Littlemill expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Littlemill expressies

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 23 Dec 2018, 15:58

Klinkt alsof jij de feiten wel exact weet.
Wellicht omdat je deel uitmaakt van de groep 'investeerders' of via hen jouw fles hebt weten te bemachtigen.

Gooi dan het hele verhaal gewoon op tafel. Nu blijft het vaag en bij verwijtende uitspraken over en weer.
Zoals altijd zijn er ongetwijfeld 2 kanten van het verhaal.
3 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

Whisky4all
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Whisky4all » 23 Dec 2018, 16:15

Wouter1981 schreef:Klinkt alsof jij de feiten wel exact weet.
Wellicht omdat je deel uitmaakt van de groep 'investeerders' of via hen jouw fles hebt weten te bemachtigen.

Gooi dan het hele verhaal gewoon op tafel. Nu blijft het vaag en bij verwijtende uitspraken over en weer.

Alweer zo'n bijzondere insinuatie. Waarom toch? Ik een investeerder? Wouter, zullen we gewoon aardig tegen elkaar blijven, zonder beschuldigingen? Iedereen hier die me (goed) kent, zal daarom lachen. En als ik vía investeerders een fles had weten te bemachtigen, dan zou dat wel een slechte investeerder zijn, toch? Zie mijn vorige reactie, gewoon zoals het zo vaak gaat, niets vaags of malafide. Overigens, ik ken best veel verhalen met maar 1 kant.

Nogmaals, ik wil best met je in gesprek hier, maar alleen op een volwassen wijze, zonder allerlei insinuaties.
0 x
Mijn >300 open flessen voor bottle share (voor een account, stuur me een bericht met je mailadres):
https://whisky4all.nl/bottleshare/

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 23 Dec 2018, 16:30

Whisky4all schreef:"Ik denk dat het hier ondertussen meer over feiten gaat." Ik denk ook wel eens iets, zijn dat dan meteen feiten? En zijn feiten dan ook automatisch 'malafide'?
"Handelaren die op voorhand hadden doorgegeven hoeveel flessen ze wilden voor hun shop en niks ontvangen?!" Welkom in whiskyland, dit is al jaaaren aan de orde van de dag. Check maar eens hoeveel handelaren vragen om een nieuwe Adelphi, maar niets ontvangen.
"En als je dan het verhaal van de investeerders hoort." Ja, maar wie zegt dat dat klopt? Sterker, dat is dus klinkklare onzin.
"Maar als er malafide praktijken zijn dan wil ik die gerust aankaarten." Dat zeg ik dus, bewijs eerst eens dat het hier gaat om malafide praktijken. Dat is nl. aperte onzin.

Het vat is door de bottelaar verkocht aan een importeur/verdeler. Die heeft een deel verkocht aan een retailer (dus niet aan particulieren, niet aan investeerders), die vervolgens de flessen heeft verkocht. Of bij díe klanten investeerders zitten? Tja, dat zou natuurlijk best kunnen maar goed, ik kan bij een slijter ook best alle flessen Adelphi (om maar bij dat voorbeeld te blijven) opkopen om daarin te investeren. Dus áls hier al investeerders in het spel zijn, dan hebben die wel gewoon het volle pond betaald. Het zou pas vervelend (lees: discutabel) zijn als investeerders de flessen direct van importeur of bottelaar hadden kunnen kopen.

Overigens, ik las ook nog iets over een "releaseprijs". Als dit een vaststaande prijs zijn, dát zou dan pas malafide zijn, dan zou het nl. gaan om (bij wet verboden) prijsafspraken. Ik vind 330 euro voor een first fill sherry van 28yo zelfs best een nette prijs, als je ziet wat de 26yo van HB op dit moment doet. Dat laatste is overigens slechts een mening hoor, geen feit ;-)

Tja, het is hier sowieso een discussie van jouw bron tegen mijn bron.
Ik zeg niet dat feiten malafide zijn.
Als je goed gelezen hebt in het begin was het hoofdzakelijk mijn bedoeling om dit geval aan te kaarten.
En mensen te waarschuwen als ze deze fles op de 2dehands markt willen kopen.

Wat ik malafide vind zijn flippers.
Personen die een hoop flessen opkopen om ze in een mum van tijd tegen woekerprijzen te verkopen.
En hoe weet jij dat het verhaal van de investeerders klinkklare onzin is?

