TIP : er is een nieuwe whiskysite. in en verkopen van whisky
-
maroesja1980
- Actief lid

TIP : er is een nieuwe whiskysite. in en verkopen van whisky
Goedemiddag,
Ik vraag me altijd af wat is mijn whisky waard ? En waar kan ik dat zien?
Dus ik zit het net af te zoeken,kom ik een nieuwe site tegen waar je de whisky heel simpel kan kopen of verkopen( GRATIS )!
Zodoende heb ik er een fles opgezet wat allemaal vrij eenvoudig gaat.
Ik ben benieuwd.
Wellicht een tip voor de geinteresseerden onder ons.
https://marktplaatswhisky.nl
Dus ik zit het net af te zoeken,kom ik een nieuwe site tegen waar je de whisky heel simpel kan kopen of verkopen( GRATIS )!
Ik ben benieuwd.
0 x
Re: TIP : er is een nieuwe whiskysite. in en verkopen van whisky
maroesja1980 schreef:Goedemiddag,
Ik ben benieuwd.
Is bekend wie hier achter zit(ten) en wat de voorwaarden (voor deelname) zijn? Betrouwbaar? Zijn er ervaringen van forumleden?
Het lijkt er op dat zij die de site beheren in volstrekte anonimiteit opereren. Wat is hun belang?
Gratis...? Hier zit een verdienmodel achter.

Laatst gewijzigd door sch@ker op 31 Jan 2018, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Klinkt inderdaad een beetje erg vrijblijvend, zelf nergens voor aansprakelijk zijn. Lijkt net zo (on)veilig als Marktplaats. En een beetje opportunistisch als je dit soort teksten op je veilingsite plaatst
Wist u dat whisky steeds meer waard wordt? Voor iedere whisky geldt dat hoe ouder hij wordt hoe meer deze in waarde stijgt! Dit maakt whisky erg populaire investering. Veel particulieren kopen whisky met het oog op deze waardetoename en bewaren de whisky om deze vervolgens na enkele jaren weer te verkopen. Whisky is vanwege de zekere waardeverhoging een tamelijk risicoloze investering.
Wist u dat whisky steeds meer waard wordt? Voor iedere whisky geldt dat hoe ouder hij wordt hoe meer deze in waarde stijgt! Dit maakt whisky erg populaire investering. Veel particulieren kopen whisky met het oog op deze waardetoename en bewaren de whisky om deze vervolgens na enkele jaren weer te verkopen. Whisky is vanwege de zekere waardeverhoging een tamelijk risicoloze investering.

2 x
Melchior
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
FGG schreef:Van Zuylen zet iig z'n handel er wél op:
https://marktplaatswhisky.nl/aberfeldy- ... cotland-70
Scherp!
Zou het met de slijters wat minder gaan of zo.....? van Zuylen heeft dat toch niet nodig? Althans dat is mijn opinie (voor wat ie waard is)...
Of zou dit (ik doel op de site) een onderwerp worden in de trant van "het maakt niet uit hoe er over mij wordt gepraat als er maar over mij wordt gepraat"....? (Creëer je vanzelf een markt(plaats)
Wil ik daar wel aan mee doen?

0 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

volgens mij gewoon niet teveel aandacht aan schenken.
4 x
MBC schreef:Wist u dat whisky steeds meer waard wordt? Voor iedere whisky geldt dat hoe ouder hij wordt hoe meer deze in waarde stijgt!
Al die mensen die thuis nog een HP Ice en/of Fire edition hebben staan zullen hier zeker geen aanstoot aan nemen...
4 x
Volgens mij zijn de meeste whisky collecties de afgelopen jaren alleen maar meer waard geworden.
Zo gek is het dus niet dat men whisky gaat verzamelen.
En als van Zuylen (in mijn opinie een uitstekende ondernemer) een site als deze gebruikt om zijn waar een beetje te promoten dan is daar toch niks mis mee.
Of en wat er verdiend word met zo een site is voor mij ook niet belangrijk, zolang er maar correct gehandeld word.
Ik begrijp de reacties op dit soort sites dan ook niet zo goed, je zou toch denken hoe meer aanbod hoe beter en als de site je niet bevalt, dan bezoek je deze gewoon niet.
En als van Zuylen (in mijn opinie een uitstekende ondernemer) een site als deze gebruikt om zijn waar een beetje te promoten dan is daar toch niks mis mee.
Of en wat er verdiend word met zo een site is voor mij ook niet belangrijk, zolang er maar correct gehandeld word.
Ik begrijp de reacties op dit soort sites dan ook niet zo goed, je zou toch denken hoe meer aanbod hoe beter en als de site je niet bevalt, dan bezoek je deze gewoon niet.
0 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

