Er staat erg veel informatie op dit forum, zeker net nieuw in whiskyland is er erg veel te lezen. Hang je hier, veelal als stille lezer, een tijdje rond bekruipt je toch het gevoel dat je over de standaard OB's waar je wat over wil zeggen maar beter je mond kan houden. Ik snap dat je op internet een dikke huid moet hebben. Ik heb het gevoel dat als je behoorlijk wil delen dat je laproaigh 10 echt super lekker vind, je dat maar beter niet kan melden. Ten eerste in welk topic zet je het neer en ten tweede wordt een dergelijke mening veelal beantwoord met de opmerking dat dat wel veranderd als je IB bottling x hebt geproeft, je nog even wat anders moet proeven want dan leer je wel dat laproaig 10 maar matig is.
Een open discussie over, laten we laproaigh 10 weer nemen, is daarom nauwelijks mogelijk. Ik snap dat de 'oud-gediende' deze OB' ontgroeid zijn, maar dat remt de nieuweling (althans mij) wel af om een mening te geven. En dan wil ik het helemaal niet hebben over het geven van scores, of het zeggen dat je iets niet lekker vind, want dan 'heb je het niet begrepen, want de spirit is goed, dus wellicht niet je smaakprofiel, dus je snapt het niet newbie'.
Ik zie op /r/scotch hele leuke ideeen voorbij komen die je hier ook zou kunnen overnemen. Bijvoorbeeld de 'community reviews' van standaard bottelingen, alle reviews zijn goed, maar hoe vaker een smaak wordt genoemd hoe groter het woord in de cloud. Het zorgt wellicht voor een wat interactief forum.
En tot slot over moderatie:
caskstrength schreef:Moderatie bestaat uit, naast het technisch onderhouden van het forum, vrijwel alle berichten te volgen en er voor te zorgen dat er een ordelijke situatie gehandhaafd blijft.
Ik denk dat hier de moderatie te strak wordt gesteld. Ook dit forum heeft een 'meld ongewenste post' knop. Als daar op gedrukt wordt is het tijd om als moderator te gaan lezen of de opmerking wel of niet ongewenst is. Ja, ze zal actief berichten moeten verwijderen van bot-accounts die allerlei medicatie aanbieden. Ik heb het idee dat er nu al berichten verdwijnen voordat iemand, buiten de plaatser zelf ze heeft gelezen.
Wellicht draagt dit iets bij en anders ben ik het in ieder geval kwijt. Hopelijk is het in enige vorm constructief en laat ik gaan 'afwijkend gedrag' zien met mijn mening.