Dre schreef:Misschien omdat ze het toen zelf nog niet wisten? Afgelopen weekend op WWT ook een tijdje met mensen van Boomsma gesproken ('laaielichters' was daarbij niet direct de term die in me opkwam overigens) en daar werd wel gewoon verteld over het einde van het Vintage-verhaal, en hoe jammer zij dat ook vonden.
Bij mij kunnen ze weinig goeds meer doen. Toen ik hoorde dat Old Pulteney 17 eruit ging heb ik bij de slijter 6 flessen besteld. Die belde Boomsma, en moest hun vertellen dat de OP17 eruit ging. Mijn slijter kon ze toen wel krijgen, maar tegen €35,- per fles extra.
Maar goed, wat Balblair betreft, volgens mij inderdaad een commerciële keuze om zo een constantere smaak te creëren. Naast dat dit een mooi moment is om je marges op te krikken, ben ik ook bang dat een constantere smaak ook een minder hogere kwaliteit gaat betekenen. Ze willen immers over 10 jaar nog steeds hetzelfde in de fles hebben. Iets wat niet relevant is op het moment dat je een vintage op de fles zet.

) en daar werd wel gewoon verteld over het einde van het Vintage-verhaal, en hoe jammer zij dat ook vonden.