Ik hou erg van het hele sample gebeuren.
Maar heb wel zwaar de voorkeur voor het gewone intermenselijk ruil contact met buren, collegas, vrienden enz.
Aan het online kopen van samples ben ik nog niet toegekomen.
Als er mensen zijn uit regio Noord-Holland die ook liever ruilen dan kopen, mag je me altijd een Persoonlijk Bericht sturen.
De zin/onzin van samples
Re: De zin/onzin van samples
Freezeroz schreef:Ik hou erg van het hele sample gebeuren.
Maar heb wel zwaar de voorkeur voor het gewone intermenselijk ruil contact met buren, collegas, vrienden enz.
Aan het online kopen van samples ben ik nog niet toegekomen.
Als er mensen zijn uit regio Noord-Holland die ook liever ruilen dan kopen, mag je me altijd een Persoonlijk Bericht sturen.
Mee eens - een keer een heerlijke (en helaas ook dure) Talisker 30 geruild tegen een sample van mijn Highland Park 1967.
Een mooie aanvulling op wat ik al geproefd heb zonder diep in de buidel te tasten. Een enkele keer ook wat samples gekocht om iets uit te proberen, maar over het algemeen koop ik toch sneller een flesje als ik tegenaan loop.
1 x
Leuk topic, ik lees hem nu pas (te druk met samples aanbieden).
Voor iedereen natuurlijk een andere reden om samples te kopen.
Volgens mij staat in de regels om niet als reactie te reageren, maar via pb. Vandaar weinig reacties eronder.
Tip; als bij een set een sample zit die je al geproefd hebt, gewoon aanbieder vragen om deze weg te laten, dan wel vervangen. Volgens mij moet dat 9 van de tien keer wel goed komen.
Edit; ik vind het ook het leukst om met mensen in levende lijve af te spreken.
Voor iedereen natuurlijk een andere reden om samples te kopen.
Volgens mij staat in de regels om niet als reactie te reageren, maar via pb. Vandaar weinig reacties eronder.
Tip; als bij een set een sample zit die je al geproefd hebt, gewoon aanbieder vragen om deze weg te laten, dan wel vervangen. Volgens mij moet dat 9 van de tien keer wel goed komen.
1 x
Precies de reden dat ik liever samples ruil, dan koop.
0 x
Samples zijn geniaal. Hier op het forum een bestelling gedaan gisteren om weer meer te weten te komen, 50 stuks + 2 verrassingen
voor een belachelijk goede prijs (en dan gaf de sampler ook nog eens een extra korting wat ik echt te ver vond gaan
).
Met name samples van die flessen die blijkbaar mijn interesse niet hebben, of ik nooit op het oog gehad heb, flessen waar ik ervaringen van anderen over gelezen heb en nieuwsgierig geworden ben, ontdekken hoe ver/breed/smal mijn persoonlijke smaakprofiel reikt kortom, erg mooi dat er leden zijn die zoveel moeite doen (wat samplen gewoon is) hun passie te willen delen en ik maak er dankbaar gebruik van. Heb nog niet kunnen achterhalen waarom ik het vaak moeilijk vindt om eigen flessen open te maken dus voorlopig dan maar zo
.
Met name samples van die flessen die blijkbaar mijn interesse niet hebben, of ik nooit op het oog gehad heb, flessen waar ik ervaringen van anderen over gelezen heb en nieuwsgierig geworden ben, ontdekken hoe ver/breed/smal mijn persoonlijke smaakprofiel reikt kortom, erg mooi dat er leden zijn die zoveel moeite doen (wat samplen gewoon is) hun passie te willen delen en ik maak er dankbaar gebruik van. Heb nog niet kunnen achterhalen waarom ik het vaak moeilijk vindt om eigen flessen open te maken dus voorlopig dan maar zo
1 x
Lucca schreef:Heb nog niet kunnen achterhalen waarom ik het vaak moeilijk vindt om eigen flessen open te maken dus voorlopig dan maar zo.
Waarschijnlijk omdat ze dan hun waarde verliezen en dat wil je als investeerder niet. Maar als je 'm bewaart vraag je je af hoe ie smaakt en als je 'm verkoopt vraag je je af hoe dat had gesmaakt. Dus even slikken, opmaken en genieten!

4 x
FGG schreef:...Dus even slikken, openmaken en genieten!
En ópmaken komt ná het genieten
1 x
Dre schreef:FGG schreef:...Dus even slikken, openmaken en genieten!
En ópmaken komt ná het genieten
Dat stel ik altijd uit...

1 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Ik heb recent een fles gekocht met 6cl sample.
De sample viel tegen
en met 3cl 'restant' sample is de fles weer ven eigenaar gewisseld...
Maar als ik vooraf weet dat een fles niet verkrijgbaar is
hoef ik daar ook geen sample van.
De sample viel tegen
en met 3cl 'restant' sample is de fles weer ven eigenaar gewisseld...
Maar als ik vooraf weet dat een fles niet verkrijgbaar is
hoef ik daar ook geen sample van.
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
FGG schreef:Lucca schreef:Heb nog niet kunnen achterhalen waarom ik het vaak moeilijk vindt om eigen flessen open te maken dus voorlopig dan maar zo.
Waarschijnlijk omdat ze dan hun waarde verliezen en dat wil je als investeerder niet. Maar als je 'm bewaart vraag je je af hoe ie smaakt en als je 'm verkoopt vraag je je af hoe dat had gesmaakt. Dus even slikken, opmaken en genieten!
Ik moest er even serieus over nadenken en had van een forumlid wel interessante commentaren ergens gelezen (natuurlijk geen idee waar dus heb er een zoektocht opzitten) :
thijs100 @ Wat was de eerste "echt dure" whisky die je kocht?
thijs100 @ HP Odin: voor de liefhebber of de investeerder?
Ben een drinker (matig ; meer een proever) verzamelaar (absoluut) investeerder (zeker weten) maar dus eigenlijk ook wel hamsteraar ben ik inmiddels dus achter (maar absoluut geen speculant).
Het is niet het verlies van waarde denk ik. Ik weet dat sommige flessen een keer opengaan. Misschien heb ik wel moeite met de gedachte wat 'het spul' gekost heeft en me afvraag 'is dat nu nodig'......'doe maar gewoon doe je al gek genoeg', meer van dat dus. Als mijn vader hoort dat de borrel in zijn glas misschien wel 30-40 euro aanschafwaarde gekost heeft kijkt hij me aan van
Maar de nieuwsgierigheid naar sommige flessen gaan winnen, zeker weten dus komt goed 
1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”