Gevolgen Brexit
Re: Gevolgen Brexit
Het was van tevoren niet helemaal duidelijk wat de extra kosten zouden gaan worden.
Ik heb zelf destijds ook nog lopen zoeken (tevergeefs overigens) naar accijnzen, tarieven, etc.
Nu de eerste ervaringen hier gedeeld worden moet ik zeggen dat dit mij allemaal niet erg positief stemt.
Nou bestelde ik al niet veel in het VK, alleen speciale bottelingen.
Maar als dit soort kosten erbij gaan komen zou ik dat toch wel ernstig heroverwegen (of het pond moet crashen vs. de euro ofzo)
Ik heb zelf destijds ook nog lopen zoeken (tevergeefs overigens) naar accijnzen, tarieven, etc.
Nu de eerste ervaringen hier gedeeld worden moet ik zeggen dat dit mij allemaal niet erg positief stemt.
Nou bestelde ik al niet veel in het VK, alleen speciale bottelingen.
Maar als dit soort kosten erbij gaan komen zou ik dat toch wel ernstig heroverwegen (of het pond moet crashen vs. de euro ofzo)
0 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

Nou dit zijn idd bizarre tarieven. Tot zover de illusie dat we zachte gevolgen zouden gaan ervaren... zal andersom niet heel veel positiever zijn. Ik wens de winnaar van mn kaveltje sterkte met de rekening... 
0 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Godskolere.....heb nog een 4/6 doos bij Whiskybroker staan. Laat ik voorlopig maar daar staan ook.
0 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

Amai 't is de moeite.
Kan iemand inschatten wat de gevolgen zijn voor cQs bottelingen?
1 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

blaaat schreef:Amai 't is de moeite.
Zat ik ook al aan te denken. Mogelijk zit daar nog een verschil in tussen zakelijk/particulier. Als ze "zakelijk" (met verklaring e.d.) naar NL gehaald worden en pas hier "opgedeeld" worden (als in 3 flessen voor A, 3 voor B, etc.) scheelt het misschien niet eens heel veel.
In tegenstelling tot de situatie dat opdeling en verzending in en vanuit het VK plaatsvindt. Dan moet de particulier namelijk alles gaan regelen en dus dokken.
Ik heb het idee dat al deze voorbeelden die we nu zien langskomen namelijk slaan op particulieren. Die zijn echt de klos lijkt het.
Maar ik ben niet heel goed thuis in cQs. Heb het afgelopen jaar pas mijn eerste deeltjes gekocht.
1 x
- Reichenbach
- Moderator

Welcome to the Brexit
Daan schreef:Ik heb het idee dat al deze voorbeelden die we nu zien langskomen namelijk slaan op particulieren. Die zijn echt de klos lijkt het..
En vrachtwagenchauffeurs:
5 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Daan schreef:blaaat schreef:Amai 't is de moeite.
Zat ik ook al aan te denken. Mogelijk zit daar nog een verschil in tussen zakelijk/particulier. Als ze "zakelijk" (met verklaring e.d.) naar NL gehaald worden en pas hier "opgedeeld" worden (als in 3 flessen voor A, 3 voor B, etc.) scheelt het misschien niet eens heel veel.
In tegenstelling tot de situatie dat opdeling en verzending in en vanuit het VK plaatsvindt. Dan moet de particulier namelijk alles gaan regelen en dus dokken.
Ik heb het idee dat al deze voorbeelden die we nu zien langskomen namelijk slaan op particulieren. Die zijn echt de klos lijkt het.
Maar ik ben niet heel goed thuis in cQs. Heb het afgelopen jaar pas mijn eerste deeltjes gekocht.
Ff topic doorlezen geeft wel grofweg een antwoord op je vraag denk ik.
1 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

gerritbakker57 schreef:dan ziet het er slecht uit voor de deelnemers
Nee hoor, laat het maar heeel lang in het vat zitten, t.z.t. hebben de Schotten zich wel losgeweekt

3 x
Dyson81 schreef:gerritbakker57 schreef:dan ziet het er slecht uit voor de deelnemers
Nee hoor, laat het maar heeel lang in het vat zitten, t.z.t. hebben de Schotten zich wel losgeweekt
Dat was bij die Elgin in elk geval geen slecht idee geweest....

1 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)
-
Kenny Biesmans
- Nieuwkomer

Verdomme niet aan gedacht heb net n lotje van n flesje of 10 bij elkaar gewonnen op whisky auctioneer ,benieuwd hoe dit gaat aflopen qua verzending en extra kosten 

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”