Waar kan jij om lachen in de whiskywereld?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Tris
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Waar kan jij om lachen in de whiskywereld?

Ongelezen berichtdoor Tris » 13 Apr 2020, 11:53

Tjonge, baan kwijt door Corona (drankmisbruik?) dus moet 'ie nu maar mensen gaan oplichten?
Typisch aso gedrag, gewoon vlaggen die handel, alcohol mag via zulke sites toch niet worden verkocht?
0 x
Afbeelding

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 13 Apr 2020, 11:57

En dan ook doodleuk vermelden dat de fles €600 doet op the whiskyexchange. Blijkbaar is de koers van de pond de lucht in geschoten dan de laatste tijd: https://www.thewhiskyexchange.com/p/30721/auchentoshan-blood-oak
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 13 Apr 2020, 17:19

Casketje schreef:
Dram The Man schreef:https://www.2dehands.be/a/diversen/levensmiddelen/m1536147798-auchentoshan-single-malt-scotch-whisky-blood-oak.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

:HitHead ... of heb ik iets gemist!?

:P

Te koop bij drankgigant voor €48.95 - snel een doosje inslaan? :Scratch :domdom

Laten we maar geen waardeoordeel hangen aan het IQ/EQ van deze ‘verkoper’...
Wellicht gokt ie op iemand die er nog minder kijk op heeft... :P
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 13 Apr 2020, 19:52

Ook niet bedoeld voor de consumptie; het wordt zelfs ontraden:
Deze ga je best niet opdrinken...
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 13 Apr 2020, 20:44

Wel een heel eerlijk advies eigenlijk. Alleen de argumenten kloppen niet.. :HitHead
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Nuyts
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Nuyts » 14 Apr 2020, 13:18

Casketje schreef:
Dram The Man schreef:https://www.2dehands.be/a/diversen/levensmiddelen/m1536147798-auchentoshan-single-malt-scotch-whisky-blood-oak.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

:HitHead ... of heb ik iets gemist!?

:P

Te koop bij drankgigant voor €48.95 - snel een doosje inslaan? :Scratch :domdom

Er is zelfs een hoogst geloofwaardig bod geplaatst op het zoekertje van 455€... :P
Heb hem eens een berichtje gestuurd, maar helaas nog geen antwoord!
0 x
Afbeelding

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 16 Apr 2020, 10:02

Een persoonlijke, maar hier moest ik vanmorgen om grinniken:

Al weken probeer ik via CataWiki / de WB Shop een fles GlenDronach 8yo Octarine voor een schappelijke prijs te vinden voor mijn verzameling.
Helaas vis ik elke keer net achter het net. Gisteravond leek het te gaan lukken maar werd ik op de valreep overboden en kwam de site niet meer op tijd op :boos

Vanmorgen plopt er een mail in de inbox van DrankDozijn... donderdagaanbieding voor de GlenDronach 8yo the Hielan'
Da's toch wel heel toevallig. Maar deze schrale troost laat ik toch maar aan me voorbij gaan :lekker
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

mardo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor mardo » 16 Apr 2020, 11:07

Daan schreef:Vanmorgen plopt er een mail in de inbox van DrankDozijn... donderdagaanbieding voor de GlenDronach 8yo the Hielan'
Da's toch wel heel toevallig. Maar deze schrale troost laat ik toch maar aan me voorbij gaan :lekker

De octarine heb ik nog nooit gedronken, maar 25 euro voor de hielan vind ik nog steeds te veel. Dat is de enige glendronach die ik echt slecht vind.
En de octarine voor jouw verzameling komt er vast wel eem keertje.
2 x
Afbeelding

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 16 Apr 2020, 11:11

mardo schreef:
Daan schreef:Vanmorgen plopt er een mail in de inbox van DrankDozijn... donderdagaanbieding voor de GlenDronach 8yo the Hielan'

De octarine heb ik nog nooit gedronken, maar 25 euro voor de hielan vind ik nog steeds te veel. Dat is de enige glendronach die ik echt slecht vind.

Ik heb er ooit een sample van gehad. Hij is wel ok, maar ik vind hem niet tippen aan zijn oudere broers. Het was in dit geval meer voor de verzameling (de GlenDronach regenboog aan kokers / flessen) en inderdaad, dat komt nog wel een keertje.

