Waar kan jij om lachen in de whiskywereld?
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

Re: Waar kan jij om lachen in de whiskywereld?
Tsja, algemeen bekend dat de houtprijs enorm is gestegen.
2 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.
Reichenbach schreef:Tsja, een aantal misschien wel. Maar mijn eerste liefde in whiskyland was de Cragganmore, die staat op het plankje. Verder vind ik Lagavullin en Talisker allesbehalve stervenswaardig.
Hoe zit het dan met Dalwhinnie, Oban en Glenkinchie?
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Dalwhinnie heb is de enige waar ik ook ervaring mee heb. Een in de categorie van lekker zachte whisly's. De andere twee geen idee.Roland... schreef:Reichenbach schreef:Tsja, een aantal misschien wel. Maar mijn eerste liefde in whiskyland was de Cragganmore, die staat op het plankje. Verder vind ik Lagavullin en Talisker allesbehalve stervenswaardig.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Reichenbach schreef:Dalwhinnie heb is de enige waar ik ook ervaring mee heb. Een in de categorie van lekker zachte whisly's. De andere twee geen idee.Roland... schreef:Reichenbach schreef:Tsja, een aantal misschien wel. Maar mijn eerste liefde in whiskyland was de Cragganmore, die staat op het plankje. Verder vind ik Lagavullin en Talisker allesbehalve stervenswaardig.
Als je echt zo'n Clasic Malt plintje zoekt, laat het maar weten via een PB. Ik heb er nog wel een...
3 x
- Erik1908
- Top bijdrager

Roland... schreef:Reichenbach schreef:Dalwhinnie heb is de enige waar ik ook ervaring mee heb. Een in de categorie van lekker zachte whisly's. De andere twee geen idee.Roland... schreef:
Als je echt zo'n Clasic Malt plintje zoekt, laat het maar weten via een PB. Ik heb er nog wel een...
@Reichenbach: je wordt op je wenken bediend hier. U zegt, het Forum draait.

3 x
- defeatless
- Moderator

Reichenbach schreef:
Als ik nog eens tegen het plankje van The Classic Malts of Scotland aan loop lijkt me dat wel leuk om te hebben.
Die had ik een tijdje geleden nog in de verkoop.
Maar ik zal eens kijken, als je er met Roland niet uit komt, laat maar weten, ik denk dat ik er nog wel ergens eentje kan opsnorren.
1 x
defeatless schreef:Die had ik een tijdje geleden nog in de verkoop.
Waarvoor nogmaals dank, staat mooi hier!
2 x
Die gekte rond de Daftmill single cask voor whiskybase - mensen staan in de rij en doen alsof ze de Lotto gewonnen hebben omdat ze er eentje hebben kunnen kopen. €185 voor een 12 jarige (wat dan nog blijkbaar een koopje is voor een Daftmill) en dan aan de andere kant klagen dat de SB 12 nu al soms €90 kost.
FOMO, gecreëerde schaarste en een zeer mooi staaltje marketing - en dan kon je nog enkel aan de ballot meedoen als je eerst 'n selfie stuurde met 'n geopende fles Daftmill OF je een geopende of lege fles in je whiskybase collectie had want dat is natuurlijk niet te manipuleren.
Ik vind het grappig (en ook triest tegelijkertijd).
FOMO, gecreëerde schaarste en een zeer mooi staaltje marketing - en dan kon je nog enkel aan de ballot meedoen als je eerst 'n selfie stuurde met 'n geopende fles Daftmill OF je een geopende of lege fles in je whiskybase collectie had want dat is natuurlijk niet te manipuleren.
8 x
Casketje schreef:Die gekte rond de Daftmill single cask voor whiskybase - mensen staan in de rij en doen alsof ze de Lotto gewonnen hebben omdat ze er eentje hebben kunnen kopen. €185 voor een 12 jarige (wat dan nog blijkbaar een koopje is voor een Daftmill) en dan aan de andere kant klagen dat de SB 12 nu al soms €90 kost.
FOMO, gecreëerde schaarste en een zeer mooi staaltje marketing - en dan kon je nog enkel aan de ballot meedoen als je eerst 'n selfie stuurde met 'n geopende fles Daftmill OF je een geopende of lege fles in je whiskybase collectie had want dat is natuurlijk niet te manipuleren.![]()
Tekenend voor de huidige gekte, maak er voor mij maar triest van, echt triest
Groet Cor
0 x
Casketje schreef:Die gekte rond de Daftmill single cask voor whiskybase - mensen staan in de rij en doen alsof ze de Lotto gewonnen hebben omdat ze er eentje hebben kunnen kopen. €185 voor een 12 jarige (wat dan nog blijkbaar een koopje is voor een Daftmill) en dan aan de andere kant klagen dat de SB 12 nu al soms €90 kost.
FOMO, gecreëerde schaarste en een zeer mooi staaltje marketing - en dan kon je nog enkel aan de ballot meedoen als je eerst 'n selfie stuurde met 'n geopende fles Daftmill OF je een geopende of lege fles in je whiskybase collectie had want dat is natuurlijk niet te manipuleren.![]()
Ik kan het bijna alleen maar volledig met je eens zijn

