Gevolgen Brexit
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Re: Gevolgen Brexit
Heel aardig één flesje aanbieden bij de douane, en de rest netjes verstoppen in de vakantiebagage... 

0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Een Vlaamse kennis van mij heeft eind vorig jaar een fles van om en nabij de £100 gekocht in UK.
Werd deze week verstuurd en kreeg het verzoek van het postorderbedrijf of hij vooraf even € 53 invoerrechten en BTW wilde aftikken.
Zie bij een ander topic allemaal rekenvoorbeelden met schelpen, guldens en eurocenten maar dit is andere koek!
Werd deze week verstuurd en kreeg het verzoek van het postorderbedrijf of hij vooraf even € 53 invoerrechten en BTW wilde aftikken.
Zie bij een ander topic allemaal rekenvoorbeelden met schelpen, guldens en eurocenten maar dit is andere koek!
2 x
Fat Bastard! schreef:Een Vlaamse kennis van mij heeft eind vorig jaar een fles van om en nabij de £100 gekocht in UK.
Wtf
0 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Geen idee. Hij vroeg aan mij hoe het in NL was. Ik heb gezegd dat ik geen idee heb maar voorlopig even niks bestel in UK.
0 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

Dit schrijven ze bij The Green Welly stop;
UK VAT is removed from the product, however, Netherlands 21% VAT is applied along with a Customs Clearance Fee, and included in the P&P price at the checkout
Customs Clearance fee is £5
Example: You order a bottle on the site at £120, first we take the UK VAT off, which brings it down to £100, on the postage - we apply £14.50 for 1-7 bottles, then add 21% Netherlands VAT (£21), and £5 Customs clearance fee, which makes the shipping total £14.50+£21+£5 = £40.50
Total Amount Payable would be £140.50
Bron
UK VAT is removed from the product, however, Netherlands 21% VAT is applied along with a Customs Clearance Fee, and included in the P&P price at the checkout
Customs Clearance fee is £5
Example: You order a bottle on the site at £120, first we take the UK VAT off, which brings it down to £100, on the postage - we apply £14.50 for 1-7 bottles, then add 21% Netherlands VAT (£21), and £5 Customs clearance fee, which makes the shipping total £14.50+£21+£5 = £40.50
Total Amount Payable would be £140.50
Bron
4 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Vandaag net gedaan of ik gek was (ik ben jullie voor, dat koste weinig moeite) en m’n Vergunning Tijdelijk Geregistreerde ingevuld en naar Douane gemaild. Helaas; mail terug (was te verwachten) dat UK nu een ‘3e’ land is en dus de import van deze flesjes (speciale botteling voor een jubileum van iemand) moet ik via een expeditiebedrijf doen die ook in staat zijn de douane formaliteiten en heffingen te regelen.
Mijn gok; het wordt er niet goedkoper op...
Maar dan had de jubilaris maar in september 2020 aan de bel moeten hangen....
Mijn gok; het wordt er niet goedkoper op...
Maar dan had de jubilaris maar in september 2020 aan de bel moeten hangen....
0 x
Is er iemand die via TheWhiskyExchange (of andere aanbieder uit de UK) via via een fles whisky in Nederland kan krijgen? 
@Mod : wellicht niet het juiste topic?

0 x
Ruud2612 schreef:Is er iemand die via TheWhiskyExchange (of andere aanbieder uit de UK) via via een fles whisky in Nederland kan krijgen?
Via rubberbootje dan ofzo? Want al de rest zal toch ook wel met die douaneformaliteiten zitten.
1 x
gerritbakker57 schreef:ik laat me verrassen. Verwacht komende week een fles uit de UK
same here
0 x
Casketje schreef:Via rubberbootje dan ofzo? Want al de rest zal toch ook wel met die douaneformaliteiten zitten.
Ga je mee? Ik zoek nog iemand die kan peddelen.

0 x
Ruud2612 schreef:Casketje schreef:Via rubberbootje dan ofzo? Want al de rest zal toch ook wel met die douaneformaliteiten zitten.
Ik ga wel mee om aanwijzingen te geven. Left...right....left....right

0 x
Cask1988 schreef:Ruud2612 schreef:Casketje schreef:Via rubberbootje dan ofzo? Want al de rest zal toch ook wel met die douaneformaliteiten zitten.
Ik ga wel mee om aanwijzingen te geven. Left...right....left....right
Hey Yo Captain Jack!

0 x
Misschien iets opzetten waarbij Alle whisky via ferry naar noord ierland, dan naar dublin rijden en verschepen binnen de EU naar NL? 
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”