Gevolgen Brexit
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Re: Gevolgen Brexit
Thijs; officieel zijn samples uitgesloten van invoerrechten, accijns en btw.
Alleen de factuur die de verzender er bijgevoegd heeft moet wel correct zijn.... UK tax en VAT moet betaald zijn uit m’n hoofd.
UPS van UK naar EU is een drama trouwens, ik heb recent mijn samples met DHL laten verzenden (uitdrukkelijk verzoek). Die had ik binnen 4 dagen thuis, geen gezeur, geen heffingen. Zoals het hoort met samples.
Alleen de factuur die de verzender er bijgevoegd heeft moet wel correct zijn.... UK tax en VAT moet betaald zijn uit m’n hoofd.
UPS van UK naar EU is een drama trouwens, ik heb recent mijn samples met DHL laten verzenden (uitdrukkelijk verzoek). Die had ik binnen 4 dagen thuis, geen gezeur, geen heffingen. Zoals het hoort met samples.
0 x
Oogadal schreef:Thijs; officieel zijn samples uitgesloten van invoerrechten, accijns en btw.
Tsja, die factuur heb ik allang niet meer, geen idee of die klopt. Ik zal ‘m eens opvragen bij de verzender.
1 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

jasper3744 schreef:MAAR krijg zojuist een berichtje van DHL Express of ik nog even € 48.79,- aan invoerrechten wil betalen(?) Lijkt mij wat fors
Fishing mail; gewoon negeren...
1 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

thijs100 schreef:Oogadal schreef:Thijs; officieel zijn samples uitgesloten van invoerrechten, accijns en btw.
Tsja, die factuur heb ik allang niet meer, geen idee of die klopt. Ik zal ‘m eens opvragen bij de verzender.
Die factuur moet BIJ de zending zitten..., ook als
‘t een nul factuur is..
1 x
Breedút_Genietsje schreef:jasper3744 schreef:MAAR krijg zojuist een berichtje van DHL Express of ik nog even € 48.79,- aan invoerrechten wil betalen(?) Lijkt mij wat fors
Fishing mail; gewoon negeren...
Zou best wel eens kunnen dat het een fishing mail is. Kreeg een maand geleden ook een factuur na een bestelling bij Wemyss voor betaling van invoerrechten en BTW - deze factuur kwam echter voor het pakket van Wemyss het magazijn uit gegaan was, er stonden wat vreemde zinsconstructies in en het factuurbedrag klopte mijn inziens niet. Genegeerd en inderdaad een paar dagen later een officiele factuur ontvangen van DHL Express (met het juiste tracking nummer) voor invoerrechten en BTW betaling.
0 x
- jasper3744
- Actief lid

Het bleek uiteindelijk dus geen phishing mail te zijn... Heb contact met DHL express hierover gehad en zij hebben mij uitgelegd hoe dit tot stand is gekomen.
Er moeten uiteraard 25% invoerrechten worden betaald. Dit voorkomend uit de Brexit... Hierna legde zij mij uit dat er tevens €17.50,- administratie kosten bij DHL-express werden berekend hierin! Nu komt het grote bedrag om de hoek kijken; Vanuit Douglas Laing is verzuimd(!) om de shipping costs op de pakbon te vermelden...hierdoor zijn ze bij de douane uitgegaan van het allerhoogste tarief hierin. Hierdoor is een £25,- kostende fles uiteindelijk tegen de €100,- uitgekomen
Dit was wel een hele BIG peat
Er moeten uiteraard 25% invoerrechten worden betaald. Dit voorkomend uit de Brexit... Hierna legde zij mij uit dat er tevens €17.50,- administratie kosten bij DHL-express werden berekend hierin! Nu komt het grote bedrag om de hoek kijken; Vanuit Douglas Laing is verzuimd(!) om de shipping costs op de pakbon te vermelden...hierdoor zijn ze bij de douane uitgegaan van het allerhoogste tarief hierin. Hierdoor is een £25,- kostende fles uiteindelijk tegen de €100,- uitgekomen
Dit was wel een hele BIG peat

