Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Hier is het een Tomatin 18YO 46%. Roze pompelmoes, vegetaal, rood fruit op siroop en een knal van peper vanachter in de keel. Als afdronk komt het rood fruit op siroop terug.
0 x
Heb zonet wat Sherried whisky's met elkaar vergeleken.
Op de eerste plaats is geëindigd: Glendronach 18YO
Op de gedeelde 2de plaats zijn geëindigd: De Tomatin 18YO en de Glenfarclas 15YO
Op de derde plaats is geëindigd: Glendronach 15 YO
Op de eerste plaats is geëindigd: Glendronach 18YO
Op de gedeelde 2de plaats zijn geëindigd: De Tomatin 18YO en de Glenfarclas 15YO
Op de derde plaats is geëindigd: Glendronach 15 YO
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Gisteren was het eerst het laatste beetje van een royall sample Glenrothes 1987 OB, gevolgd door een Lagavulin 16yo.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Gisteravond, samen met m'n verkoudheid, van de Glenfarclas 105 CS 10yo 60% gesnoept...
0 x
Hier is het de Old Ballantruan. Een whisky van Glenlivet, maar dan een geturfde. Moet eerlijk zeggen dat ik hem toch wel echt lekker vind. Het is de 2009 botteling overigens.
0 x
Old Ballantruan...Volgens mij is het een peated tomintoul.
0 x
gadeweerd schreef:Old Ballantruan...Volgens mij is het een peated tomintoul.
Ja, zat ik me ook al te bedenken. Verwarrende is dat er op het etiket "Glenlivet" staat... Zie ook dit topic.
Ik ga m'n Caol Ila Moch sample maar eens legen...
0 x
alweer een oban 14yo, de fles begint leeg te raken en ik geloof dat ik de eindsprint heb ingezet
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Bwah, ik heb toch geen groene appels geproefd bij die Moch maar eerder redelijk veel turf en citrus. Toen mijn glas leeg was rook het duidelijk naar rubber en verbrand plastic.
Nu zit ik hier met een Bowmore 1991 17yo Dewar Rattray. Heel veel turf met sherry. Behoorlijk heftig, maar heel lekker!
Nu zit ik hier met een Bowmore 1991 17yo Dewar Rattray. Heel veel turf met sherry. Behoorlijk heftig, maar heel lekker!
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
gadeweerd schreef:Old Ballantruan...Volgens mij is het een peated tomintoul.
ja, juist, op de fles staat inderdaad Glenlivet, maar na opzoekwerk heb ik gelezen dat het inderdaad Tomintoul...
0 x
Laatst nog gek spul gehad: een sampletje 26yo Bowmore van Master of Malt (deze). Fruit, snoep, met een afdronk van bloemen en/of vloerpoets. Gek genoeg niet vies, best wel aardig zelfs, maar niet voor dagelijks gebruik.
Ook op: Highland Park 15yo en 18yo. Het valt me op hoe zacht en drinkbaar deze zijn. Beiden erg lekker en vooral de HP15 viel me erg op in positieve zin. Als mijn fles 12yo op raakt zet ik een van deze twee ervoor in de plaats. Of misschien wel eerder...
Ook op: Highland Park 15yo en 18yo. Het valt me op hoe zacht en drinkbaar deze zijn. Beiden erg lekker en vooral de HP15 viel me erg op in positieve zin. Als mijn fles 12yo op raakt zet ik een van deze twee ervoor in de plaats. Of misschien wel eerder...
0 x
Gisteren samen een glaasje glenfarclas 10 geproefd.
pascal en tanja
pascal en tanja
0 x
Hier is het een Arran, NAS, gefinished op Pomerol Bordeaux wijn vaten. Hij krijgt niet zo'n goeie reviews, maar ik hou wel van het felle zoete in combinatie met de zurigheid.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”