Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Laphroaig 10yo met een scheutje Black Bottle om hem wat zoeter te maken. #mjummie
0 x
Matthijs, whiskynerd.
GJR schreef:Afgelopen vrijdag de masterclass van David Stirk bezocht in Zierikzee.
Klinkt goed! Grappig om te lezen wat je over die Bowmore schreef. Een paar posts hierboven heb ik ook al iets soortgelijks opgemerkt over een andere jonge (2002) Bowmore: de peperigheid. In die stijl mogen ze van mij wel blijven doorstoken.
GJR schreef:Ging tevens niet met lege handen naar huis, zeker door de 20% korting die werd aangeboden. Wordt nu echt tijd voor de verhuizing, de flessen stapelen zich op buiten de kast....
Herkenbaar. Ze mogen in het vervolg wel even waarschuwen bij proeverijen. Zou er misschien een verband zijn tussen het publiek zeven drams voeren en daarna flessen met korting aanbieden?
0 x
Vrijdag 't absolute geluk gehad de old timer tasting in Geel-Zammel bij Fisser te mogen meemaken
Black Bull 40Y
Macduff 1973
The Dalmore 40 Y Astrum
Glenlossie 1975
Highland Park 1975
Port Ellen 1983
Glenfarclass 1953
Qualitatief iets minder dan vorig jaar maar opnieuw weer een schitterende ervaring
Black Bull 40Y
Macduff 1973
The Dalmore 40 Y Astrum
Glenlossie 1975
Highland Park 1975
Port Ellen 1983
Glenfarclass 1953
Qualitatief iets minder dan vorig jaar maar opnieuw weer een schitterende ervaring
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Caol Ila 1984 Samaroli.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Hier waren het vanavond de Glencadam 12 YO Single cask van The Nectar of the Daily dram, De Glenfarclas 15 YO, De Benriach 12YO sherry matured en nu als afsluiter de Bruichladdich infinity.
0 x
Vanavond de 2e helft van sample : Blair Athol 1986-2011 voor JurgensWhiskyhuis by Dewar Rattray Cask 20076 Bourbon + Rum finish #115bts. 53,5% .
Pfff , na wat meer zuurstof en wat openstaan is dit echt een topper geworden. Veel minder kruidig en gesloten in de smaak , nu een echte fruit explosie. Moeilijk te benoemen maar ZEER lekker. Een aanrader.
Daarnaast een sample Balblair 1991-2011 Dewar Rattray bourbon hogshead 46%. Lekker fris en fruitig. Veel groene appel en wat deeg. Lekker maar geen concurrentie voor de Blair Athol.

Pfff , na wat meer zuurstof en wat openstaan is dit echt een topper geworden. Veel minder kruidig en gesloten in de smaak , nu een echte fruit explosie. Moeilijk te benoemen maar ZEER lekker. Een aanrader.
Daarnaast een sample Balblair 1991-2011 Dewar Rattray bourbon hogshead 46%. Lekker fris en fruitig. Veel groene appel en wat deeg. Lekker maar geen concurrentie voor de Blair Athol.

0 x
-
rborghmans
- Senior

Whiskieke schreef:Vrijdag 't absolute geluk gehad de old timer tasting in Geel-Zammel bij Fisser te mogen meemaken
Black Bull 40Y
Macduff 1973
The Dalmore 40 Y Astrum
Glenlossie 1975
Highland Park 1975
Port Ellen 1983
Glenfarclass 1953
Ik heb ook het geluk gehad hier bij te mogen zijn. Heb geen ervaringen met voorgaande jaren, maar vond dit toch wel de max. Vooral die Glenlossie en HP
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Ik heb maar eens een sample Bruichladdich The Laddie Ten ingeschonken. Ik ben benieuwd of deze Laddie mij kan bekoren.
0 x
rborghmans schreef:Whiskieke schreef:Vrijdag 't absolute geluk gehad de old timer tasting in Geel-Zammel bij Fisser te mogen meemaken
Black Bull 40Y
Macduff 1973
The Dalmore 40 Y Astrum
Glenlossie 1975
Highland Park 1975
Port Ellen 1983
Glenfarclass 1953
Ik heb ook het geluk gehad hier bij te mogen zijn. Heb geen ervaringen met voorgaande jaren, maar vond dit toch wel de max. Vooral die Glenlossie en HP
Highland park idd met stip op 1
0 x
Begint al aardig op te raken,Birnie Moss

0 x
"The Arran Malt - Finished in a Marsala cask - Bottle 92 of 304 produced - 56,9% Bottled 22-10-2009" in een doos van blauw ribkarton. Nooit meer gezien deze uitgaves. Nu is het een beetje inherent aan een kleine distillery als arran om met veel varieteit en weinig oplage te komen maar ik zit nu naar de laatste centimeter in de fles van deze te kijken en het doet een beetje pijn. Dit ga ik niet meer vinden denk ik? Ik heb er best lang mee gedaan. Het ruikt erg mild en bescheiden maar het heeft een bijkans ondefinieerbaar palet aan smaak en aroma. Het leunt uiteraard zwaar op (dessert)wijn maar het is verder aangenaam droog met iets van romigheid en speculaaskruiden (whisky beschrijven blijft lastig...zeker als het een vage is als deze). Ik drink het onverdund en dat gaat best. Je kunt lang nagenieten van de smaak maar er valt niet heel veel aan te ruiken.
0 x
Ik heb gisteravond de Grant's 12yo en de Grant's Cask Editions #1 Edinburgh Ale Cask naast elkaar geproefd. Vond de 1e lekkerder. Probeer nog notes te plaatsen.
0 x
Heb net een sample van de Amrut Indian Single Malt geproefd en zit mijn kop te breken over de smaak die ik proef, wie kan me helpen?
Het is wat verwarmend maar volgens mij geen rook of zo, wel wat zoetig en doet me ergens aan denken, weet dus niet waaraan...kan ook niet zeggen of ik het wel lekker vind, wel bijzonder!
Het is wat verwarmend maar volgens mij geen rook of zo, wel wat zoetig en doet me ergens aan denken, weet dus niet waaraan...kan ook niet zeggen of ik het wel lekker vind, wel bijzonder!
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

In mijn Amrut whisky's heb ik altijd tropisch fruit geproefd, mango's voornamelijk, en gember.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”