Je kon als particulier wel degelijk flessen kopen bij de importeur.
Een releaseprijs of retailprijs is een aanbevolen verkoopprijs en is bij mijn weten helemaal niet malafide.
Dit bestaat ook al sinds jaar en dag. Dit zijn namelijk geen prijsafspraken.

Net zoals Wouter zegt, als jij toch het hele verhaal kent. Gooi het dan op tafel.
Een botteling van 360 flessen voor de Belgische markt die amper of niet in een Belgische shop te vinden is vind ik een vreemde zaak.
3 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 23 Dec 2018, 16:46

Whisky4all schreef:
Wouter1981 schreef:Klinkt alsof jij de feiten wel exact weet.

Alweer zo'n bijzondere insinuatie. Waarom toch? Ik een investeerder? Wouter, zullen we gewoon aardig tegen elkaar blijven, zonder beschuldigingen? Iedereen hier die me (goed) kent, zal daarom lachen. En als ik vía investeerders een fles had weten te bemachtigen, dan zou dat wel een slechte investeerder zijn, toch? Zie mijn vorige reactie, gewoon zoals het zo vaak gaat, niets vaags of malafide. Overigens, ik ken best veel verhalen met maar 1 kant.

Nogmaals, ik wil best met je in gesprek hier, maar alleen op een volwassen wijze, zonder allerlei insinuaties.

Ik insinueer helemaal niets. Zet 'investeerder' zelfs tussen haakjes. Noem jou niet per definitie zo en hou alle opties open.

Wat me opvalt is dat Kris niet over een nacht ijs is gegaan en zoals het er naar uit ziet via verschillende contacten onderzoek heeft gedaan. Dit wordt door meerdere andere leden bevestigd.

Vervolgens kom jij met een ander verhaal, op een manier die ergens tussen een vermoeden en overtuiging in zit. Ik kan daar mijn vinger niet op leggen en vind het daarom eerlijk gezegd een klein tikkeltje vaag.
Het doet mij vermoeden dat je inside information hebt, vanuit een andere kant als die van Kris.
Dus vooruit, dan hap ik wel en vraag je om het wat duidelijker te delen.

Mocht ik dat verkeerd hebben aangevoeld, excuses, maar ben je dan zelf niet bezig met aannames en insinuaties?
1 x

Afbeelding

Whisky4all
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Whisky4all » 23 Dec 2018, 17:13

Wouter1981 schreef:Wellicht omdat je deel uitmaakt van de groep 'investeerders' of via hen jouw fles hebt weten te bemachtigen.

Pak het woordenboek er even bij Wouter. Als dat geen insinuatie is... Die aanhalingstekens maken dan echt niet uit, zelfs een vraagteken erachter had niet uitgemaakt. Maar laten we vooral niet over woorden gaan struikelen, de boodschap was volgens mij helder, fijn dat je het daarmee eens bent. Helder was volgens mij ook m'n 2e reactie in dit draadje. Daar staat hoe het met dit vat gegaan is. Inside information? Noem het zoals je het noemen wilt, geloof me of geloof me niet, dat is aan jou. Zoals ik het daar schrijf, zo is het gegaan. Niet strafbaar, niet malafide, zoals het veel vaker gaat.

Ik begrijp best dat je het een tikkeltje vaag vind, mede doordat ik geen namen noem. Zoals je kan zien, erg actief ben ik hier niet, als ik dan eens wat schrijf, dan ga ik niet maar zo met namen van anderen strooien. Dat vind ik sowieso niet zo heel netjes, om mensen ongewild in een discussie te betrekken. Als je meer wilt weten, ik zie dat je uit de regio Utrecht komt, kom vooral eens een bakkie doen, een proeverij volgen, naar de ProefOlympics Ledendag of naar WTF. Ik verwacht dat je nog voor je dat bakkie koffie op hebt al inziet dat het hier gaat om een storm in een glas whisky...
0 x
Mijn >300 open flessen voor bottle share (voor een account, stuur me een bericht met je mailadres):

fjharms
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor fjharms » 23 Dec 2018, 17:24

Whisky4all schreef:<knip>
Het vat is door de bottelaar verkocht aan een importeur/verdeler. Die heeft een deel verkocht aan een retailer (dus niet aan particulieren, niet aan investeerders), die vervolgens de flessen heeft verkocht. <knip>

