Help Mijn Drinkfles is "te veel waard" geworden om te drinken [was:Drinkfles word Investeringsfles]
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Re: Drinkfles word Investeringsfles
Ik zie niet in waarom dit zou gaan om op een slimme/sluwe manier beleggingsadvies te krijgen
Ik persoonlijk vind het interessant de mening van anderen te lezen welke volgorde van belangrijkheid zij toekennen aan de almaar duurde wordende whisky. Vandaar de post hier gedaan.
Misschien niet interessant voor jullie maar kennelijk wel interessant genoeg om erop te reageren met irrelevante informatie, beetje richting belachelijk maken. Jammer.
Ik persoonlijk vind het interessant de mening van anderen te lezen welke volgorde van belangrijkheid zij toekennen aan de almaar duurde wordende whisky. Vandaar de post hier gedaan.
Misschien niet interessant voor jullie maar kennelijk wel interessant genoeg om erop te reageren met irrelevante informatie, beetje richting belachelijk maken. Jammer.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Ik denk dat je met alle reply’s die je gisteren al hebt gehad je van te voren had kunnen bedenken wat de reacties op deze vraag (van jou) zouden kunnen zijn.
Ruwe gok; 99.8% van de mensen hier kopen drinkflessen.
Ik krijg sterk de indruk dat bij jou elke aankoop gebaseerd is op de te verwachten waardestijging. Prima hoor, maar verwacht dan svp niet dat ik (wij) je op het spoor van begeerlijke distilleries gaan zetten...
En wat betreft belachelijk maken; no offense, maar daar heb je mij niet voor nodig...
Ruwe gok; 99.8% van de mensen hier kopen drinkflessen.
Ik krijg sterk de indruk dat bij jou elke aankoop gebaseerd is op de te verwachten waardestijging. Prima hoor, maar verwacht dan svp niet dat ik (wij) je op het spoor van begeerlijke distilleries gaan zetten...
En wat betreft belachelijk maken; no offense, maar daar heb je mij niet voor nodig...
2 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Heb enkele toepasselijke linkjes kunnen vinden m.b.t. Lucca's interesses en het onderwerp:
https://www.debeurs.nl/Forum/Topic/1340 ... tgoed.aspx
http://www.dekritischebelegger.nl/forum ... investeren
https://www.iex.nl/Forum/Topic/1319594/ ... teren.aspx
https://forum.fok.nl/topic/552798?token ... fb388fde70
En niet te vergeten:
https://forum.viva.nl/geld-recht/invest ... ges/377253
Succes
https://www.debeurs.nl/Forum/Topic/1340 ... tgoed.aspx
http://www.dekritischebelegger.nl/forum ... investeren
https://www.iex.nl/Forum/Topic/1319594/ ... teren.aspx
https://forum.fok.nl/topic/552798?token ... fb388fde70
En niet te vergeten:
https://forum.viva.nl/geld-recht/invest ... ges/377253
Succes

3 x
2 ∞ & →
De vraag die ik interessant vind en daarom stelde :
In volgorde van belangrijkheid (van hoog naar laag): Wat zijn, naar de mening van forumleden, de veroorzakers van de almaar stijgende whiskyprijzen ?
Meer niet. On topic en leuk als mensen daar op willen reageren.
In volgorde van belangrijkheid (van hoog naar laag): Wat zijn, naar de mening van forumleden, de veroorzakers van de almaar stijgende whiskyprijzen ?
Meer niet. On topic en leuk als mensen daar op willen reageren.
0 x
Wat ik bedoel te zeggen (begrijpend lezen) is dat ik het allemaal totaal niet belangrijk vind. Whisky word steeds duurder door een hele berg factoren. En wat daar nou de grootste boosdoener van is weet een kind ook als die even logisch nadenkt. En bovendien zal het me aan me reet roesten. Het is wat het is want anders zou het wel anders zijn.
4 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Als de vraag je totaal niet interesseert waarom maak je het belachelijk ? Waarom reageer je erop dan ? 

0 x
Oogadal schreef:En wat betreft belachelijk maken; no offense, maar daar heb je mij niet voor nodig...
2 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- edwinedje
- Forum goeroe

Lucca schreef:Als de vraag je totaal niet interesseert waarom maak je het belachelijk ? Waarom reageer je erop dan ?
Beste Lucca,
Ik snap je frustratie, maar hoe ongelukkig ook (in mijn ogen dan) , Peter heeft je vraagt beantwoord.
Peter87 schreef:Geen enkele. en niets /nada.
Als jij dan blijft duwen, blijft Peter (in dt geval) terug duwen.
Getuige het feit dat er verder geen response komt op je vragen (die ook wat ongelukkig geformuleerd zijn in mijn ogen) denk ik niet dat het draagvlak (meer is) voor dit topic. Zeker als je de reacties meeneemt in het topic waar dit vanaf gesplitst is (door mij)
Als ik jou was zou ik het topic even laten rusten en over een paar dagen kijken of er wat nuttigs bijgekomen is.
Er zijn liefhebbers, verzamelaars en investeerders, en allemaal dragen ze bij aan het Vraag vs. Aanbod.
En de Distilleerderijen zal het aan worst zijn waar hun flessen eindigen.