more4malt schreef:Volgens mij zijn de meeste whisky collecties de afgelopen jaren alleen maar meer waard geworden.
Beste More4malt, ik heb helemaal niks op veilingsites, online shops of bonafide handel tegen. Echter, wanneer je als platform, zonder enige verantwoordelijkheid te nemen, whisky gaat aanbieden heb ik daar een probleem mee. Ik ben geen taal purist maar alleen al de Nederlandse tekst doet hier en daar mijn teennagels krullen
1 x
Jawel beste Gerritbakker maar ik zie een site waar je zowel zakelijk als particulier whisky kunt aanbieden.
Voor zover ik het kan zien zijn er verder geen kosten aan verbonden en is het net als op marktplaats de bedoeling om kopers en verkopers zelf met elkaar in contact te laten komen.
Wat betreft de site zelf ben ik het met je eens dat er nogal wat aan mankeert, zo zou ik ook graag zien wie er verantwoordelijk is voor de site en dat daar genoeg informatie over te vinden is.
Maar dat wil nog niet zeggen dat het meteen een waardeloos initiatief is of dat je besodemietert word, met wat verbeteringen zou het best een toegevoegde waarde kunnen zijn.
Het valt mij gewoon op dat er vaak op voorhand met een negatieve insteek word gereageerd als het om dit soort onderwerpen gaat.
En op catawiki zitten duizenden mensen die met alle plezier teveel betalen voor whatever item dan ook en zijn er dan waarschijnlijk nog heel erg blij mee ook. Als mensen dat graag willen is dat prima, je hoeft er niet aan mee te doen.
Voor zover ik het kan zien zijn er verder geen kosten aan verbonden en is het net als op marktplaats de bedoeling om kopers en verkopers zelf met elkaar in contact te laten komen.
Wat betreft de site zelf ben ik het met je eens dat er nogal wat aan mankeert, zo zou ik ook graag zien wie er verantwoordelijk is voor de site en dat daar genoeg informatie over te vinden is.
Maar dat wil nog niet zeggen dat het meteen een waardeloos initiatief is of dat je besodemietert word, met wat verbeteringen zou het best een toegevoegde waarde kunnen zijn.
Het valt mij gewoon op dat er vaak op voorhand met een negatieve insteek word gereageerd als het om dit soort onderwerpen gaat.
En op catawiki zitten duizenden mensen die met alle plezier teveel betalen voor whatever item dan ook en zijn er dan waarschijnlijk nog heel erg blij mee ook. Als mensen dat graag willen is dat prima, je hoeft er niet aan mee te doen.
0 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

Beste More4malt, ik juich het toe als er een mooi platform zou komen waar liefhebbers en verzamelaars bij elkaar kunnen komen. Wat mij stoorde aan deze site is de opmerking dat whisky een risicoloze belegging is omdat whisky toch alleen maar meer waard wordt. Daarnaast is het zoals jij ook al opmerkte, nogal onduidelijk wie achter deze site zit. Op een "ruil" site waar kopers en verkopers elkaar ontmoeten verwacht ik geen veiling systeem maar meer een soort marktplaats. Volgens mij hebben we er daar al minimaal 2 van, whiskyforum en whiskybase. Waarbij de laatste toch ook wel een flinke provisie berekend en het WF volledig provisie vrij is. Kortom, ik vind het niet zo een heel erg goed initiatief. 

2 x
In grote lijnen zijn we het denk ik wel eens, natuurlijk kun je niet zeggen dat whisky een risicoloze investering is. Er zijn geen risicoloze investeringen als je ergens rendement uit wilt halen. Maar een goed platform juich ik ook toe en je verdient op zijn minst een kans om dingen te verbeteren en niet op voorhand afgeschreven te worden. En natuurlijk is er WB, maar wat betreft het aanbod hier op het forum kan ik nou niet zeggen dat het overloopt van de aanbiedingen. Ik denk dat door alle regeltjes en discussies over het aanbod gedeelte veel mensen hun flesjes hier niet meer aanbieden.
En er zullen mensen zijn die dit toejuichen maar ik vind het een groot gemis.
Maar goed een beetje verschil van mening moet kunnen anders valt er niks meer te discussiëren.
Ik zeg
En er zullen mensen zijn die dit toejuichen maar ik vind het een groot gemis.
Maar goed een beetje verschil van mening moet kunnen anders valt er niks meer te discussiëren.
Ik zeg

0 x
- defeatless
- Moderator

Klinkt het raar als ik denk dat dit gewoon een projectje van VanZuilen zelf is?
Ik heb een heleboel random advertenties geopend waarbij er geen aanbieder duidelijk vermeld staat. Deze zijn allemaal van VanZuilen.
anyhow. Ik stoor me aan de toon op de website en dat er totaal geen duidelijkheid is van wie de website is. Behalve dat het duidelijk is dat het ieder voor zich is.
Daarnaast moet zo'n website betaald worden, lijkt me niet dat je zo begaan bent met de gestegen waarde van andermans investering dat je dit allemaal gratis aanbied.
Daarom ik vermoed een projectje van VanZuilen zelf.
Ik heb een heleboel random advertenties geopend waarbij er geen aanbieder duidelijk vermeld staat. Deze zijn allemaal van VanZuilen.
anyhow. Ik stoor me aan de toon op de website en dat er totaal geen duidelijkheid is van wie de website is. Behalve dat het duidelijk is dat het ieder voor zich is.
Daarnaast moet zo'n website betaald worden, lijkt me niet dat je zo begaan bent met de gestegen waarde van andermans investering dat je dit allemaal gratis aanbied.
Daarom ik vermoed een projectje van VanZuilen zelf.
1 x
- Greenmachine
- Senior

En dan te bedenken dat de éénnalaatste post van topicstartster over een aanschaf bij Van Zuylen gaat 
1 x
- Reichenbach
- Moderator

De drempel is behoorlijk hoog voordat je hier op WF wat mag aanbieden. 'Geïnteresseerden' die zich alleen aanmelden om de waarde van de welbekende fles whisky uit grootvaders kastje te willen weten wordt het hier ook niet bepaald makkelijk gemaakt.gerritbakker57 schreef:Volgens mij hebben we er daar al minimaal 2 van, whiskyforum en whiskybase. Waarbij de laatste toch ook wel een flinke provisie berekend en het WF volledig provisie vrij is. Kortom, ik vind het niet zo een heel erg goed initiatief.
Beide met reden, maar mooi toch dat zij nu wel een plaats hebben waar ze die fles wel te gelde kunnen maken? Je bent toch niet verplicht er te kopen of te verkopen? En het risico om opgelicht te worden bestaat overal, zelfs al is de drempel wat hoger.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”