Niet om olie op het vuur te gooien, of om wie dan ook te beschuldigen. Maar puur uit interesse...
Ik lees hier: de importeur heeft een deel verkocht aan een retailer.
Wat is er met het andere deel gebeurd? Is dat het deel dat op de Belgische markt is gekomen, en waar Bram dan een fles heeft kunnen bemachtigen?
0 x
Afbeelding

Whisky4all
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Whisky4all » 23 Dec 2018, 17:29

fjharms schreef:
Whisky4all schreef:<knip>
Het vat is door de bottelaar verkocht aan een importeur/verdeler. Die heeft een deel verkocht aan een retailer (dus niet aan particulieren, niet aan investeerders), die vervolgens de flessen heeft verkocht. <knip>

Niet om olie op het vuur te gooien, of om wie dan ook te beschuldigen. Maar puur uit interesse...
Ik lees hier: de importeur heeft een deel verkocht aan een retailer.
Wat is er met het andere deel gebeurd? Is dat het deel dat op de Belgische markt is gekomen, en waar Bram dan een fles heeft kunnen bemachtigen?

Yep! En euh, jij olie op het vuur gooien? Tsss, dat zou voor het eerst zijn, Françoise ;-)
1 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 23 Dec 2018, 17:34

Whisky4all schreef:
Wouter1981 schreef:Wellicht omdat je deel uitmaakt van de groep 'investeerders' of via hen jouw fles hebt weten te bemachtigen.

Pak het woordenboek er even bij Wouter. Als dat geen insinuatie is... Die aanhalingstekens maken dan echt niet uit, zelfs een vraagteken erachter had niet uitgemaakt. Maar laten we vooral niet over woorden gaan struikelen, de boodschap was volgens mij helder, fijn dat je het daarmee eens bent. Helder was volgens mij ook m'n 2e reactie in dit draadje. Daar staat hoe het met dit vat gegaan is. Inside information? Noem het zoals je het noemen wilt, geloof me of geloof me niet, dat is aan jou. Zoals ik het daar schrijf, zo is het gegaan. Niet strafbaar, niet malafide, zoals het veel vaker gaat.

Ik begrijp best dat je het een tikkeltje vaag vind, mede doordat ik geen namen noem. Zoals je kan zien, erg actief ben ik hier niet, als ik dan eens wat schrijf, dan ga ik niet maar zo met namen van anderen strooien. Dat vind ik sowieso niet zo heel netjes, om mensen ongewild in een discussie te betrekken. Als je meer wilt weten, ik zie dat je uit de regio Utrecht komt, kom vooral eens een bakkie doen, een proeverij volgen, naar de ProefOlympics Ledendag of naar WTF. Ik verwacht dat je nog voor je dat bakkie koffie op hebt al inziet dat het hier gaat om een storm in een glas whisky...

Norbert, ik weet heel goed wie je bent.
Juist daarom had ik meer van je verwacht, met het netwerk dat jij hebt.

Mijn mening: wil je reageren zoals je nu naar Kris hebt gedaan, hou het dan inderdaad niet zo vaag, maar gooi het op tafel.
Het is niet alsof het hier om een potje poker gaat en we allemaal met de kaarten tegen de borst moeten blijven zitten, omdat er eentje moet winnen.
Daar gaat het hier helemaal niet om.

Kris zet hier een ervaring neer, belicht één kant van het verhaal. Jij reageert er op, waarbij je zelf inziet dat dat wat vaag overkomt. Kan je je dan voorstellen dat iemand je dan een wedervraag stelt? Juist om het verhaal en dus ook de andere kant op tafel te krijgen?

Dus nee, ik beschuldig je helemaal nergens van. Voel je niet zo aangevallen. Je trekt de discussie nu naar de vorm in plaats van de inhoud.

