Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Heb mij zojuist een Laphroaig 10 CS (batch 002) ingeschonken....
Glas staat even op adem te komen. Ben zeer benieuwd.
0 x
Zit nu aan een Glenfiddich 15 yo, drink em voor het eerst, best lekker spul.
0 x
Marriage isnt a contract, its an ongoing negotiation...
jpvdw schreef:Heb mij zojuist een Laphroaig 10 CS (batch 002) ingeschonken....
Daarna stilte.... zou jpvdw de dram overleeft hebben?.....
0 x
Ikzelf genoten van een Ilse of Arran Robert Burns afsluitend met een Smokehead, ga toch eens die Smokehead Extra Rare halen, ben ik wel erg benieuwd naar. 
0 x
Ik heb net (gisteravond) de laatste restjes uit een fles Jameson en een Chivas Regal 12yo geperst...
De Chivas Regal is best lekker, een beetje van alles wat maar uiteindelijk niet genoeg!
De Jameson is een Ier, niks mis mee maar niet mijn voorkeur (gekregen fles...ook niks mis mee!)
Van het weekend toch maar weer een glaasje Scapa...
De Chivas Regal is best lekker, een beetje van alles wat maar uiteindelijk niet genoeg!
De Jameson is een Ier, niks mis mee maar niet mijn voorkeur (gekregen fles...ook niks mis mee!)
Van het weekend toch maar weer een glaasje Scapa...

0 x
Gisteren maar weer eens een Balblair '97 (uit 2009) ingeschonken. Lekkere smaakontwikkeling: moutig -> Bourbon -> fruitig -> kruidkoek. Ik moet bij deze whisky wel even afleren meer dan 1 drup water toe te voegen, dat doet hem geen goed.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Gisteren heb ik de laatste dram Springbank 10yo gedronken. Ik wil de Springbank liefhebbers niet voor het hoofd stoten, maar deze komt dus niet meer in mijn collectie terecht (tenzij iemand het lumineuze idee zou krijgen om hem voor de één of andere reden als geschenk te geven).
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Net op een Clynelish XVII's SIngle Cask whisky uit 1997 en 13 jaar oud. Lekker fruitig, met een waxy finish. Zou geheel op bourbon zijn gematured maar krijg toch iets van sherrie achtige tonen mee, heel typisch
Voor meer info zie mijn blog
0 x
Edwin schreef:jpvdw schreef:Heb mij zojuist een Laphroaig 10 CS (batch 002) ingeschonken....
Haha, ik moe je zeggen dat ik hem hemels vond. Spookte de hele dag door mij hoofd en mond om er vanavond weer eentje te nemen.
Maar, heb gekozen voor (sample) van de Kilchoman Winter release 2010. Die mag er zeker ook zijn....
0 x
jpvdw schreef:Edwin schreef:jpvdw schreef:Heb mij zojuist een Laphroaig 10 CS (batch 002) ingeschonken....
Haha, ik moe je zeggen dat ik hem hemels vond. Spookte de hele dag door mij hoofd en mond om er vanavond weer eentje te nemen.
Maar, heb gekozen voor (sample) van de Kilchoman Winter release 2010. Die mag er zeker ook zijn....
Zit nu na een lange lange dag, aan een mooie Ardbeg 10y.

0 x
Gisteravond uit mijn werk een Glenfiddich 15yo , deze is zeker lekker.
0 x
Gisteravond m'n fles Connemara Irish Peated Single Malt geleegd... Leuke dram!

0 x
JayDie schreef:Gisteravond m'n fles Connemara Irish Peated Single Malt geleegd... Leuke dram!
Met welke islay whisky vind je die Connemare het meeste lijken? Of is het een klasse apart?
0 x
Edwin schreef:JayDie schreef:Gisteravond m'n fles Connemara Irish Peated Single Malt geleegd... Leuke dram!
Met welke islay whisky vind je die Connemare het meeste lijken? Of is het een klasse apart?
Ik heb niet alle expressies van Islay geproefd, maar denk dat je sowieso kan uitsluiten: Laphroaig en Ardbeg (ivm het medicinale), Lagavulin, Bowmore, Kilchoman. Caol Ila heeft ook de specifieke turf smaak. Bunnahabhain is (nu bevind ik me op glad ijs) over het algemeen licht geturfd.
Hmm... Het is toch wel een klasse apart. Zie ook de proefnotitie van een tijdje terug. @Johan Brugge: jij als peathead; wat vond jij van het sample?
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

JayDie schreef:@Johan Brugge: jij als peathead; wat vond jij van het sample?
Het was een blind sample en ik had nooit geraden dat het om een Connemara ging. Hij smaakt heel anders dan de 'doorsnee' Islay whisky. Je proeft wel die turf, maar er zit 'iets raars' in. Ik vond hem wat meer 'a-typisch' smaken (voor zover dat kan natuurlijk). Hij is niet medicinaal, zilt, rokerig of citrusachtig. Ik zou het haast omschrijven als plantaardig.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”