vatted.net - Vatted

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Matti
Moderator
Moderator

vatted.net - Vatted

Ongelezen berichtdoor Matti » 15 Dec 2011, 15:28

Met veel trots (en aardig wat spanning) presenteer ik jullie mijn projectje: Vatted.net.

Het is een blog over het zelf blenden (en vatten) van whisky. Er is bijzonder weinig over dit onderwerp te vinden op internet, dus dacht ik: dat moet ik dan maar oppakken. Het is een blog die mee groeit met mijn whiskyeducatie: oftewel, als ik iets leer dan schrijf ik er een stukje over :) De bedoeling is dat ik minstens eens per week iets ga posten.

Overigens met dank aan Piet, die mij met zijn Whisky Design Awards in de goede mindset kreeg om weer eens iets op internet te ondernemen :)

Ik zou zeggen: check het eens en laat me weten wat jullie er van vinden (het idee, het ontwerp, de schrijfstijl, ...). Spaar me vooral niet, ik kan wel tegen een beetje (opbouwende) kritiek.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

vatted.net - Vatted

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 15 Dec 2011, 16:48

Qua ontwerp , 10/10. Sober en stijlvol. Zeer leuk.
Qua inhoud ook wel interessant , iets helemaal anders dan de traditionele whisky blog. Ik zal hem alvast met aandacht blijven volgen.

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Matti
Moderator
Moderator

Re: Onthulling: Vatted

Ongelezen berichtdoor Matti » 15 Dec 2011, 17:29

BWhisky schreef:Qua ontwerp , 10/10. Sober en stijlvol. Zeer leuk.
Qua inhoud ook wel interessant , iets helemaal anders dan de traditionele whisky blog. Ik zal hem alvast met aandacht blijven volgen.

:Slainte

Tnx :) Qua inhoud: daar blijf ik de komende tijd nog wel aan sleutelen. Laat het me zeker weten als je iets mist of juist iets minder leuk vind, daar krijg ik alleen maar meer energie van. Er bestaat dus nog niet echt iets dergelijks, dus ik zuig het ook maar uit mijn dikke duim :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Squat 'N Oats
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Squat 'N Oats » 15 Dec 2011, 19:40

Leuk idee zeg, heb zelf nog nooit geblend maar het is natuurlijk te gek om je gasten een persoonlijke 'huisblend' met een mooi verhaal erbij aan te bieden. Zal het zeker eens proberen! :Slainte
Afbeelding

Het webdesign is knap gedaan, sober inderdaad maar oogt zeker professioneel met de glazen vulling en beschrijving van de whisk(e)y.

Einige aandachtspuntje wat ik zo kan merken is dat de site voor mij eigenlijk te 'wit' is. Doet een beetje pijn aan mijn ogen om de tekst te lezen, kan me moeilijk concentreren op de tekst. Kan ook aan mij liggen uiteraard :domdom
Ga je ook nog wat aan promotie doen op internationale fora? Succes verder, ik zal het in ieder geval blijven volgen!

-Niels-
0 x
Afbeelding
A man with convictions finds an answer for everything. Convictions are the best form of protection against the living truth.

-Max Frisch-

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 15 Dec 2011, 19:43

Wit... Tja... Ik snap wel wat je bedoelt, het is natuurlijk vrij hoog contrast allemaal... ik ga eens nadenken of ik er iets aan kan doen.

Qua promotie: dat komt op een gegeven moment wel, ik ben bezig met een langzame uitrol zodat ik niet ineens door 80 man op mijn fouten gewezen wordt :P Het is al spannend genoeg allemaal :D
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 15 Dec 2011, 20:40

Matti schreef:..Qua promotie: dat komt op een gegeven moment wel, ik ben bezig met een langzame uitrol zodat ik niet ineens door 80 man op mijn fouten gewezen wordt :P Het is al spannend genoeg allemaal :D

En het begin is er op Twitter! Een herkenbaar glaasje :goedgedaan
Matti schreef:Overigens met dank aan Piet, die mij met zijn Whisky Design Awards in de goede mindset kreeg om weer eens iets op internet te ondernemen :)

Kijk dat is nu eens een leuk neveneffect :o
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 15 Dec 2011, 21:02

Thumbs up for Matt :duimop
BTW: For a Dutchman your command of the English language is excellent.
Furthermore I love the idea and the way you set it up on the web.
Keep up the good work!
MacOffringa
sends you blended greetings from:

:ier :usa :schotland
0 x

Django
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Django » 15 Dec 2011, 23:01

Squat 'N Oats schreef:Einige aandachtspuntje wat ik zo kan merken is dat de site voor mij eigenlijk te 'wit' is. Doet een beetje pijn aan mijn ogen om de tekst te lezen, kan me moeilijk concentreren op de tekst. Kan ook aan mij liggen uiteraard :domdom

