Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 24 Mei 2018, 13:44

Cor - Vinabc schreef:Behoorde Nederland eerst tot de duurste landen voor de Springbank liefhebber, blijkt dat toch te veranderen. Zojuist de nieuwe prijzen van de beschikbare varianten gekregen. Zijn we ineens met de 21 bij de goedkoopste, zelfs nog goedkoper dan in Duitsland. Ook andere varianten dalen ineens flink. Hopen dat de lijn doorzet.

En waar moeten we dan aan denken Cor?
Qua euro's
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 24 Mei 2018, 13:51

Wouter1981 schreef:
Cor - Vinabc schreef:Behoorde Nederland eerst tot de duurste landen voor de Springbank liefhebber, blijkt dat toch te veranderen. Zojuist de nieuwe prijzen van de beschikbare varianten gekregen. Zijn we ineens met de 21 bij de goedkoopste, zelfs nog goedkoper dan in Duitsland. Ook andere varianten dalen ineens flink. Hopen dat de lijn doorzet.

Qua euro's

De 21 gaat voor €219,95. Ter vergelijking; de prijzem die ik bij de Duitse linkjes op wb zie staan zijn zo'n 5-15 duurder. Ik meen dat ie vorige jaar zo'n €75 duurder was in Nederland.
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 24 Mei 2018, 15:57

Cor - Vinabc schreef:
Wouter1981 schreef:

Qua euro's

De 21 gaat voor €219,95. Ter vergelijking; de prijzem die ik bij de Duitse linkjes op wb zie staan zijn zo'n 5-15 duurder. Ik meen dat ie vorige jaar zo'n €75 duurder was in Nederland.

Dat is mooi nieuws voor de liefhebber! Is bekend waar dit opeens vandaan komt? In mijn beleving zijn ze in NL namelijk al een hele poos duurder dan in omringende landen.
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 24 Mei 2018, 16:16

Het is puur speculeren van mijn kant, maar ik denk dat er is geluisterd naar de geluiden in Nederland van winkeliers en consumenten dat het wel een enorm verschil was met omringende landen.
1 x

dalwinnie
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dalwinnie » 24 Mei 2018, 16:57

Cor - Vinabc schreef:Het is puur speculeren van mijn kant, maar ik denk dat er is geluisterd naar de geluiden in Nederland van winkeliers en consumenten dat het wel een enorm verschil was met omringende landen.

En de 12 cask strenght is daar ook een prijs van bekend?
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 24 Mei 2018, 17:26

Die zit er niet bij deze keer. Verwacht die pas na de zomer weer.

Deze keer zit er Longrow 18, Hazelburn 13 yrs oloroso (onder de €70) en Springbank 21 als gelimiteerde/meer bijzondere bij.
2 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 24 Mei 2018, 18:08

Via de link een eerste review van alle 3, van een blogger die ik graag volg.

http://www.benswhisky.co.uk/2018/05/201 ... o.html?m=1
4 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 28 Mei 2018, 20:12

goede meevaller weer hoor.. zie dat er voor 10 years TWA nu 2 21 jarige springbanks uit zijn. kosten maar 500 per stuk..
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 28 Mei 2018, 20:19

Ja dat zijn onafhankelijke bottelaars. Ik weet niet hoeveel mijnheer Mitchell Wright nog in de melk te brokkelen heeft bij Springbank en het beleid bepaald.
Met een beetje pech wordt het daar na zijn verscheiden net zo'n commerciële geldmachine als Macallan, Highland Park en andere stokerijen die weinig van hun oorspronkelijke authenticiteit hebben over gehouden.
Laatst gewijzigd door Reichenbach op 28 Mei 2018, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Toontje » 28 Mei 2018, 21:30

henri schreef:goede meevaller weer hoor.. zie dat er voor 10 years TWA nu 2 21 jarige springbanks uit zijn. kosten maar 500 per stuk..

Voordeel daarvan is dan weer dat je geen seconde hoeft te twijfelen :bigsmile . Al is het natuurlijk wel een treurige ontwikkeling.
1 x

DramdrummerTom
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DramdrummerTom » 28 Mei 2018, 22:04

henri schreef:goede meevaller weer hoor.. zie dat er voor 10 years TWA nu 2 21 jarige springbanks uit zijn. kosten maar 500 per stuk..

Ja die prijzen gaan echt nergens over! De Maltbarn 1992 begon ook bij 450 euro. Ik heb ze alledrie geproefd op de Whiskyfair en ze zijn allemaal lekker maar ik zou ze zelfs voor 200 ook niet opentrekken. De bourbon van TWA is trouwens een Longrow. Goed spul maar niet per se beter dan de 1998 Cadenhead die ik een paar jaar terug voor 78 euro heb gekocht...
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 28 Mei 2018, 22:06

Even ter nuancering.
Ik heb de indruk dat de Nederlandse invoerder/shops jullie wel extra in de z@!k zetten.
Want de retailprijs (eveneens een belachelijke prijs) in Duitsland is wel degelijk 425 euro...
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 28 Mei 2018, 22:13

nigel_tufnel schreef:

Even ter nuancering.
Ik heb de indruk dat de Nederlandse invoerder/shops jullie wel extra in de z@!k zetten.
Want de retailprijs (eveneens een belachelijke prijs) in Duitsland is wel degelijk 425 euro...

shopprijs zal komen door vast percentage bovenop de inkoop, dus zal vooral al bij de invoerder liggen ( en alle kanalen daarvoor )
maar hoe dan ook, al was ie 375..
waar we los gaan op de archives release met dat er eerder goedkoper gebottled werd, mogen we dat bij deze twa release ook zeker doen
absurditeit ten top deze prijzen
1 x
Afbeelding

DavidH.
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DavidH. » 29 Mei 2018, 17:39

Als iedereen nou gewoon een keer voet bij stuk houd bij dit soort releases, ook de mensen met het FOMO syndroom, dan veranderd er misschien wat aan die prijzen omdat er minder afname is en de winkels het gaan voelen.
Wat ook weer voor een kettingreactie zorgt richting leveranciers als winkels de flessen niet meer bij hun afnemen. Maarja das wel erg veel gevraagd en heeft veel tijd nodig, maar is eigenlijk de enige optie denk ik als we minder willen gaan klagen :HitHead
0 x
"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough"

Beschikbare flessen: https://www.whiskybase.com/profile/davidh/collection

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 29 Mei 2018, 19:01

Net als die Fire en Ice bij Highland Park, pallets vol werden die binnengedragen bij de lokale Hanos. Ze staan er nog steeds. Het lijkt me niet dat het erg winstgevend wordt als zo'n investering lang onverkocht in de winkel staat.

Bij een volgende versie zullen ze wellicht wat omzichtiger met de inkoop worden.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”