De laatste paar weken weer te veel gekocht
Als eerste de
Glenrothes 2011 van Càrn MòrBij het bekijken van de scores op whiskybase dacht ik wel dat je dus zeker niet uit moet gaan van de mening van een hand vol mensen die deze fles erg laag scoren. Het is zeker geen 90 punter, maar zelf vind ik het een hele fijne. Echt een Glenrothes profiel, met een veel subtielere sherry invloed dat al het sherry geweld waarmee tegenwoordig jonge whisky door IB-ers vaak op de markt wordt gezet. Deze doet me meer denken aan het profiel dat bijvoorbeeld een G&M die voor 2000 op het vat is gegaan heeft. Ik zal hem zeker niemand afraden.
De tweede is een 'gewone'
12 jaar oude Glengoyne OB Gekocht bij een slijter in Bedum in de aanbieding toen ik daar een nacht in een hotel doorbracht, en alle horeca gesloten was. Natuurlijk niet gedacht aan een glas, maar het lukt ook met een plastic 'hotelbadkamerglas'

- glengoyne12.jpg (110.13 KiB) 1039 keer bekeken
Weer terug thuis, was er net een batch binnengekomen van de
GlenFarclas 15Y Limited Edition for The Netherlands. Een 15 jarige cask strength voor een euro of 65? Prima! Ook een erg prettige aankoop, die goed smaakt. Omdat ik van plaatjes hou, bij deze:

- GlenFarclas15NL.png (967.92 KiB) 1039 keer bekeken
Omdat we er nooit genoeg van krijgen, kwam deze een week later bij mijn favoriete slijter voorzien van hun eigen label.

- GlenOrd2009.jpg (82.72 KiB) 1039 keer bekeken
Hij staat niet in whiskybase, maar ik heb sterk het vermoeden dat het
deze is. Ze hebben twee versies, een Glen Morrey op sherry en deze op bourbon. Hoewel ik normaal voor de sherry ga, was deze zo lekker fruitig, dat ik deze heb meegenomen.
Groeten,
Martin