Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
-
pyro-tukker
- Actief lid

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Heb me net een Glenlivet 15Y (french oak reserve) ingeschonken. De eerste keer dat ik een Glenlivet drink, tot nu toe de beste whisky die ik ooit heb gehad! 

0 x
Nu is het de Bruichladdich 8YO Micro Provenance series Rum Finish for Belgium 242Bottles 62.3%.
Zijn hoog alcoholpercentage maakt hem moeilijk drinkbaar. Maar eens je er een flots water bijdoet en je hem goed kan proeven smaakt hij echt heerlijk. Veel eik-elementen, maar de rum-finish heeft zeker zijn werk goed gedaan.
Zijn hoog alcoholpercentage maakt hem moeilijk drinkbaar. Maar eens je er een flots water bijdoet en je hem goed kan proeven smaakt hij echt heerlijk. Veel eik-elementen, maar de rum-finish heeft zeker zijn werk goed gedaan.
0 x
Gisteravond de Six Isles Pomerol Finish geproefd. Hmm... tja... Inderdaad proef je vanalles en niets echt overheersend (balans). Wel bitter achterop de tong na een slok (m.i. niet vervelend).
Opzich wel aardig, (nog) niet laaiend enthousiast.
Opzich wel aardig, (nog) niet laaiend enthousiast.
0 x
Een Ben Roland. Dat is een 5 jaar oude blend, die volgens de slijter uit een vergeten partij komt, die bedoeld is geweest als eigen (brand) merk van een buitenlands warenhuis.
Maar verder stopt de kennis.
Dus wie hier meer over weet mag het zeggen.... graag zelfs
Op zich zeker niet verkeerd om te drinken op feestjes en partijtjes.....
Dus wie hier meer over weet mag het zeggen.... graag zelfs
Op zich zeker niet verkeerd om te drinken op feestjes en partijtjes.....
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Kilkerran WIP I. Lang niet slecht voor een 5-jarige whisky! Tijd voor iets anders nu.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
André schreef:Een Ben Roland. Dat is een 5 jaar oude blend, die volgens de slijter uit een vergeten partij komt, die bedoeld is geweest als eigen (brand) merk van een buitenlands warenhuis.
Dus wie hier meer over weet mag het zeggen.... graag zelfs![]()
Doet me denken aan de Ben Bracken voor de Lidl, Duitsland. Overigens best wat over te vinden op Google
0 x
Gisteren bij mijn ouders wezen eten en een restant vatsterke Caol Ila meegenomen. Ik was aangenaam verrast want zowel mijn pa, mijn zusje als haar vriend vonden het lekker. Mijn moeder vond het niks, maar zij krijgt al gauw de hik van sterke drank en de turflucht werkte ook niet mee. Ook combineert deze best aardig met koffie.
De afgelopen dagen ook gedronken: (in willekeurige volgorde):
- Balvenie Signature batch #4.
- Compass Box Spice Tree. Kruidenthee in whiskyvorm. Goed spul.
- Vat 69. Tsja. Zoet, zacht en zonder noemenswaardige afdronk. Typische blend.
- Balblair '89, 2nd release. Blijft een interessante whisky. Hij slaat je niet meteen om de oren met smaak, maar als je goed doorproeft komt er van alles naar boven. Met een paar drupjes water sta je al bij de bloemist. Ik dronk dit bij een film en werd meteen afgeleid door de whisky. Twee dingen geleerd: Balblair '89 deugt en als je een borrel bij een film/serie lust kun je misschien beter iets minder opvallends nemen.
De afgelopen dagen ook gedronken: (in willekeurige volgorde):
- Balvenie Signature batch #4.
- Compass Box Spice Tree. Kruidenthee in whiskyvorm. Goed spul.
- Vat 69. Tsja. Zoet, zacht en zonder noemenswaardige afdronk. Typische blend.
