Gisteravond laatste beetje ingeschonken van de Tamdhu 1973 GM. Had hem op mijn verjaardag opengetrokken en de visite heeft meegenoten, dus dat ie redelijk snel op zou zijn wist ik van tevoren.
Was een fijne whisky, maar zeker toen ik hem afgelopen vrijdag head 2 head had gezet met een 15yo Tamdhu, werd wel duidelijk dat deze de voor mij kenmerkende geuren en smaken (toffee, fudge, boter) die ik tot nu toe bij de batch strength, 15yo en vw bottelingen zo fijn vind, niet (meer) had. Misschien te lang gerijpt en over z'n top heen? De sherry was fijn en gebalanceerd, maar als ik kijk hoeveel meer we van dat aspect genoten bij de GlenDronach 1995 voor de whiskynerds of de Miltonduff 2006 wch, werd eigenlijk nogmaals duidelijk dat deze whisky vooral een leuk iets is geweest.
Het was een mooie ervaring, een whisky die net zo oud is als jezelf, maar hij exceleerde eigenlijk op geen enkel vlak. Nogmaals, niet dat ie slecht was dus. Heb er zeker van genoten, met vele anderen. Maar voor hetzelfde geld heb je denk ik wel veel, veel betere whisky's.