6 x
----------------------------------------SLÁINTE-------------------------------------------------
Mijn voorraad.
Mijn voorraad.
- Reichenbach
- Moderator

Balen zeg. Maar laat hem je in ieder geval goed smaken.jasper3744 schreef:Dit was wel een hele BIG peat
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
- Freddy
- Whisk(e)y goeroe

Reichenbach schreef:Balen zeg. Maar laat hem je in ieder geval goed smaken.jasper3744 schreef:Dit was wel een hele BIG peat
Dan de volgende keer maar gewoon hier bestellen.
2 x
- Reichenbach
- Moderator

Nog even en we hebben oorlog:
https://www.trouw.nl/buitenland/britten ... ~bd8b9fc3/
Om vis natuurlijk, dat weer wel.
https://www.trouw.nl/buitenland/britten ... ~bd8b9fc3/
Om vis natuurlijk, dat weer wel.
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

Oorlogsschepen sturen hadden ze 80 jaar geleden moeten doen. Nu is het alleen maar voor binnenlands gebruik! Ik ben er een paar dagen geweest en het is een heerlijk eiland, niet Brits en niet Frans maar gewoon Jersey. Geen fatsoenlijke vis te krijgen maar de beste schaal- en schelpdieren. https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... e-Engeland
2 x
Oogadal schreef:Thijs; officieel zijn samples uitgesloten van invoerrechten, accijns en btw.
nou ik kreeg een ups naheffing van samples ex UK....
niet zo veel, maar toch irritant
0 x
MikerG schreef:Oogadal schreef:Thijs; officieel zijn samples uitgesloten van invoerrechten, accijns en btw.
nou ik kreeg een ups naheffing van samples ex UK....
niet zo veel, maar toch irritant
Zo irritant. Ik heb over mijn naheffing navraag gedaan bij een kennis die bij de douane werkt. Dit was zijn antwoord:
“Ik heb met mijn collega’s over jouw factuur zitten praten. Het zijn monsters zonder waarde, dus is de waarde minder dan €22,- Dan zijn de goederen vrijgesteld van invoerrechten. Geef aan UPS door dat je de factuur niet zal betalen. UPS kan in bezwaar gaan tegen de eigen aangifte en de afgedragen invoerrechten terug vragen.”
3 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Krijg de Brexit een nieuwe wending ?
Nu.nl/Schotse-Onafhankelijkheid-Stap-Dichterbij-Door-Verkiezingswinst-Nationalisten
Nu.nl/Schotse-Onafhankelijkheid-Stap-Dichterbij-Door-Verkiezingswinst-Nationalisten
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Freddy schreef:Reichenbach schreef:Balen zeg. Maar laat hem je in ieder geval goed smaken.jasper3744 schreef:Dit was wel een hele BIG peat
Dan de volgende keer maar gewoon hier bestellen.https://www.drankgigant.nl/big-peat.html
Nou, als er nou 1 adres is waar de liefhebber niks moet bestellen is het dat adres wel…
2 x
- Jeronimoss
- Senior

Aangifte flessen bij douane
Hoi allemaal, alweer een tijd geleden dat ik ingelogd heb op het forum maar dit onderwerp wil ik graag eens hier voorleggen. Het lijkt erop dat de reiswereld voorzichtig weer op kan gaan starten en dat ook reizen naar Schotland straks weer mogelijk gaat worden. Met de Brexit is er echter wel een groot nadeel ontstaan voor het meenemen van vloeibare souvenirs van de bezochte distillery's... In plaats van 10 liter sterke drank mag er per persoon immers nog maar 1 liter worden meegenomen. Weet iemand wat de regels en kosten zijn wanneer je meer in je koffer mee wil nemen (reis per vliegtuig)? Ik hoop in oktober weer eens te kunnen gaan én weer wat lekkers mee te kunnen nemen maar als de kosten per fles veel te hoog gaan worden...
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”