Maar… Fair enough, WB probeerde met die actie rond Daftmill in ieder geval wel iets te doen om te proberen dat niet al die flesjes (weer) bij flippers zouden eindigen. Dat mag ook gezegd

0 x
Cask1988 schreef:Maar… Fair enough, WB probeerde met die actie rond Daftmill in ieder geval wel iets te doen om te proberen dat niet al die flesjes (weer) bij flippers zouden eindigen. Dat mag ook gezegd
Heb je volledig gelijk in, dat ze dat proberen te verhinderen is nobel an sich.
1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Cask1988 schreef:Casketje schreef:Die gekte rond de Daftmill single cask voor whiskybase - mensen staan in de rij en doen alsof ze de Lotto gewonnen hebben omdat ze er eentje hebben kunnen kopen. €185 voor een 12 jarige (wat dan nog blijkbaar een koopje is voor een Daftmill) en dan aan de andere kant klagen dat de SB 12 nu al soms €90 kost.
Ik kan het bijna alleen maar volledig met je eens zijn
Maar… Fair enough, WB probeerde met die actie rond Daftmill in ieder geval wel iets te doen om te proberen dat niet al die flesjes (weer) bij flippers zouden eindigen. Dat mag ook gezegd
Die insteek heb ik niet zo opgevat. Want ook een flipper kan een Daftmilletje open hebben staan en denken, oké, selfie en dan ‘mag’ ik voor € 185 een flesje highly flippable whisky kopen.
Ik denk dat ik bij de volgende release ook zoiets ga doen; maak een selfie met je open Staoisha WDS (wel met flesnummer in beeld) en dan MAG je meedoen aan de loterij om kans te maken voor € 149 (sympathiek prijsje toch?) de volgende Staoisha WDS release te kopen.

3 x
Oogadal schreef:Die insteek heb ik niet zo opgevat. Want ook een flipper kan een Daftmilletje open hebben staan en denken, oké, selfie en dan ‘mag’ ik voor € 185 een flesje highly flippable whisky kopen.
Ik denk dat ik bij de volgende release ook zoiets ga doen; maak een selfie met je open Staoisha WDS (wel met flesnummer in beeld) en dan MAG je meedoen aan de loterij om kans te maken voor € 149 (sympathiek prijsje toch?) de volgende Staoisha WDS release te kopen.
Ja oké. Ik bedoelde meer ze doen/proberen iig iets. Dat dat ‘iets’ nog altijd beter kan ben ik met je eens. Mooiste zou zijn als er gezegd wordt van ‘als je de kurk er hier ter plekke af trekt krijg je 10-15-20% korting’ ofzo. Tenzij iemand dan legio fake seals heeft met een seal machine, zou je een aardig eind in de goede richting moeten zitten

2 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Ja, snap ik. Natuurlijk ingegeven doordat er weinig flessen waren en dat je die dan probeert te stallen bij mensen die al een Daftmill open hebben staan is prima natuurlijk.
Rollen er 600 flessen uit dat vat dan hou je waarschijnlijk 500 over...
Rollen er 600 flessen uit dat vat dan hou je waarschijnlijk 500 over...
1 x
Cask1988 schreef:Ja oké. Ik bedoelde meer ze doen/proberen iig iets. Dat dat ‘iets’ nog altijd beter kan ben ik met je eens. Mooiste zou zijn als er gezegd wordt van ‘als je de kurk er hier ter plekke af trekt krijg je 10-15-20% korting’ ofzo. Tenzij iemand dan legio fake seals heeft met een seal machine, zou je een aardig eind in de goede richting moeten zitten
Daar had ik ook al eens aan gedacht.
Open een distillery, zet flessen voor belachelijke prijzen zelf in de markt, en laat liefhebbers op lokatie een ter plekke geopende fles met vernaggeld label kopen voor een schappelijke prijs.
1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”