Gouden Carolus Malt Whisky Brouwerij, Het Anker, Belgie

Whisky uit overige landen, dus niet onder te brengen in een land- of regio-specifiek forum.
kv12
Actief lid
Actief lid

Re: hello whisky liefhebbers

Ongelezen berichtdoor kv12 » 23 Okt 2021, 13:47

Verplaatst uit: hello whisky liefhebbers

wat vinden jullie eigenlijk van de gouden carolus single malt?

Ik vind het best lekker maar zowat het enige vergelijk dat ik heb zijn de allergoedkoopste warenhuis whisky die we als jongeren met weinig geld nuttigden dusja....
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Re: hello whisky liefhebbers

Ongelezen berichtdoor defeatless » 24 Okt 2021, 01:55

kv12 schreef:wat vinden jullie eigenlijk van de gouden carolus single malt?

Ik vind het best lekker maar zowat het enige vergelijk dat ik heb zijn de allergoedkoopste warenhuis whisky die we als jongeren met weinig geld nuttigden dusja....

Gouden Carolus Malt Whisky Brouwerij, Het Anker, Belgie

Mijn mening...... Niet te zuipen. Diverse expressies geprobeerd. Ze kunnen echt prima bier maken (keldertje vol met een 100+ flessen Cuvee van de Keizer die al jaren liggen te rijpen :smullen), maar laat ze van whisky afblijven.

Bij het 25 jarig bestaan van Bresser en Timmer hebben ze een speciale editie uitgebracht voor het jubileum. De enigen die deze fles kochten waren Belgen. En waarschijnlijk niet om op te drinken. Er zit in België een soort cult status aan waardoor deze flessen verzameld worden.

Kwalitatief niet goed, qua prijs ook vrij duur. Maar dat is mijn mening dan.
1 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Gouden Carolus Malt Whisky Brouwerij, Het Anker, Belgie

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 24 Okt 2021, 12:40

Lekker laten staan idd. Tegenwoordig denkt iedereen maar dat ze whisky kunnen maken. Maar buiten Schotland zijn er imho maar een paar die dat ook daadwerkelijk kunnen. Kavalan en Millstone vind ik zulke uitzonderingen. Gouden carolus, frisk hinder, Vink, Belgian owl (begon leuk maar is enorm ingekakt) en ga zo maar door, die vallen voor mij in t rijtje: zonde van het graan en het water.
1 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 24 Okt 2021, 14:47

Een beetje chauvinisme mag toch wel? Een Belg heeft dat misschien met Carolus, dat heb ik met het Friese Paard.
Objectief gezien zouden ze zich beiden wellicht beter met bier bezig kunnen houden.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 24 Okt 2021, 16:59

Reichenbach schreef:Een beetje chauvinisme mag toch wel? Een Belg heeft dat misschien met Carolus, dat heb ik met het Friese Paard.
Objectief gezien zouden ze zich beiden wellicht beter met bier bezig kunnen houden.

Chauvinisme snap ik maar dat heeft wel grenzen :P
2 x
Afbeelding

kv12
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor kv12 » 24 Okt 2021, 19:17

Cask1988 schreef:
Reichenbach schreef:Een beetje chauvinisme mag toch wel? Een Belg heeft dat misschien met Carolus, dat heb ik met het Friese Paard.

ik zal dan maar snel mijn gouden carolus opmaken voordat de samples komen die ik besteld heb , wieweet wil ik geen gouden carolus meer drinken erna :lol:
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 24 Okt 2021, 22:24

kv12 schreef:
Cask1988 schreef:

ik zal dan maar snel mijn gouden carolus opmaken voordat de samples komen die ik besteld heb , wieweet wil ik geen gouden carolus meer drinken erna :lol:

Nee hoor ;) Whisky draait allemaal om smaak. Smaak is zo relatief als het maar zijn kan. Dus al vind de hele wereld Gouden Carolus niet lekker, als jij dat wél vindt, is dat wat telt. Je moet je niet gek laten maken door de wereld om je heen :goedgedaan
3 x
Afbeelding

kv12
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor kv12 » 24 Okt 2021, 22:54

Cask1988 schreef:
kv12 schreef:
Cask1988 schreef:Chauvinisme snap ik maar dat heeft wel grenzen :P

Nee hoor ;) Whisky draait allemaal om smaak. Smaak is zo relatief als het maar zijn kan. Dus al vind de hele wereld Gouden Carolus niet lekker, als jij dat wél vindt, is dat wat telt. Je moet je niet gek laten maken door de wereld om je heen :goedgedaan

dat klopt helemaal , ben er wel van overtuigd dat als ik wat anders geproefd heb ik ook alles beter kan plaatsen , als ik wat anders lekkerder vind dan schuiven de eerdere proeverijen naar beneden natuurlijk , kan me best inbeelden dat het binnen enkela jaren ergens laag genoteerd staat dan

ik ben er nu wel achter dat ik de "anker cask" het lekkerst vind , op amerikaanse eiken vaten heeft die 3j gerijpt blijkbaar .
0 x

Terug naar “Whisky uit overige landen”