Highland Park expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Thedge
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Thedge » 29 Nov 2017, 15:31

dcw schreef:
nigel_tufnel schreef:flessen nummeren en noteren welke klant welk nummer heeft.
Daarna kijken wie zijn fles verkoopt op een veiling en deze mensen automatisch bannen voor een nieuwe aankoop.
Ik heb vernomen dat een aantal stokerijen hier al mee begonnen zijn. :goedgedaan

Food for thought voor de ITers op het forum: blockchain zou hier ideaal voor zijn.
Bij Ardnamurchan gebruiken ze het al om fraude bij zeldzame flessen tegen te gaan. Een blockchain zou ook kunnen gebruikt worden om een systeem op te zetten met toegestane transacties.

Gewoon niet die kwats van elke week een limited edition van HP. Dan hoef je ook geen loterijen of andere ingewikkelde dingen in gang te zetten.
2 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 29 Nov 2017, 18:10

Thedge schreef:Gewoon niet die kwats van elke week een limited edition van HP. Dan hoef je ook geen loterijen of andere ingewikkelde dingen in gang te zetten.
Je bent toch niet verplicht te kopen? Als Higland Park net als een modemerk ieder moment weer een nieuwe lijn lanceert en er mensen zijn die iedere week weer achter zo 'n mode hype aan willen rennen dan is dat toch hun goed recht? Handel is handel, ook voor The Edrington Group.

Wil je liever iets van een gerenommeerde distilleerderij die zich een gedegen portfolio wil opbouwen zijn er genoeg andere keuzes.

Er is overigens helemaal niks mis mee als je in de laatste mode wil lopen.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Lampenkap
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Lampenkap » 02 Jan 2018, 12:36

Als ik zou moeten kiezen.
Highland park 10 viking scars of highland park 12 viking honour?
0 x

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 02 Jan 2018, 22:12

Lampenkap schreef:Als ik zou moeten kiezen.

Ik weet niet of met de nieuwe flessen de smaak ook veranderd is (waarschijnlijk niet) maar ik vond het apart dat 2 Highland Parks met nagenoeg dezelfde leeftijd toch zo'n verschillend karakter hebben.

De 12 was in mijn ogen een echte all-rounder: goed gebalanceerd, beetje van alles (zoetje, zoutje, beetje rook)
De 10 vond ik veel zoeter en frisser (meer fruit, honingachtig bijna)

Kortom, is maar net waar je voorkeur ligt. In dit jaargetijde zou ik sneller voor de 12 gaan, in het voorjaar misschien eerder voor de 10 :)
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

John S
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor John S » 03 Jan 2018, 20:41

Het is maar net wat je smaak is. Hou van lichte rook en een redelijke zoete afdronk dan zou ik voor de 12 gaan. Deze heb ik net geledigd. :Slainte
De 10 is inderdaad zoet een lekkere whisky voor het voorjaar. Beide whiskies zijn goed betaalbaar, want over het algemeen vraagt HP stevige prijzen voor zijn flessen.
Ben benieuwd welke keuze je gaat maken en hoe het je bevalt. :Bye
0 x

Alex
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Alex » 04 Jan 2018, 08:39

Daan schreef:

Bij D12 is vandaag de 12yo viking honour in de aanbieding nu met daarnaast 5cl 18yo viking pride
0 x
Afbeelding

John S
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor John S » 31 Jan 2018, 16:49

Weet iemand wanneer de release is van The Light De tegenhanger van The Dark? Erg nieuwsgierig, met wat voor creatie Highland Park voor de dag komt. :hoedaf
0 x

dcw
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor dcw » 01 Feb 2018, 08:58

John S schreef:Weet iemand wanneer de release is van The Light De tegenhanger van The Dark? Erg nieuwsgierig, met wat voor creatie Highland Park voor de dag komt. :hoedaf

Ik weet dat er hier veel mensen zijn die niet graag speculatie zien, maar ik doe het toch.
Ik verwacht een whisky die grotendeels op refill bourbon heeft gelegen. Dat zijn toch meestal de whiskies die het lichtst uit het vat komen.
Over release date is nog altijd niets meer bekend dan "early 2018" voor zover ik weet.