Als jij zegt dat deze manier van zaken doen dagelijkse kost is, is dat wat mij betreft juist opzienbarend en voor mij een eye opener. Had ik in die mate namelijk nog niet meegemaakt.
Vaak is het voor de retailers inderdaad 'vechten' voor een flesje bij bijzondere bottelingen. Ze zijn dan blij om er 1 of 2 te krijgen, omdat de importeur ze over zoveel adressen moet verdelen. In veel gevallen is dit dan ook nog eens gecombineerd met koppelverkoop en zitten ze meteen met een paar dozen van de standaard flessen opgescheept.
Wanneer nu blijkt dat er in dit geval slechts een tiental naar de retailers is gegaan en een paar honderd naar slechts enkele particulieren vind ik dat een interessante ontwikkeling en wil ik daar wel meer van weten.
7 x

Afbeelding

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 23 Dec 2018, 18:13

Whisky4all schreef:Daar staat hoe het met dit vat gegaan is. Inside information? Noem het zoals je het noemen wilt, geloof me of geloof me niet, dat is aan jou. Zoals ik het daar schrijf, zo is het gegaan. Niet strafbaar, niet malafide, zoals het veel vaker gaat.

Wel Norbert ik ben niet van de regio Utrecht maar had toch ook graag het "juiste" verhaal meegekregen.
Aangezien jij daar blijkbaar over beschikt.
Zoals ik hierboven al schreef zijn er ook een heel deel punten die niet kloppen.
Je kon als particulier bijvoorbeeld wel deze fles kopen bij de importeur.
En net zoals Wouter schrijft is dit voor mij ook de eerste keer dat ik dit soort principes tegenkom.
Iets wat ik niet weglach en catalogiseer onder de noemer "storm in een glas whisky".
Ik vind dit soort praktijken niet OK.
En of het nu een particulier of een slijter is die de boel opkoopt om de prijs daarna kunstmatig op te drijven is voor mij hetzelfde.
Mijn punt blijft kom je ze op de 2dehands markt tegen laat ze dan links liggen.
Uiteindelijk steun je met de aankoop enkel de absurde prijsverhogingen.
3 x

Whisky4all
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Whisky4all » 23 Dec 2018, 18:34

nigel_tufnel schreef:Zoals ik hierboven al schreef zijn er ook een heel deel punten die niet kloppen.
Je kon als particulier bijvoorbeeld wel deze fles kopen bij de importeur.
En net zoals Wouter schrijft is dit voor mij ook de eerste keer dat ik dit soort principes tegenkom.
Iets wat ik niet weglach en catalogiseer onder de noemer "storm in een glas whisky".
Ik vind dit soort praktijken niet OK.
En of het nu een particulier of een slijter is die de boel opkoopt om de prijs daarna kunstmatig op te drijven is voor mij hetzelfde.
Mijn punt blijft kom je ze op de 2dehands markt tegen laat ze dan links liggen.
Uiteindelijk steun je met de aankoop enkel de absurde prijsverhogingen.

Benieuwd naar het andere deel wat niet klopt. En om hoeveel flessen ging het dan? De importeur had toch maar 12 flessen te verdelen? Ik heb aangegeven hoe het verloop is gegaan, daar blijf ik bij en daar houd ik het bij, dus zonder hier verdere namen te noemen. Ondanks je vriendelijke toon (waarvoor dank). Hoe frustrerend dat wellicht ook is. Wat je ermee doet, of je me gelooft, wat je van me vindt, dat is aan jou.

Mooi dat je aangeeft wat je punt is (en blijft). Nogmaals, daar zijn we het over eens; ik baal ook als mensen flessen opkopen enkel en alleen om ze daarna met winst te verkopen. Aan de andere kant, moet ik boos worden op hen, of op de mensen die dat bedrag ervoor betalen en het in stand houden? Wat dat betreft ben ik dus nog wel benieuwd op wie in het geval van deze LM-botteling je nu boos bent. Op de bottelaar? De importeur? De retailer? De consument? Of op het gegeven dat de fles moeilijk te verkrijgen was? Serieus bedoelde vraag hoor. Het kan wel zijn dat het even duurt voor ik weer reageer, ik ben nl. even offline. Mooie avond.
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 23 Dec 2018, 18:46

Whisky4all schreef:Benieuwd naar het andere deel wat niet klopt. En om hoeveel flessen ging het dan? De importeur had toch maar 12 flessen te verdelen? Ik heb aangegeven hoe het verloop is gegaan, daar blijf ik bij en daar houd ik het bij, dus zonder hier verdere namen te noemen. Ondanks je vriendelijke toon (waarvoor dank). Hoe frustrerend dat wellicht ook is. Wat je ermee doet, of je me gelooft, wat je van me vindt, dat is aan jou.

