Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
HP 18yo OB, bevalt me altijd erg goed!
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

ea teasse schreef:Highland Park 19YO 1991/2010 matured in 1st fill sherry butt 46%
Ik vind dit zo'n fantastisch whisky dat ik prompt een 2de fles gekocht heb. Ik denk dat ik maar een meer op zoek ga naar gesherriede Highland Park, want dit is al de 2de in die categorie die mij enorm goed bevalt.
Ik was in de veronderstelling dat er ook in de "gewone" 12, 18 etc een flink deel sherry matured HP zit?
Gisteravond heb ik m'n Mortlach 16 Flora & Fauna maar eens opengetrokken met m'n vriendin. Ze vond het nog steeds whisky
0 x
Ja, ik weet dat in de 18 en groot aandeel sherry zit, maar ik bedoel eerder single casks die 100% op sherry gezeten hebben.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Slecht genoeg kwam ik daar pas van de week achter. Ik had al een jaar een fles HP 18 in de kast staan en besloot die nou eindelijk maar eens te openen.
Ik was nogal aangenaam verrast, aangezien ik geen uitgesproken fan van de 12 was (althans, niet toen ik die een jaar of twee geleden dronk) en ik deze echt veel meer kon waarderen. Ik heb toen even gegoogled en las dat het aandeel sherry in de 18 groter is dan in de 12.
Ik was nogal aangenaam verrast, aangezien ik geen uitgesproken fan van de 12 was (althans, niet toen ik die een jaar of twee geleden dronk) en ik deze echt veel meer kon waarderen. Ik heb toen even gegoogled en las dat het aandeel sherry in de 18 groter is dan in de 12.
0 x
Net een ben riach 12 yo ingeschonken !
0 x
Gisteravond was het een Caol Ila Signatory Vintage 1999. Hij blijft heerlijk!!!
0 x
Vanmiddag een Compass Box Spice Tree en nu kijk ik tegen de laatste nipjes Springbank 10 aan. Beiden erg lekkere whisky's voor niet te duur. Ach, eigenlijk zijn het gewoon lekkere whisky's punt. Dat niet te duur is een leuke bijkomstigheid.
0 x
Lagavulin 16, fles leeg
erg lekker spul
erg lekker spul
0 x
Ardbeg Ten maar eens geproefd
Heerlijk! 

0 x
Gister avond de Lagavulin dist edition!
Blijft mijn favoriet ( tot nu toe ), maar ben nog zoekende naar wat ik nu echt lekker vind!

Blijft mijn favoriet ( tot nu toe ), maar ben nog zoekende naar wat ik nu echt lekker vind!

0 x
Dalmore
Het was gisteravond een Dalmore 12yo (volgens mij) oude verpakking. Had hem een tijdje terug gehad en was benieuwd geworden. Opzich wel een lekkere dram! Ga hem later eens uitgebreid proeven; Dalmore zou zomaar eens bij een bestelling kunnen zitten! 
Thanks, Piet!

Thanks, Piet!
0 x
Nu 'n Ardbeg Airigh Nam Beist 2006 - de neus is scherp en rokerig, beetje mediciaal, beetje zurig - de smaak is ongeveer 't zelfde, heel bijzonder, als je 'm wat langer in de mond houft, wordt hij zachter en zoet en dan gebeurt 't: 'n echte explosie van diverse smaken met aan 't eind iets van zoethout. Enorme smaakbeleving 
0 x
het laatste glas uit mn fles spice tree 

0 x
Bruichladdich
Het was gisteravond lekker genieten van een Bruichladdich Rum Cask 2001, 55,7% for Whisky Live Leiden 2010. Zag dat ik 'toevallig' ook de Glencairn van Whisky Live Leiden 2010 uit de kast had gepakt 
0 x
Balvenie Signature 12Y ( Batch3). Ik wardeer hem iedere keer een beetje meer. Niet fantastisch complex ofzo, gewoon lekker!

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”