Paar jaar afwezig geweest

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
pyro-tukker
Actief lid
Actief lid

Paar jaar afwezig geweest

Ongelezen berichtdoor pyro-tukker » 10 Okt 2020, 16:58

Na een paar jaar afwezig te zijn geweest ben ik sinds dit jaar weer actief bezig met Whisky en alles wat ermee samenhangt. Met wat geluk heb ik dit account weer kunnen heractiveren.

Leuk om te zien dat ik +/- 9 jaar geleden een echte beginner was en dat het destijds echt de goedkope whiskies waren die ik proefde. Inmiddels is mijn whisky smaak wat ontwikkelt en mijn voorkeur gaat richting Islay whiskies. Verder ben ik steeds meer aan het ' experimenteren' met flessen a la signatory vintage omdat ik het idee heb dat je zo beter kan zien / volgen hoe whisky zich ontwikkelt. Favoriet is toch wel de Laphroaig Brodir :schotland : smoky en fruity.

Ook Japanse whiskies trekken mij aan, dit komt ook deels omdat ik eerder dit jaar naar het verre Japan ben geweest en de Nikka locatie in Hokkaido heb bezocht! De Yoichi Peaty and Salty :japan is ook een ware beleving (zeezout, en peaty) en is echt een aanrader als je hier aan kan komen.

Ik hoop de komende jaren wat meer te integreren in de whisky wereld, want whisky is toch echt een geweldige hobby om te hebben.
5 x

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Paar jaar afwezig geweest

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 10 Okt 2020, 18:30

Welkom terug terug op het whiskyforum Tukker :Slainte,
Ook hier is de Brodir een favoriet. Heb je de Talisker Distillers Edition al eens geprobeerd?

Groet Roelof
0 x
Afbeelding

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 10 Okt 2020, 19:47

Welkom terug dan maar! :Slainte
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 10 Okt 2020, 21:53

Welcome back :Slainte
0 x
Afbeelding

pyro-tukker
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor pyro-tukker » 16 Okt 2020, 20:47

Freezeroz schreef:Welkom terug terug op het whiskyforum Tukker :Slainte,
Ook hier is de Brodir een favoriet. Heb je de Talisker Distillers Edition al eens geprobeerd?

Groet Roelof

Nog nooit geprobeerd, wel een paar keer voorbij zien komen. Is deze vergelijkbaar met L. Brodir?

En bedankt @mensen hierboven :duimop
0 x

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 16 Okt 2020, 21:04

pyro-tukker schreef:
Freezeroz schreef:Welkom terug terug op het whiskyforum Tukker :Slainte,

Groet Roelof

Nog nooit geprobeerd, wel een paar keer voorbij zien komen. Is deze vergelijkbaar met L. Brodir?

En bedankt @mensen hierboven :duimop

Ze lijken een beetje op elkaar, omdat ze beide eigenlijk gewoon de standaard 10Y zijn maar dan met een fruitige finish. De Talisker Amaroso en de Brodir port.
Ik moet wel zeggen dat er voor de latere Brodir batches geen 10Y meer is gebruikt.
De Talisker is ook een paar tientjes goedkoper dan de Brodir.
0 x
Afbeelding

Tris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Tris » 16 Okt 2020, 22:59

Welkom! :duimop

Tof zeg, Hokkaido, moet prachtig zijn daar.

Ik ben benieuwd wat je precies bedoelt met het volgende:
"Verder ben ik steeds meer aan het 'experimenteren' met flessen a la signatory vintage omdat ik het idee heb dat je zo beter kan zien / volgen hoe whisky zich ontwikkelt."
0 x
Afbeelding

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”