Mooi dat je aangeeft wat je punt is (en blijft). Nogmaals, daar zijn we het over eens; ik baal ook als mensen flessen opkopen enkel en alleen om ze daarna met winst te verkopen. Aan de andere kant, moet ik boos worden op hen, of op de mensen die dat bedrag ervoor betalen en het in stand houden? Wat dat betreft ben ik dus nog wel benieuwd op wie in het geval van deze LM-botteling je nu boos bent. Op de bottelaar? De importeur? De retailer? De consument? Of op het gegeven dat de fles moeilijk te verkrijgen was? Serieus bedoelde vraag hoor. Het kan wel zijn dat het even duurt voor ik weer reageer, ik ben nl. even offline. Mooie avond.

Hoe kan het nu dat de importeur maar 12 flessen te verdelen had?!
Ik neem aan dat de importeur die deze botteling gedaan heeft het hele aantal flessen te verdelen heeft?

Ik ben vooral verbouwereerd in plaats van gefrustreerd.
Ik ben heus niet van plan om deze fles na te jagen.
Wat mij betreft mag je boos worden op beiden, want ze houden het allebei in stand.
Ik ben alvast van mening dat mensen iets beperkt moeten kunnen kopen.
En niet een aantal mensen alles. Waar de fout is gebeurd kan ik moeilijk inschatten.
Dat het fout is gegaan lijkt me duidelijk.
Nogmaals als er een botteling is van 360 flessen voor de Belgische markt dan zou die in prinicipe niet zo moeilijk te krijgen moeten zijn.
En dan zou het merendeel van de flessen niet naar het buitenland moeten gaan imho.
4 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 23 Dec 2018, 18:53

nigel_tufnel schreef:...
Ik ben alvast van mening dat mensen iets beperkt moeten kunnen kopen.
En niet een aantal mensen alles.
Lang leve de verworvenheden van het kapitalisme.

Norbert kan dan wel het schrijven van fake recensies van laag niveau vinden, het opkopen van goederen om er speculatief winst op te maken is wat mij betreft van hetzelfde allooi. In beide gevallen weinig respect voor de medemens.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 23 Dec 2018, 19:09

We hebben het hier toch nog steeds over een fles drank en niet over een of andere niertransplantatie die niet kan plaatsvinden... Wat een heisa om 70cl.
Voldoende andere flessen op de markt. Netjes of niet netjes; het is nu eenmaal zo. De een verdient z’n brood met handenarbeid, bureauwerk of wat dan ook, waar een andere munt slaat uit whisky. Niets nieuws onder de zon. Deze gemist, tja... een volgende dan maar zeker.

Wordt weer een “beetje’’ euhm uitgelicht, vergroot omdat het over een Littlemill gaat.
Moest het over een 12yo Macduff gaan voor de BE markt, hadden we dit draadje imho niet.

Neem wat om te drinken, daar dient het goedje immers voor. ;)
12 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 23 Dec 2018, 19:28

Bram84 schreef:We hebben het hier toch nog steeds over een fles drank en niet over een of andere niertransplantatie die niet kan plaatsvinden... Wat een heisa om 70cl.
Voldoende andere flessen op de markt. Netjes of niet netjes; het is nu eenmaal zo. De een verdient z’n brood met handenarbeid, bureauwerk of wat dan ook, waar een andere munt slaat uit whisky. Niets nieuws onder de zon. Deze gemist, tja... een volgende dan maar zeker.

Wordt weer een “beetje’’ euhm uitgelicht, vergroot omdat het over een Littlemill gaat.
Moest het over een 12yo Macduff gaan voor de BE markt, hadden we dit draadje imho niet.

Neem wat om te drinken, daar dient het goedje immers voor. ;)

Tja, Bram dat geldt voor het hele forum hé.
Hoeveel keer zijn er al discussies geweest over het verkooptopic? Dat is ook maar over een fles drank hé?
Maar toch was het nodig om extra moderatie te voorzien.
Bijzonder als het dan toch maar over een fles drank gaat niet? ;)
Mijn punt blijft: als dit de gang van zaken is dan vind ik het niet slecht om de leden hiervan in te lichten en de 2dehands markt te boycotten.
1 x

Ledaigje
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ledaigje » 23 Dec 2018, 19:45

Aangezien ik Kris ook ken, komt de andere kant van het verhaal ook bij mij malafide over.
Dit hele zaakje stinkt.
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”