Macallan expressies
Re: Macallan 10 Cask Strength 58.6% uit 2009
Maar zonder gekheid.
Hij smaakt zeker wel hoor.
Groet Cor
Hij smaakt zeker wel hoor.
Groet Cor
0 x
Re: Macallan 10 Cask Strength 58.6% uit 2009
Als je prijs van smaak kun scheiden dan ja, deze is echt wel goed. Maar dit soort macallan wordt niet (meer) gekocht om te drinken.
Ik zou deze aanbieden op een veiling, denk namelijk niet dat je deze fles voor dit bedrag op het forum verkoopt.
Suc6
Ik zou deze aanbieden op een veiling, denk namelijk niet dat je deze fles voor dit bedrag op het forum verkoopt.
Suc6
1 x
Re: Macallan expressies
Alle hup,
Nog maar es een nieuwe macallan lmt edition.
2000 flesjes aan (tenminste dat toch nog) cask strength. Uiteraard NAS en een meer dan (kuch) schappelijke prijs van 4.500$
Moest vooral lachen bij de smaak notities die me deed denken aan een andere post op dit forum.:
"
Tasting notes describe aromas of nutmeg, sweet Earl Grey tea, orange caramel, lemongrass, kaffir lime, soy sauce and polished oak. On the palate you’ll get wood and curry spice, Earl Grey tea, treacle sweetness, aniseed.".
Ze hebben er echt een theezakje ingehangen!!
Nog maar es een nieuwe macallan lmt edition.
2000 flesjes aan (tenminste dat toch nog) cask strength. Uiteraard NAS en een meer dan (kuch) schappelijke prijs van 4.500$
Moest vooral lachen bij de smaak notities die me deed denken aan een andere post op dit forum.:
"
Tasting notes describe aromas of nutmeg, sweet Earl Grey tea, orange caramel, lemongrass, kaffir lime, soy sauce and polished oak. On the palate you’ll get wood and curry spice, Earl Grey tea, treacle sweetness, aniseed.".
Ze hebben er echt een theezakje ingehangen!!
4 x
ik verwacht wel dat er een concept 3 komt, heb er nog niets over gehoord maar aangezien zo'n beetje alle releases in 3 of 6 komen zal dat ook nu wel het geval zijn.
Voor de sceptici, ik ben er ook een van; de edition 6 is echt wel goed hoor.
2 x
Paulini schreef:ik verwacht wel dat er een concept 3 komt, heb er nog niets over gehoord maar aangezien zo'n beetje alle releases in 3 of 6 komen zal dat ook nu wel het geval zijn.
Vond zelf de 4 ook goed te doen. En deze zijn niet super duur geprijsd iit de No.1
0 x
Hoorde laatst van een slijter dat er een nieuwe Macallan aankomt, waarvoor 60stuks voor Nederland. Ze weten nog niks (qua naam of leeftijd) maar moet rond de 1300-1400€ gaan kosten.
Zou dat deze zijn?
https://www.whiskynotes.be/2021/whisky-news/compass-box-menagerie-macallan-anecdotes-of-age-glenallachie-wine-finish/
Zou dat deze zijn?
https://www.whiskynotes.be/2021/whisky-news/compass-box-menagerie-macallan-anecdotes-of-age-glenallachie-wine-finish/
Laatst gewijzigd door Ruud2612 op 05 Mar 2021, 12:36, 3 keer totaal gewijzigd.
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Zou best kunnen. Dat hebben de marketingjongetjes wel slim bedacht.limited single malt whisky distilled in 1967, which is bottled with 13 different labels.
De FOMO met te veel geld en te weinig hersenen wil ze vast alle dertien hebben.
3 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Reichenbach schreef:Zou best kunnen. Dat hebben de marketingjongetjes wel slim bedacht.limited single malt whisky distilled in 1967, which is bottled with 13 different labels.
De FOMO met te veel geld en te weinig hersenen wil ze vast alle dertien hebben.
De flippo’s van de 21e eeuw..
1 x
Ruud2612 schreef:Hoorde laatst van een slijter dat er een nieuwe Macallan aankomt, waarvoor 60stuks voor Nederland. Ze weten nog niks (qua naam of leeftijd) maar moet rond de 1300-1400€ gaan kosten.
Zou dat deze zijn?
Nee. Macallan uit 1967 koop je niet voor €1300 per fles. Geen enkele ob single malt uit die tijd trouwens...
0 x
Paulini schreef:Nee. Macallan uit 1967 koop je niet voor €1300 per fles. Geen enkele ob single malt uit die tijd trouwens...
Hoorde nu een andere slijter die dacht dat het een black editie van de Rare Cask serie is? Maar die zijn niet zo duur toch?
0 x
Alleen de Classic Cut serie kan mij de afgelopen tijd bekoren. Maar ook daar wordt het per jaar minder. Marketing... Marketing... Marketing...
0 x
Ruud2612 schreef:Paulini schreef:Nee. Macallan uit 1967 koop je niet voor €1300 per fles. Geen enkele ob single malt uit die tijd trouwens...
Hoorde nu een andere slijter die dacht dat het een black editie van de Rare Cask serie is? Maar die zijn niet zo duur toch?
Rare cack black is er al eerder geweest. Die was duur, maar niet zo duur. Dacht toen rond de 300 euro. De EEB was ook niet zó duur, (lees; wel duur) die was rond de €1000.
Ben benieuwd wat er komt. Maar ik gok op een NAS release met een hele mooie verpakking
Ik ben wat dat betreft echt fan van Macallan maar de tijd dat zij betaalbare en goede releases hadden is al wel even geleden. Mijn favoriet van de afgelopen jaren is deze; https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... y-2002-mbl
Dan zie je weer hoe goed én betaalbaar Macallan kan zijn

0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”