily dram 'Mad Glance' botteling uit. Hele fijne whisky waarbij de eerste attack fruitig/lichte vanille is, daarna overgaat in kruiden en in de afdronk een combinatie van beide geeft en daar karamel bij. Zeer mooie whisky voor een zeer mooie prijs.
Nu heb ik net een Tomatin 18YO ingeschonken. Heerlijke OB vind ik dat.
Nu heb ik net een Tomatin 18YO ingeschonken. Heerlijke OB vind ik dat.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”