Mijn laatste aankoop was een tweede fles Tamdhu 15 (46%) als reserve. Betreft die “limited release” uit 2019 waar 24,000 flessen van uitgekomen zijn.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 5-year-oldLaatst de eerste fles geplopt, mooie gebalanceerde sherrywhisky (á la Rachel Barrie’s Glendronach’s) en qua complexiteit ergens tussen de 15 Revival en 18 Allardice in.
Dus qua prijs/kwaliteit zit deze wel dik oké.
Ondanks het “premium” imago (de fles alleen al) vind ik dat Tamdhu nog steeds echt het betere werk levert als je een alternatief zoekt op de typische donkerfruitige chocolade-sherrywhisky’s (denk Glendronach, Aberlour, Glengoyne,...)
Ook met laatsten uit de Cask Strength-reeks enkel positieve ervaringen. Vergeleken met verschillende gelijkaardige drams van o.a. Glengoyne en Glendronach kwam deze altijd stevig uit de hoek met zuiver zoet fruit en stevige chocoladetoetsen, lekker spul
Voorlopig wordt deze distilleerderij wel eens over het hoofd gezien, maar ik denk dat als ze deze kwaliteit kunnen aanhouden, ze zich toch ooit wel eens in de “big league” zouden kunnen bevinden!
Wat zijn volgens jullie nog een paar (niet zo) verborgen parels wat wel eens over het hoofd worden gezien?