Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Zit nu aan 'n Pittyvaich 20 years old Diageo Botteling 2009 - 57.5% 70cl - en hij is in één woord 'geweldig'. Zitten erg veel geurtjes en smaken in, eerst zelf lekker aan ruiken en nippen en ruiken en nippen en héél lang ruiken....en dan later m'n bevindingen 
0 x
HIer is het de 10-jarige Glengoyne. Voor 35 euro vind ik dat je niet veel beter kan hebben.
0 x
- Drummerboy65
- Actief lid

I_SPEY schreef:Zit nu aan 'n Pittyvaich 20 years old Diageo Botteling 2009 - 57.5% 70cl - en hij is in één woord 'geweldig'. Zitten erg veel geurtjes en smaken in, eerst zelf lekker aan ruiken en nippen en ruiken en nippen en héél lang ruiken....en dan later m'n bevindingen
Heb je hem van whiskysite.nl René ? Ik zag hem daar staan afgelopen zaterdag, erg afgeprijsd. Ik heb nog getwijfeld, maar omdat het me niets zei en er geen fles van open stond om te proeven heb ik het niet aangedurfd. Nu weet ik al wat meer, ben benieuwd naar je bevindingen !
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Nu is het een 10 jarige Glenfarclas. In vergelijking met de Glengoyne van daarnet is de Farclas veel bruter. Hij heeft een grote zoete inpak, waar de Glengoyne zachter zijn smaken prijsgeeft. De Goyne heeft een moooie combinatie van houttonen en rood fruit. De Farclas is net vruchtensap.
0 x
Linkwood 27 yo 1976-2003, Cask and Thistle, 336 btls, 46 abv.
De fles is bijna leeg. God...wat ga ik een spijt hebben als deze echt leeg is. Wat een fantastische whisky is dit toch.
Wie nog zo'n exemplaar weet te koop staan... I buy !
Dit was en is één van mijn absolute all time toppers ooit.
De fles is bijna leeg. God...wat ga ik een spijt hebben als deze echt leeg is. Wat een fantastische whisky is dit toch.
Wie nog zo'n exemplaar weet te koop staan... I buy !
Dit was en is één van mijn absolute all time toppers ooit.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Lagavulin Vanilla Sky. Deze is nu al een aantal maanden geopend en hij is alleen maar beter geworden. Wat een fantastische whisky is dit zeg!
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Gevolgd door een nog straffere Clynelish 1982 MoS cask 5895.
0 x
gisteravond een Isle of Jura Prophecy, 16 yo
0 x
Gisteren de Bruichladdich 3D3 ( Volgens whiskyfun zit hier de eerste Octomore in?!).
Zeer lekkere frisse turf, verder ook turf en turf. Alles mooi in balans.
Wel zeer lekker!

Zeer lekkere frisse turf, verder ook turf en turf. Alles mooi in balans.
Wel zeer lekker!

0 x
Vanavond waren het:
Clynelish 1998/2010 Signatory single cask bourbon hogshead
Glenfarclas 175 Annirversary
Hazelburn CV
Clynelish is een zeer mooie whisky, De Farclas is heel erg lekker, maar het feit dat hij blijft ontwikkelen maakt hem zoveel beter en de Hazelburn CV valt me toch wat tegen... Geef mij de Longrow CV toch maar dan.
Clynelish 1998/2010 Signatory single cask bourbon hogshead
Glenfarclas 175 Annirversary
Hazelburn CV
Clynelish is een zeer mooie whisky, De Farclas is heel erg lekker, maar het feit dat hij blijft ontwikkelen maakt hem zoveel beter en de Hazelburn CV valt me toch wat tegen... Geef mij de Longrow CV toch maar dan.
0 x
-
pyro-tukker
- Actief lid

Net de Jameson 12Y geproefd. In tegenstelling tot mijn vorige Jameson vond ik deze wel lekker. Als ik er aan rook dan rook die heel zoet en een beetje naar karamel/toffee. Ik heb er ook een boekje bij en daar staat ook in dat je dit zou moeten ruiken. Er staat ook in dat het naar sherry smaakt/ruikt, echter ik heb nog nooit sherry gehad dus ik weet niet hoe dat smaakt. De smaak was goed, maar ik kon niet specifiek iets benoemen.
Daarnaast heb ik nog een Ballantines 12Y gehad. In zeg maar de beschrijving zal die ruiken naar honing en eiken. Ik ruik eigenlijk alleen maar zoetheid met een andere geur die ik niet kan plaatsen. Daarnaast zal die moeten smaken naar bloemen, honing, eiken en zal verfrissend zijn. Nou dit alles kan ik er niet uithalen. Vooral dat verfrissende vond ik een beetje vreemd, in mijn ogen (mond) is het juist het tegenovergestelde van fris.
Misschien heeft iemand een tip waardoor ik het toch beter kan proeven/ruiken.
Maar vandaag twee redelijk lekkere whisk(e)y's gehad, mijn avond is weer geslaagd

Daarnaast heb ik nog een Ballantines 12Y gehad. In zeg maar de beschrijving zal die ruiken naar honing en eiken. Ik ruik eigenlijk alleen maar zoetheid met een andere geur die ik niet kan plaatsen. Daarnaast zal die moeten smaken naar bloemen, honing, eiken en zal verfrissend zijn. Nou dit alles kan ik er niet uithalen. Vooral dat verfrissende vond ik een beetje vreemd, in mijn ogen (mond) is het juist het tegenovergestelde van fris.
Misschien heeft iemand een tip waardoor ik het toch beter kan proeven/ruiken.
Maar vandaag twee redelijk lekkere whisk(e)y's gehad, mijn avond is weer geslaagd

0 x
Zit weer lekker aan een goeie turf,de Octomore 3

0 x
Gisteravond een glenlivet 12 en een springbank 10
0 x
Onlangs weer twee rasechte WVJG/BFYB* whisky's gehad: Bunnahabhain 12 (46.3%) en Laphroaig Quarter Cask. Vooral van die Bunnahabhain vind ik het knap dat ze het voor die prijs kunnen maken.
______
*: Waar Voor Je Geld / Bang For Your Buck
______
*: Waar Voor Je Geld / Bang For Your Buck
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”