Je hebt trouwens helemaal gelijk. The Hielan' heb ik één keer in huis gehaald en dat was eens maar nooit weer. Ik snap oprecht niet dat ze die hebben toegevoegd aan de core range. Ik zie er geen enkele toegevoegde waarde in. Hij lijkt niet op de rest en zo kan een beginnende whisky-drinker een compleet verkeerd beeld krijgen van GlenDronach. De 12 is voor de beginner prima, houd het daar gewoon bij zou ik zeggen.
0 x

Afbeelding

AquaVitae
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor AquaVitae » 16 Apr 2020, 11:26

Daan schreef:Een persoonlijke, maar hier moest ik vanmorgen om grinniken:

Al weken probeer ik via CataWiki / de WB Shop een fles GlenDronach 8yo Octarine voor een schappelijke prijs te vinden voor mijn verzameling.
Helaas vis ik elke keer net achter het net. Gisteravond leek het te gaan lukken maar werd ik op de valreep overboden en kwam de site niet meer op tijd op :boos

Vanmorgen plopt er een mail in de inbox van DrankDozijn... donderdagaanbieding voor de GlenDronach 8yo the Hielan'

Die Hielan geeft je inderdaad niet bepaald de beste Glendronach ervaring.

Volgens mij heeft mijn schoonvader nog een aantal Octarines staan. Ik zal hem eens vragen of hij er 1 wil verkopen.
2 x

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 16 Apr 2020, 11:52

mardo schreef:

Slecht zou ik het niet noemen, maar het is duidelijk een ander profiel. Niet waar ze mee bekend zijn geworden zullen we maar zeggen. Overigens een prima whisky voor een zomeravond, of als opwarmertje voor een dramsessie!
1 x

polley82
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor polley82 » 16 Apr 2020, 11:59

Lakerfield schreef:
mardo schreef:

Slecht zou ik het niet noemen, maar het is duidelijk een ander profiel. Niet waar ze mee bekend zijn geworden zullen we maar zeggen. Overigens een prima whisky voor een zomeravond, of als opwarmertje voor een dramsessie!

Volgens mij off topic zoals dat heet. Maar ik vind de hielan ook een prima borrel hoor. Mooie % eerlijke whisky met nog best wat smaak eraan. De normale prijs is misschien te hoog, voor een paar tientjes meer bla bla :domdom (bijna bij elke fles een goed argument)
0 x

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 16 Apr 2020, 12:41

polley82 schreef:Volgens mij off topic zoals dat heet. Maar ik vind de hielan ook een prima borrel hoor. Mooie % eerlijke whisky met nog best wat smaak eraan. De normale prijs is misschien te hoog, voor een paar tientjes meer bla bla :domdom (bijna bij elke fles een goed argument)

Off topic is volgens mij niet erg als het inhoudelijk over whisky gaat op dit forum ;)

En volgens mij delen wij wel een smaakprofiel en ben ik het doorgaans wel eens met je, maar hierin kan ik je echt niet vinden. Sorry kerel.
Dat de Hielan' sommigen niet tegenvalt of een goede starter is, prima.
Volgens mij is er hier echter niemand te vinden die hem béter vindt dan de 12yo.
Maar het gaat hier niet om tientjes. Dan had je een punt gehad. Maar de 12yo is ongeveer € 5 duurder dan de 8yo.
€ 5. Dan is de keuze volgens mij niet heel moeilijk. En zie ik dus geen meerwaarde voor de 8yo in de range.
3 x

Afbeelding

polley82
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor polley82 » 16 Apr 2020, 13:32

Daan schreef:
polley82 schreef:Volgens mij off topic zoals dat heet. Maar ik vind de hielan ook een prima borrel hoor. Mooie % eerlijke whisky met nog best wat smaak eraan. De normale prijs is misschien te hoog, voor een paar tientjes meer bla bla :domdom (bijna bij elke fles een goed argument)

Off topic is volgens mij niet erg als het inhoudelijk over whisky gaat op dit forum ;)

En volgens mij delen wij wel een smaakprofiel en ben ik het doorgaans wel eens met je, maar hierin kan ik je echt niet vinden. Sorry kerel.
Dat de Hielan' sommigen niet tegenvalt of een goede starter is, prima.
Volgens mij is er hier echter niemand te vinden die hem béter vindt dan de 12yo.
Maar het gaat hier niet om tientjes. Dan had je een punt gehad. Maar de 12yo is ongeveer € 5 duurder dan de 8yo.
€ 5. Dan is de keuze volgens mij niet heel moeilijk. En zie ik dus geen meerwaarde voor de 8yo in de range.

Haha dacht omdat we afstappen van lache in een whisky wereld na of iets goed is of niet, dat dat off topic was. Bedoelde meer als je de hielan voor 25 euro kunt kopen of voor 40/45 euro de 12 dat er dan best ook een verschil is qua prijs. En de 12y is zeker beter en vertegenwoordiger meer het smaak profiel van een glendronach.
0 x

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 16 Apr 2020, 13:43

polley82 schreef:Haha dacht omdat we afstappen van lache in een whisky wereld na of iets goed is of niet, dat dat off topic was.

Als je denkt te ver af te stappen kan je het bericht ook
- Kwooten
- Kopieren
- Kwoot stoppen
- Naar het betreffende topic (Glendronach)
- Nieuwe reply starten
- Kwoot plakken
- Antwoorden
- en op bevestigen drukken.
2 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”