- Balblair '89, 2nd release. Blijft een interessante whisky. Hij slaat je niet meteen om de oren met smaak, maar als je goed doorproeft komt er van alles naar boven. Met een paar drupjes water sta je al bij de bloemist. Ik dronk dit bij een film en werd meteen afgeleid door de whisky. Twee dingen geleerd: Balblair '89 deugt en als je een borrel bij een film/serie lust kun je misschien beter iets minder opvallends nemen.
0 x
Gisteren: Bunnahabhain Darach Ur (batch 3) en BB&R Caol Ila 2000 voor WIN.
edit: update
Net een mini-proeverijtje gedaan met een kennis. Hij bracht een fles Black&White blend mee uit 1964. Je kon proeven dat het een blend is, maar toch vond ik er smaken in die ik nog niet bij andere whisky's ben tegengekomen. Ik was aangenaam verrast. We gaan hem nog eens proeven naast eentje uit 2011.
Ook dronken we Glenmorangie 18yo en Adelphi Bunnahabhain 1968. Die laatste whisky kegelde de vorige twee zonder pardon van tafel. Ik verdwaalde bijna in de smaken die erin zaten: stroop, zwarte bessen, potpourri, kaneel, trekdrop, winegums, rozijnen. Als alle oude whisky's net zo smakelijk zijn, ben ik heel snel failliet.
edit: update
Net een mini-proeverijtje gedaan met een kennis. Hij bracht een fles Black&White blend mee uit 1964. Je kon proeven dat het een blend is, maar toch vond ik er smaken in die ik nog niet bij andere whisky's ben tegengekomen. Ik was aangenaam verrast. We gaan hem nog eens proeven naast eentje uit 2011.
Ook dronken we Glenmorangie 18yo en Adelphi Bunnahabhain 1968. Die laatste whisky kegelde de vorige twee zonder pardon van tafel. Ik verdwaalde bijna in de smaken die erin zaten: stroop, zwarte bessen, potpourri, kaneel, trekdrop, winegums, rozijnen. Als alle oude whisky's net zo smakelijk zijn, ben ik heel snel failliet.
0 x
Teaninich 27yo 50,7% 1982 ~ 2010; Bladnoch Forum Bottling.
Mooi voor mij: mijn geboortejaar (1982) die van m'n zoon (2010); hij werd geboren toen ik 27 was
Tot nu toe, alleen ge-nose'd: wel mijn ding! Ala Glenmorangie / Balblair (de buren). Later notes.
EDIT: notes toegevoegd.
Mooi voor mij: mijn geboortejaar (1982) die van m'n zoon (2010); hij werd geboren toen ik 27 was
Tot nu toe, alleen ge-nose'd: wel mijn ding! Ala Glenmorangie / Balblair (de buren). Later notes.
EDIT: notes toegevoegd.
0 x
Zometeen vanwege mijn verjaardag : Longmorn 1971/2011 Gordon & Macphail Rare and Old range.
0 x
Highland Park 11yo, 1998, 46% Provenance
Highland Park 11yo, 1998, 46% Provenance voor de IWS. Small batch single cask.
Lekker. Later een notitie ...
Lekker. Later een notitie ...
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Glenlivet Nadurra 16y (batch 1109I) en een Bowmore Tempest (Batch 1).
Pas als ik ze naast elkaar zet merk ik dat de Bowmore toch redelijk wat rook/turf heeft. Vooral in de smaak , in de neus overheerst de turf zeker niet. Beiden evolueren mooi met toevoegen van water. De Glenlivet gaat echt naar (ongebakken) brood-deeg ruiken. Heerlijk. Kan geen 'beste' aanduiden van de twee : beiden anders, beiden zeer lekker!

Pas als ik ze naast elkaar zet merk ik dat de Bowmore toch redelijk wat rook/turf heeft. Vooral in de smaak , in de neus overheerst de turf zeker niet. Beiden evolueren mooi met toevoegen van water. De Glenlivet gaat echt naar (ongebakken) brood-deeg ruiken. Heerlijk. Kan geen 'beste' aanduiden van de twee : beiden anders, beiden zeer lekker!

0 x
Heden aan het genieten van een laga d.e. 1991, lekker zoals altijd........
pascal
pascal
0 x
Nu net uit mijn werk en mijn laatste Glenlivet 18yo OB ingeschonken.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”