Corona

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Reichenbach
Moderator
Moderator

Re: Corona

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 07 Apr 2020, 22:02

Het valt mij wel op dat er in Duitsland wel wat minder slachtoffers zijn te betreuren dan in Nederland.
Wat de berichtgeving vanuit landen als China, Noord-Korea en Rusland betreft deze neem ik met een korrel zout en lijken mij behoorlijk onbetrouwbaar.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 07 Apr 2020, 22:13

Dyson81 schreef:Mogelijk speelt de luchtvochtigeheid een rol in het geheel.
Dit argument heb ik vaker gehoord, dat het in verband met het voorkomen/beperken van griep en verkoudheid belangrijk is de luchtvochtigheid in je huis op peil te houden.
Niet te hoog natuurlijk, dan krijg je weer andere problemen.
0 x

Henkie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Henkie » 23 Apr 2020, 16:09

Luchtvochtigheid?
Is broodje aap verhaal, denk dat een glaasje whisky beter beschermd :Pipersmile
1 x

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 23 Apr 2020, 18:08

Henkie schreef:Luchtvochtigheid?
Is broodje aap verhaal, denk dat een glaasje whisky beter beschermd :Pipersmile

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1386653216305509?via%3Dihub
0 x

Henkie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Henkie » 24 Apr 2020, 14:58

En ja hoor DFDS bleek betaald met Paypal, claim is in mijn voordeel uitgepakt, en 500 euro komt retour! :Slainte
5 x

Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 03 Mei 2020, 19:14

Iemand enig idee waar ik de huidige Corona updates voor Schotland kan volgen? En eventueel die van de (speyside)distillery’s in een lijst? Zag op Facebook wel een verzamelpost over islay voorbij komen vandaar de vraag.
0 x

Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 09 Mei 2020, 12:27

0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 09 Mei 2020, 14:02

Breedút_Genietsje schreef:Dus, dit jaar geen United Kingdom:
The Times.co.uk/all arrivals to be quarantined for coronavirus

It is not clear how long the new travel restriction would be in place and whether non-UK residents would be allowed to stay in rented private accommodation.

https://www.bbc.com/news/business-52594023
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 10 Mei 2020, 23:39

Krijg je een enkelband als je daar aankomt?
0 x

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 11 Mei 2020, 08:23

Reichenbach schreef:Krijg je een enkelband als je daar aankomt?

Ze ketenen een grote steen vast aan je enkel en rijden die met een vorkheftruckje je hotelkamer of b&b in.
Na 2 weken mag ie af.
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Henkie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Henkie » 16 Mei 2020, 19:25

Skip 2020 :bigsmile
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 16 Mei 2020, 19:38

Die 1,5 meter onzin moet er zo snel mogelijk af; je loopt een besmetting op als je met een groep binnen staat. Sta je met dezelfde groep buiten is er niks aan de hand. Kijk deze volstrekt logische redenering maar even;

https://smartexit.nu/verantwoording-vid ... uFFqaAmggo
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 16 Mei 2020, 20:31

Oogadal schreef:Die 1,5 meter onzin moet er zo snel mogelijk af; je loopt een besmetting op als je met een groep binnen staat. Sta je met dezelfde groep buiten is er niks aan de hand. Kijk deze volstrekt logische redenering maar even;

https://smartexit.nu/verantwoording-vid ... uFFqaAmggo

Iets vergelijkbaars heb ik hier ook gelezen: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b10b0dcd/

Maar waar het denk ik mee te maken zal hebben, is om het niet te verwarrend te maken, én om te voorkomen dat je gelijk ook buiten weer drommen mensen krijgt. Want 1,5 meter is buiten wellicht meer dan eigenlijk noodzakelijk, maar hoeveel afstand dan nog wel? Dat blijft natuurlijk erg lastig, en dan is 'anderhalve meter' voor de meesten wel vrij duidelijk. "... buiten is er niks aan de hand" lijkt me iets te kort door de bocht (hm, waar heb ik die vaker gehoord? :gnif ), want als je buiten langere tijd stil zit dicht bij elkaar (bv. op een terras) is de kans dat je elkaar besmet ook alweer veel groter dan dat je elkaar enkel lopend of fietsend passeert.
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 16 Mei 2020, 21:34

Uiterst twijfelachtig als we wetenschappers in twijfel gaan trekken zonder daar empirisch onderzoek tegenover te stellen. Ik zie in deze geen bronverwijzing naar wetenschappelijk onderzoek. Waarom de twijfel bij de juistheid van het advies van de deskundige?
Ik wil er best in mee gaan dat het binnen anders werkt dan buiten. Maar hoe gaan we dat in vredesnaam doen? Op basis van de luchtvochtigheid tijdens het weerbericht een gewenste afstand aangeven? De ene dag 1m23, de dag er na 1m07 en op een volgende dag 1m56? Ik zie die horecaondernemer iedere dag al zijn tafels verschuiven?
En niet te vergeten rekening te houden met de windrichting.
Het ontkennen van de noodzaak tot het houden van een sociale afstand (ben niet zo van de Engelse termen) heeft vooralsnog geen enkel land winst opgeleverd.
4 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 16 Mei 2020, 23:48

Volgens mij wordt vooral het rigide regeringsbeleid in twijfel getrokken en niet de wetenschap. Het artikel begint overigens erg tendentieus, allemaal random voorbeelden lopen aanhalen en dan met welgeteld 1 verklaring daarvoor op de proppen komen. Alsof er niet legio andere valide redenen zijn voor verschillen in besmettingsgraad per land of regio. Maar goed, het is blijkbaar een initiatief van Maurice de Hond (vreselijk vervelend mannetje is dat toch).

Het was handiger geweest als er een duidelijke verwijzing onder het stukje was geplaatst, er staat namelijk wel degelijk een klikbaar linkje naar een serieuzer artikel in de tekst https://www.infectiousdiseaseadvisor.com/home/topics/covid19/respiratory-transmission-of-covid19-coronavirus/. Alleen zo neem je natuurlijk geen verwijzing op in je stuk: "klik maar even hier :lol: en natuurlijk ook op alle andere linkjes op mijn website graag"...

Druiloor.

Het artikel op infectiousdiseaseadvisor bevat vervolgens 34 verwijzingen naar diverse commentaren, artikelen en wetenschappelijke publicaties. En nee, dat ga ik niet allemaal lezen, maar het klinkt vrij plausibel allemaal.
0 x

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”