Daan schreef:Lakerfield schreef:Als The Bodega goed bevalt, met dus een flink lager prijskaartje, dan is er werk aan de winkel voor Aberlour. Het eerste geluid dat ik gehoord heb is positief , maarja één zwaluw..

Interessant, en ik kan het niet direct met je oneens zijn ook.. heb je hem zelf al geproefd? Meestal zit jij in hetzelfde smaakprofiel dus daar durf ik dan wel op te varen

heb gisteren bij men aankopen de bodega ook toegevoegd en al maar open getrokken om eerste ervaring te delen.
Of em beter is dan de Abunadh durf ik niet zeggen, want die heb ik in geen jaren meer gedronken.
Ik heb wat notities gemaakt gisteren maar omdat ik nog vrij hard een beginner ben in proeven en smaken benoemen, ga ik het houden op de dingen die me het meest opvielen
- op zich geen belangrijk punt, maar wou toch ff melden dat design van fles en koker mij erg aanspraken
- kleur whisky is een mooi koper-achtige gloed (wel gezien in het warme licht van spots bij mijn thuis savonds)
Maar toch zeker wel een mooie kleur gezien er geen karamel werd gebruikt.
- Neus
ondanks 55% viel op dat de alcohol burn ontbreekt. op zich niet slecht, want zo kan je de verschillende geuren beter achter halen.
eerste impressie was dat de geur vrij 'clean' was, ook geen zwavel ofzo te bespeuren. voor de rest kon ikzelf buiten sherry niet veel opmaken.
Mss dat anderen hier meer kunnen over vertellen.
Wel viel me op dat na een half uurtje nog eens ruiken er opeens een meer muffe impressie bij kwam (in a good sense

). Hierdoor was ik meer
geneigd om af en toe gewoon eens te ruiken aan de dram. very nice!
- Smaak
Ok, sherry is al duidelijk uiteraard. hier proef je wel al meer die alcohol burn.
Bijkomend vond ik dat er donkere chocolade te proeven viel samen met wat appelsien(marmelade). Het deed me wat denken
aan Pim's koekjes van LU

.
Mondgevoel is dik OK, blijft lekker hangen en niet waterig.
- Nasmaak
lekker lang! nog meer donkere chocolade
Ik proef ook nog iets vegetaal.. kan het niet anders noemen, mss dat ik er later iets op kan plakken.
Zou eigenlijk de Abunadh eens halen om te moeten vergelijken maar ik zie deze Arran wel men daily (sherry) dram worden.
zal ook afhangen hoe ie evolueert.
Of em value for money is, zal ieder voor zen eigen uit moeten maken, maar voor de prijs van gemiddeld 45 eur (ikzelf betaalde 52 eur) denk ik dat je hier toch wel een leuke whisky voor in de plaats krijgt.. non chill filtered, no colouring, natural cask strength, mooie natuurlijke kleur, geur die evolueert op korte tijd in het glas.. en lekker dik mondgevoel.. zijn andere die (veel) slechter doen!
alleen zal mss niet iedereen fan zijn van dat vegetale wat ik aanhaal..
Ben in ieder geval benieuwd naar jullie meningen!