Goedemorgen. Ik ben Petra een 51 jarige vrouw en een beginnende whisky/whiskey liefhebster. Ik heb jaren geleden al eens wat gedronken en her en der wel eens wat geproefd en gedronken, maar het zelf aanschaffen van dergelijke drank, het kwam er gewoon niet van. Het budget wat je te besteden hebt telde ook zeker mee. Het geval wil dat iemand op mijn werk een groot liefhebber is en naar proeverijen gaat etc. Hij slaat mij regelmatig met feitjes en weetjes om de oren waar ik dan geen antwoord op heb, heel irritant. Ik heb twee zonen waarvan de oudste de leeftijd heeft om te mogen drinken maar vooralsnog vind hij het maar niks. Opvoed technisch gezien blijf ik mij best doen op dat vlak. Zuipen doet hij soms (helaas) al wel, ach ja wie is er niet jong geweest? Ik bedoel, met af en toe eens uit de band springen is niets mis, maar het leren waarderen van drank, dat is een proces. Dat heeft bij mij ook even geduurd eer ik dat door kreeg. Smaakpapillen en hun gevoeligheid veranderen ook in de loop der jaren. Daar komt bij dat alcohol drinken ook gevaren met zich mee brengt, maar het continu daarop hameren werkt ook niet. Veel draait om de nuance en de context.
Wat mij enorm verraste was toen ik ontdekte hoe lekker chocolade is bij een glas whisky Monkey shoulder. Ik ben nog maar in het bezit van drie flessen en een lege, maar ik las hier ergens een topic over het rijden in een Ferrari terwijl je niet weet hoe het in een Fiat Panda is en over snelwegen en kronkelwegen. Dat vond ik een mooie omschrijving over dure flessen aanschaffen of juist niet. Mijn keuzestress is daarmee gelijk weggenomen.

Ik bezit zelf geen auto meer en hoop weer een motor te kunnen aanschaffen volgend voorjaar, ik ging sowieso altijd al voor de kronkelwegen.
Ik wil mijn kennis omtrent deze drank een beetje up to date houden dus aanmelding voor dit prachtige forum was een logische keus.