Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
- caskstrength
- Forum goeroe

Re: Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
Frontaal komt over een tijd met een serie barrel aged uit. Hopelijk wordt dat genieten.!
0 x
Affirmanti incumbit probatio
- squaadgras
- Forum goeroe

Zo maar even ingieten dan.. kijken of het wat is. BA, interessant, meer info?
0 x
2 ∞ & →
- caskstrength
- Forum goeroe

Mijn broer is mee geweest bij het selecteren. Is Oa van Mortlach, HP, Auchroisk en ik meen Heaven Hill. Het is met name voor de zwaardere typen geloof ik. Men wilde niet de te rokerige kant op, dus heeft men de vaten Laphroaig laten staan.
0 x
Affirmanti incumbit probatio
- squaadgras
- Forum goeroe

Mooie BA Stout doet het wel inderdaad.. al heb ik bij het bierfestival van De Molen verleden jaar ook een fantastische IPA van 't vat gehad. Smokey Laphroaig had ik wel kunnen waarderen waarschijnlijk. Maar een fruity Mortlach gaat het ook zeker niet slecht doen. Één van de betere BA blijft voor mij toch de "Mind Your Step" van 't Uiltje, bourbon Imperial. Goooood, wat lekker.. dikke fruitbak, banaan.. toch maar weer eens halen
.
0 x
2 ∞ & →
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Vraagje tussendoor, waar halen jullie je bier? (Nee, geen treetje bij de aldi, maar mooi speciaalbier)
In Utrecht zit bijvoorbeeld bierman en bierman (vroeger Berts bierhuis), moet ik aan zulke winkels denken? Of kopen jullie online? Of rechtstreeks bij de (Nederlandse) brouwerij?
In Utrecht zit bijvoorbeeld bierman en bierman (vroeger Berts bierhuis), moet ik aan zulke winkels denken? Of kopen jullie online? Of rechtstreeks bij de (Nederlandse) brouwerij?
0 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

Ik heb het geluk hier in België om vlakbij het bier Walhalla van België te wonen.
Volgens mij de winkel met het grootste aanbod in België.
Ze hebben ook 2x per jaar een event i.s.m. met een heleboel brouwers waar je heel wat kan proeven.
Volgens mij de winkel met het grootste aanbod in België.
Ze hebben ook 2x per jaar een event i.s.m. met een heleboel brouwers waar je heel wat kan proeven.
1 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Goede vraag Wouter.. ik moet eerlijk bekennen dat ik niet een vast bierverkooppunt hanteer. Vaak als ik een slijter inloop en ik zie wat leuks slinger ik het gewoon de kassa op. Drankgigant en Drankdozijn hebben online vaak leuk spul voor een goede prijs staan (goedkoper dan een slijter). Verder Beerwulf, toch wel de must-go voor dit soort zaken. Verder kom ik regelmatig bij het 't Uiltje en de Jopenkerk in Haarlem, gewoon gezellig met vrienden/innen. In Alkmaar schijnt een goede zaak te zitten die altijd de nieuwe releases van de Moersleutel (top!) heeft staan.
1 x
2 ∞ & →
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Beerwulf ga ik onthouden, ziet er goed uit en gratis verzending bij 12st vind ik een mooi streven.
Ik weet dat België een aantal grote aanbieders heeft, geloof ook net over de grens, maar dat is voor mij te ver rijden voor een biertje. Westvleteren was voorlopig ook maar eenmalig (zeg ik nu)
Een festival is dan wel weer een mooie gelegenheid. Sowieso moet ik daar in NL ook maar eens naar uit kijken.
Ik weet dat België een aantal grote aanbieders heeft, geloof ook net over de grens, maar dat is voor mij te ver rijden voor een biertje. Westvleteren was voorlopig ook maar eenmalig (zeg ik nu)
Een festival is dan wel weer een mooie gelegenheid. Sowieso moet ik daar in NL ook maar eens naar uit kijken.
0 x
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Haal mijn bier meestal bij Flink Gegist (in Delft uiteraard), altijd ruim voldoende keuze in veel verschillende (voornamelijk NL) craft bieren.
Ook al een paar keer bij Plan B Rotterdam geweest, ook een prima winkel. Wel zo'n groot assortiment dat een deel van de voorraad de uiterste houdbaarheidsdatum voorbij was (niet echt een probleem bij 10%+ BA stouts e.d. maar toch).
Gisteren gedronken:

Mooi winters en donker fruitig, eigenlijk was het hier net iets te mooi weer voor.
Ook al een paar keer bij Plan B Rotterdam geweest, ook een prima winkel. Wel zo'n groot assortiment dat een deel van de voorraad de uiterste houdbaarheidsdatum voorbij was (niet echt een probleem bij 10%+ BA stouts e.d. maar toch).
Gisteren gedronken:

Mooi winters en donker fruitig, eigenlijk was het hier net iets te mooi weer voor.
1 x
Ik haal eigenlijk mijn bier alleen maar online bij Beerwulf en Bierlab. Ik hoorde ook wel goede verhalen over Bierlokaal, waar je - obv doorgegeven voorkeuren en jouw Untappd-profiel - een verrassingspakketje van verschillende prijzen kunt laten samenstellen. Het volgende op mijn drankbucketlist 
Nadeel van online is dat je daar vaak niet kunt komen aan echt speciale noestigheden, zoals veel BA spul. Daarvoor toch maar eens een goede bierslijter zoeken.
Nadeel van online is dat je daar vaak niet kunt komen aan echt speciale noestigheden, zoals veel BA spul. Daarvoor toch maar eens een goede bierslijter zoeken.
1 x
- ViViTroNL
- Senior

squaadgras schreef: In Alkmaar schijnt een goede zaak te zitten die altijd de nieuwe releases van de Moersleutel (top!) heeft staan.
Deze is 't http://www.bierwinkelalkmaar.nl
Heb er vanmiddag deze gehaald

2 x
Vanmiddag op het terras in Ameland de Adriaan van Jopen en Joey Greenhorn Restless IPA van Kompaan. De eerste vind ik vlakjes, de tweede echt een mooie romigfruitige IPA. Goed gezelschap naast me, Dikke salade voor mijn neus, zon op de bol. Goed man.
0 x
Gisteravond op 't terras een Kwaremont van de tap genomen. 

0 x
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

Wouter1981 schreef:Vraagje tussendoor, waar halen jullie je bier?
In Leiden bij drankenhandel leiden (https://www.speciaalbierpakket.nl). Daarnaast heeft Wines&More regelmatig bier dat bij de importeur al over de tht datum is gegaan en voor relatief weinig te koop is.
0 x
Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”