Ik vind het juist wel wat hebben qua design. Op den duur zal er wellicht wel een menuutje nodig zijn aan één van de zijkanten (en dan aan de andere kant een/enkele banners 8-) )
0 x

Afbeelding

Squat 'N Oats
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Squat 'N Oats » 15 Dec 2011, 23:29

Django schreef:Ik vind het juist wel wat hebben qua design. Op den duur zal er wellicht wel een menuutje nodig zijn aan één van de zijkanten (en dan aan de andere kant een/enkele banners )

Begrijp me niet verkeerd, het is zeker een mooi en minimalistisch design, niet teveel onzin maar gewoon duidelijk en modern.
Misschien kan ik het beter omschrijven als dat de letters voor mij iets teveel wegvallen in de achtergrond. ;)

Matti schreef:Qua promotie: dat komt op een gegeven moment wel, ik ben bezig met een langzame uitrol zodat ik niet ineens door 80 man op mijn fouten gewezen wordt Het is al spannend genoeg allemaal

Uiteraard, uiteraard, maar daarmee bedoelde ik dat ik denk dat als je er tevreden mee bent er waarschijnlijk wel interesse in is. Zeker omdat ik het zelf ook niet tegen ben gekomen op internet (wel korte filmpjes maar geen specifieke site).
So keep it up :bottomsup
0 x
Afbeelding
A man with convictions finds an answer for everything. Convictions are the best form of protection against the living truth.

-Max Frisch-

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 15 Dec 2011, 23:52

Squat 'N Oats schreef:Uiteraard, uiteraard, maar daarmee bedoelde ik dat ik denk dat als je er tevreden mee bent er waarschijnlijk wel interesse in is. Zeker omdat ik het zelf ook niet tegen ben gekomen op internet (wel korte filmpjes maar geen specifieke site).
So keep it up :bottomsup

Dat denk ik inderdaad ook, dat er interesse moet zijn. En zodra ik een week en twee posts verder ben (er zit een leuke in de pijplijn die morgen online komt) zal ik eens wat internationale fora afgaan :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 16 Dec 2011, 00:14

Zo, dat ziet er fraai uit! Misschien moest ik ook maar eens wat alchemie gaan bedrijven. Ik heb nog een fles bocht staan die misschien een fraaie blend op kan leveren.

Nog een puntje van, hopelijk opbouwende, kritiek: je kunt al te straffe taal best achterwege laten (uitleg 5-drams-rating op de 'scoring' pagina). Je hebt een leuke manier van schrijven, daar heb je geen extra fucks en andere biologie voor nodig. Nu voel ik mij oud.

Ik heb hem alvast in de reader gezet.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 16 Dec 2011, 00:39

Dank :)

Over die straffe taal: die staat er eigenlijk met een reden (ik heb er nog even bij stilgestaan toen ik het schreef, geloof het of niet :)). Ik vind dat we hier in Nederland al veel te veel worden geïndoctrineerd door de censuur op de Amerikaanse (maar ook bijvoorbeeld de Engelse) televisie. Die schiet daar zo ver door dat ik van de weeromstuit (recalcitrant als ik ben) de termen juist wel ga gebruiken. Dus dat is de reden :)

En hoezeer ik het in het Nederlands ook probeer te vermijden, 'fucking' is bij de gemiddelde Amerikaan net zo ingeburgerd als krachtterm als een welgemeend '...verdomme' hier.

edit: maarrr, ik zat wel te denken om een whisky-gerelateerde krachtterm te introduceren :) Dus die zou ik dan ervoor in de plaats kunnen zetten... Ik kwam zelf op:

This is mashing good whisky!

Iemand een beter idee?
0 x
Matthijs, whiskynerd.

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 16 Dec 2011, 09:12

<opmerking class="ouwelul">
Ik ergerde mij niet aan het taalgebruik. In het dagelijks leven hoest ik ook meer dan eens wat taal op waarvan een bouwvakker de hik krijgt. Het viel mij gewoon op. Blijkbaar komt het geschreven toch ruwer over dan gesproken (een welbekend gevaar bij communicatie via het internet).
</opmerking>

Matti schreef:This is mashing good whisky!

A dramned fine blend?
Of als het eens tegenvalt: barley drinkable?
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Dropkick
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Dropkick » 16 Dec 2011, 09:56

Leuke site, leuk idee. Ik wacht me smart op de extremere blends :lekker Hoewel de bourbon/scotch al een aardig gewaagde is.
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 16 Dec 2011, 11:31

turfsmurf schreef:A dramned fine blend?
Of als het eens tegenvalt: barley drinkable?

Check, die claim ik :P
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”