Dat gezegd zijnde, wat geeft HP van smaak op bourbon vaten? Ik heb op dit moment een fles Dragon Legend in mijn kast staan (die Costco exclusive). De Dragon Legend heeft heel duidelijke sherry invloeden en nagenoeg geen eigen karakter...
0 x

John S
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor John S » 01 Feb 2018, 16:30

dcw schreef:
John S schreef:Weet iemand wanneer de release is van The Light De tegenhanger van The Dark? Erg nieuwsgierig, met wat voor creatie Highland Park voor de dag komt. :hoedaf

Ik weet dat er hier veel mensen zijn die niet graag speculatie zien, maar ik doe het toch.
Ik verwacht een whisky die grotendeels op refill bourbon heeft gelegen. Dat zijn toch meestal de whiskies die het lichtst uit het vat komen.
Over release date is nog altijd niets meer bekend dan "early 2018" voor zover ik weet.

Dat gezegd zijnde, wat geeft HP van smaak op bourbon vaten? Ik heb op dit moment een fles Dragon Legend in mijn kast staan (die Costco exclusive). De Dragon Legend heeft heel duidelijke sherry invloeden en nagenoeg geen eigen karakter...

Een beetje speculeren kan volgens mij helemaal geen kwaad en is zelfs leuk. Dan kan je straks kijken of de speculaties kloppen. Ik heb inmiddels begrepen dat mei 2018 de release is van The Light. Ik zou niet weten welke smaak van HP op bourbon vaten is gerijpt. Wellicht heeft iemand van hier op het forum, daar een antwoord op. :hoedaf
0 x

RBwhiskyworld
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor RBwhiskyworld » 02 Feb 2018, 16:48

Mei kan inderdaad goed kloppen voor The Light, 'late spring' geven ze officieel aan.
Als het een Bourbon cask wordt dan zal deze misschien wel wat weg hebben van de Full Volume, deze is ook 100% ex-Bourbon (1st Fill).
Honing en Vanille met citrus vruchten en mango had ik op de neus, en sinaasappels, drop, toffee met een flinke peper als smaak. Niet verkeerd, maar persoonlijk ben ik meer van de Highland Park's met Sherry invloeden.

Ik heb nog een iets uitgebreidere review van de Full Volume op mn site staan (in het engels).
0 x

John S
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor John S » 02 Feb 2018, 20:45

RBwhiskyworld schreef:Mei kan inderdaad goed kloppen voor The Light, 'late spring' geven ze officieel aan.
Als het een Bourbon cask wordt dan zal deze misschien wel wat weg hebben van de Full Volume, deze is ook 100% ex-Bourbon (1st Fill).
Honing en Vanille met citrus vruchten en mango had ik op de neus, en sinaasappels, drop, toffee met een flinke peper als smaak. Niet verkeerd, maar persoonlijk ben ik meer van de Highland Park's met Sherry invloeden.

Ik heb nog een iets uitgebreidere review van de Full Volume op mn site staan (in het engels).

Hey Ryan,

Bedankt voor je reactie en je antwoord op de vraag of HP op bourbon gerijpte flessen heeft. Die hebben ze dus in de vorm van de Full Volume, ik heb deze fles nog niet in de verkoop gezien. Kan dat kloppen? Mijn complimenten voor je site erg vermakelijk, ik heb me geabonneerd. Zelf ben ik ook meer van de sherry dan van de bourbon, ik ben dan ook benieuwd of de speculaties uitkomen voor The Light. :Pipersmile
1 x

RBwhiskyworld
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor RBwhiskyworld » 03 Feb 2018, 01:58

Bedankt John, dat is altijd leuk om te horen. Full Volume is momenteel alleen nog maar rechtstreeks via Highland Park verkrijgbaar via de Inner Circle. Er zijn wel voldoend flessen van als t goed is.
Het wordt inderdaad interessant om te zien wat voor vaten ze zullen gebruiken voor The Light.
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 03 Feb 2018, 02:12

RBwhiskyworld schreef:Het wordt inderdaad interessant om te zien wat voor vaten ze zullen gebruiken voor The Light.
Quercus Alba?
1 x

RBwhiskyworld
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor RBwhiskyworld » 03 Feb 2018, 15:14

Zou inderdaad ook kunnen, en dan is het de vraag of het QA Casks met Bourbon of Sherry wordt. Een andere optie zou een witte wijn Cask kunnen zijn.
Het blijft nog ff afwachten.
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 03 Feb 2018, 23:23

Of afgevuld op 30% of 35%? Schijnt ook een dingetje te zijn om nieuwe markten aan te boren.
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”