4 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
Jammer, want ik was benieuwd geweest naar de mening van forumleden en dat zit er denk ik niet meer in nu. Missie geslaagd 

0 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Lucca schreef:Missie geslaagd
Ah, was dat je missie. Altijd het laatste woord te hebben.
Zoals door Peter, Edwin en Edwin gezegd, volgens mij kan je het antwoord best uit eerdere reacties halen. Dan kan je je vraag 10x en op verschillende manieren proberen te stellen, maar het antwoord zal hetzelfde blijven. Misschien niet het antwoord dat je wenst, maar daar moet je het dan maar mee doen.
Maar voor jouw plezier, het rijtje horen in de juiste volgorde:
2. Handelaren/flippers die veel whisky opkopen/prijs opdrijven.
7. Verzamelaars die grote collecties aanleggen en ongeacht de vraagprijs kopen.
Zolang mensen alles betalen, hoe hoog de prijs ook is, zullen degene van punt 2 blijven bestaan.
8. De marketing machine speelt hier op in door limited releases met mooie verhalen en verpakkingen.
9. Als je volledig wil zijn moet je inflatie ook meenemen
Onderstaande punten zijn geen oorzaak, maar een gevolg en horen dus niet in het rijtje thuis:
3. Auctions die steeds groter/populairder/bekender worden.
Onderstaande punten kloppen niet, of zijn dubbel:
1. Groeiend aantal kopers in een krappe whiskymarkt (Aziaten?).
Als je Aziaten noemt, die kopen het als statussymbool of als investering. Dus dan vervalt dit punt, want dubbel.
Daarnaast is de totale vraag van Schotse whisky de afgelopen jaren niet meer toegenomen. Elders op het forum is hier al eens naar verwezen door middel van linkjes naar een onderbouwde studie.
4. Whiskyschaarste dus minder op de markt uitgebracht/gediscontinued.
De productie van whisky is al bijna 10 jaar groter dan de vraag. Elders op het forum is hier al eens naar verwezen door middel van linkjes naar een onderbouwde studie.
5. Distilleerderijen met almaar stijgende retailprijzen.
6. Marktbeweging vraag/aanbod.
Dubbel, zie punt 1 en 4
1 x
Hallo @Wouter1981,
Afgezien van enig sarcasme aan het begin wat achterwege had mogen blijven, wat mij betreft : een prima post, interessant als je het mij vraagt en je mening nog goed onderbouwt en toegelicht ook. Leuk discussie materiaal, zondermeer waarbij naar mijn mening iets leuks kan voortkomen samen met input van anderen, maar nu even niet
Afgezien van enig sarcasme aan het begin wat achterwege had mogen blijven, wat mij betreft : een prima post, interessant als je het mij vraagt en je mening nog goed onderbouwt en toegelicht ook. Leuk discussie materiaal, zondermeer waarbij naar mijn mening iets leuks kan voortkomen samen met input van anderen, maar nu even niet
0 x
Ik zit dit nu een tijdje te lezen en de irritatie begint steeds meer toe te slaan. Wij hebben het over whisky en vooral en drinken en genieten. Jij wil steeds naar het gesprek over beleggen investeren waar de meeste forumleden zich hier niet mee bezig houden. Dus ja een goed onderwerp alleen niet op het juiste forum volgens mij. Wij praten over auto’s en jij wil steeds een discussie beginnen over je motor. Ook leuk maar niet hier en je gaat maar door. Al je onderwerpen gaan over geld en wat is iets waard. En dat je wel een sample hebt geproefd maar de flessen zitten nog dicht en je hebt er nog wel wat liggen. Nou fijn maar geen info waar ik iets mee kan. Iemand vroeg om een link naar je whiskybase verzameling en dan horen we niks meer. Ik ben er wel een beetje klaar mee.
4 x
@dannyp44
Dit topic (zie titel) is door topicstarter doorgezet vanuit het topic dat gaat over Beleggen/Investeren in whiskyflessen, belegging of speculeren. In dit topic is de door mij gestelde vervolgvraag welke zaken allemaal bij elkaar van grote invloed zijn op de almaar stijgende whiskyprijzen. Daar gaan deze topics over. Genoeg andere topics over allerlei onderwerpen. Het kan zijn dat dit onderwerp je niet boeit, dus als het je irriteert..... ik interesseer me er wel voor, en ook voor veel andere onderwerpen/topics.
Dit topic (zie titel) is door topicstarter doorgezet vanuit het topic dat gaat over Beleggen/Investeren in whiskyflessen, belegging of speculeren. In dit topic is de door mij gestelde vervolgvraag welke zaken allemaal bij elkaar van grote invloed zijn op de almaar stijgende whiskyprijzen. Daar gaan deze topics over. Genoeg andere topics over allerlei onderwerpen. Het kan zijn dat dit onderwerp je niet boeit, dus als het je irriteert..... ik interesseer me er wel voor, en ook voor veel andere onderwerpen/topics.
0 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Lucca schreef:Hallo @Wouter1981,
Bedankt juffrouw.
Sorry dat het niet goed over kwam. De sarcastische ondertoon was niet de bedoeling. De intentie was een geïrriteerde ondertoon. Hoop dat ik dat hiermee heb rechtgezet.
Waar blijft jouw prima inhoudelijke post overigens? Je reageert wel op de toon van mijn bericht, maar op de inhoud kom je niet terug. Wat vind je van mijn stellingname voor wat betreft de door jou aangedragen punten?
Op deze manier lijkt het wel of je alleen maar uit bent op trollen.
3 x
Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”