Ik word hier heel erg gelukkig van
Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Talisker 25yo bottled in 2006 CS
Ik zit nu echt 'n heel bijzondere, geweldig lekkere whisky te drinken en wel de Talisker 25yo, one of only 4860 Limited Edition bottles, bottled in 2006, refill casks, bottle no. 1184, 56.9% cask strength, 70cl. Wat 'n heerlijke, zachte whisky(met toevoeging van 4 druppeltjes water!), zacht zoetige geur én smaak, het ziltige, maar zó geperfectioneerd, zó lekker, met dat hele lichte pepertje, totaal en kompleet, niets op aan te merken, integendeel! Als ik alleen deze whisky voor de rest van m'n leven zou moeten drinken, zou dat bepaald géén straf voor mij zijn, eerder het tegenovergestelde. Subliem!
0 x
Caol Ila
Zometeen de Caol Ila Moch Twitter Moonlight Tasting. Ik heb als opwarmer (en zometeen ter vergelijking / referentie) de Caol Ila 1999 Signatory Vintage 10yo erbij staan.
0 x
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Heb vanavond een sample Glenfarclas 12yo op en een Bowmore 12yo. 

0 x
Vanavond : Balvenie 12Y Signature Batch 3 geopend, zal hem nog een tweede keer moeten proeven om echt een oordeel te vellen , voorlopig scoort vooral de neus zeer hoog en liet de smaak het nog wat afweten.
Daarna de mistery sample van JayDie... zoals hier http://www.hetwhiskyforum.nl/viewtopic.php?f=84&t=210&p=19002#p19002 te lezen een vreemde ervaring.
Afgesloten met een Amrut Peated Cask Strength. Heerlijk warme volle kruiden ( enorm opvallende kruidnagel!) en dan net voldoende turf/rook. Een echte bom van een whisky , njam!

Daarna de mistery sample van JayDie... zoals hier http://www.hetwhiskyforum.nl/viewtopic.php?f=84&t=210&p=19002#p19002 te lezen een vreemde ervaring.
Afgesloten met een Amrut Peated Cask Strength. Heerlijk warme volle kruiden ( enorm opvallende kruidnagel!) en dan net voldoende turf/rook. Een echte bom van een whisky , njam!

0 x
Ilse of Arran; Robert Burns, Dalmore 12y (tot zover iets wat tegenvallend) Afsluitend met een Ardbeg 10y en een Laphroaig Cask Strenght Batch 002 

0 x
Ben net langs Dennis (whiskywijzer.nl) geweest voor een paar Drams van Perry's Whisky, lekker spul, niks mis mee. Ik hou zijn site in de gaten, ben benieuwd naar zijn prijzen. 
Van Dennis kreeg ik tot mijn grote verrassing nog een dram Brora 25y wat ik nog nooit geproeft had en wat is dat een waanzinnige whisky!
Ik denk mijn lekkerste dram tot nu toe. Verdomd goed spul! Vele vele maal dank dennis!! 
Van Dennis kreeg ik tot mijn grote verrassing nog een dram Brora 25y wat ik nog nooit geproeft had en wat is dat een waanzinnige whisky!
Ik denk mijn lekkerste dram tot nu toe. Verdomd goed spul! Vele vele maal dank dennis!! 
0 x
Zojuist geproefd, Ardbeg Corryvreckan en Ugeadail, beide echt top-whiskies 
0 x
Net een muziek DVD van Status Quo bekeken met een Ardbeg Ten,allebei subliem 
0 x
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

Bunnahabain cruach mhona (uit een sample) Zeker niet verkeerd 
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Eerst een Lagavulin 16yo, gevolgd door een Ardbeg Ten. Beiden heb ik al minstens 9 maanden niet meer gedronken. De Lagavulin was OK, maar ook niet meer dan dat. Het doet me de Vanilla Sky meer dan ooit waarderen (ook al kostte die twee keer zoveel). Helaas, want dit is anders een klassieker onder de Isaly whisky's. Ik vond hem te zoet en 'te rap weg'. De finish was redelijk kort vond ik. De Ardbeg daarentegen was (is) andere koek. Veel 'scherper' dan de Lagavulin. Misschien ligt dat wel aan het leeftijdsverschil (6 jaar), maar van deze kreeg ik letterlijk kippenvel. Heerlijke whisky!
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
om 5.00 in de ochtend achter de pc met wat jazz op de achtergrond een grote Ardbeg Ten weg te slurpen 

0 x
Eergisteren geproefd: veul
Gisteren geproefd:
- Talisker 25yo 2006. Ik heb voor het nuttigen 20 minuten lang een dekseltje op het glas laten liggen. Echt, met die geur kun je langer bezig zijn dan met de dram. Ik vond het grappig dat deze whisky constant aan het veranderen was in het glas. Wonderbaarlijk spul.
- Octomore 3.1. Niet mijn ding. Heeft ook een beetje weeïge bijgeur. Gelukkig was het een sample.
Gisteren geproefd:
- Talisker 25yo 2006. Ik heb voor het nuttigen 20 minuten lang een dekseltje op het glas laten liggen. Echt, met die geur kun je langer bezig zijn dan met de dram. Ik vond het grappig dat deze whisky constant aan het veranderen was in het glas. Wonderbaarlijk spul.
- Octomore 3.1. Niet mijn ding. Heeft ook een beetje weeïge bijgeur. Gelukkig was het een sample.
0 x
Gisteravond een glenfiddich 12yo op en daarna een Balvenie 12yo Doublewood.
Die laatste was een sample die ik geruild had met Michiel gisteren.
Die laatste was een sample die ik geruild had met Michiel gisteren.
Laatst gewijzigd door Carlo op 18 Apr 2011, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
een glencadam 10yo, heerlijk maar hij heeft nog wat ruwe randjes, ben toch wel erg benieuwd naar de 15yo, iemand ervaring mee?
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”