Ledaig expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Ledaig expressies

Ongelezen berichtdoor henri » 06 Jun 2017, 22:21

Reichenbach schreef:Die koop ik dan ook niet. Maar laat mij je niet weerhouden dit wel te doen.

heel eerlijk.. als je die beredenering hanteerd kan je binnenkort niets fatsoenlijk meer kopen..
door de jaren heen veranderd de markt en zal je helaas ook je formule moeten aanpassen als je niet de rest van je leven aan de grants wilt zitten
3 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 06 Jun 2017, 22:24

henri schreef:@ mer:

ik zeg niets raars of hards toch, dan zou ik het nog wat anders gebracht hebben
ik zeg nu alleen dat die redenering flut is..
Ik voel me niet aangevallen hoor!
Ik heb aangegeven wat mijn verwachting is en hoe ik persoonlijk mijn prijs bepaal. En dat is geen onzin of flut, het is mijn waarde die ik aan iets toe ken. Tot nu toe werkt het voor mij best aardig.

En de Grants; nu zit ik aan de Springbank 10, die past nog aardig in mijn profiel (46% voor 40 euro). En strikt in de leer ben ik ook niet, de Local Barly is ver boven de formule. Maar ook ik ben gevoelig voor een hype.
Laatst gewijzigd door Reichenbach op 06 Jun 2017, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 06 Jun 2017, 22:30

Reichenbach schreef:
henri schreef:@ mer:

ik zeg niets raars of hards toch, dan zou ik het nog wat anders gebracht hebben
ik zeg nu alleen dat die redenering flut is..
Ik voel me niet aangevallen hoor!
Ik heb aangegeven wat mijn verwachting is en hoe ik persoonlijk mijn prijs bepaal. En dat is geen onzin of flut, het is mijn waarde die ik aan iets toe ken. Tot nu toe werkt het voor mij best aardig.

En de Grants; nu zit ik aan de Springbank 10, die past nog aardig in mijn profiel.

niks mis mee inderdaad, prima spulletje
doe t zoals je t doet, en in t geval van de ledaig wacht ik het ook even af
maar je vat wat ik bedoel. met de berekening ga je zeer regelmatig een topper mislopen
wijk af en toe af van het gebaande pad, das best spannend hier en daar :lekker

edit; als je de local barley 16 bedoeldtegen originele 125,- ben ik het met je eens
als je de 11 jarige bedoeld, gaan we het niet eens worden.. ;)
1 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 06 Jun 2017, 22:32

henri schreef:maar je vat wat ik bedoel. met de berekening ga je zeer regelmatig een topper mislopen
wijk af en toe af van het gebaande pad, das best spannend hier en daar :lekker
Zal ik zeker doen. Strikt in de leer zijn brengt zelden geluk.
edit; als je de local barley 16 bedoeldtegen originele 125,- ben ik het met je eens
als je de 11 jarige bedoeld, gaan we het niet eens worden..
Ik had de laatste voor 91 euro gekocht, die zit wat prijs betreft ver boven de formule.
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 06 Jun 2017, 22:47

ik neem nog wel een drammetje van de andere coopers
blij dat ik er 3-4 van gekocht heb tegen de formule in :D
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ig-1998-cc
1 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 06 Jun 2017, 22:58

henri schreef:ik neem nog wel een drammetje van de andere coopers
Smakelijk, het is je gegund!
0 x

MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MikerG » 07 Jun 2017, 09:16

Reichenbach schreef:
mer1973 schreef:
Reichenbach schreef:Dat geld ook voor mij. Ik zou verwachten dat zo iets 70 tot 80 euro moet kosten.

Waar baseer je dat op.

verwachting.
10 tot 12 jaar en 40% alcohol rond de 30 euro. Ieder jaar ouder zo'n 5 euro meer, iedere 3% alcohol extra ook zo'n 5 euro meer. En wat punten aftrek als het geen OB is. Maar dat is zoals ik iets inschat en waardeer, ieder ander maakt zijn eigen afweging.

Iedereen bepaalt natuurlijk voor zichzelf wat hij spendeert aan whisky en wat hij/zij een whisky waard vindt om aan te schaffen tegen een bepaalde prijs.

Een whisky van 30 jaar op 52% (ongeacht het merk, vat etc) vindt jij dus blijkbaar max 150 euro waard...
Zou , of je formule herzien en meer op je gut feeling afgaan wat je iets waard vindt of niet, of je kader op Glen Alba achtige whiskies houden
0 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 07 Jun 2017, 10:17

henri schreef:ik neem nog wel een drammetje van de andere coopers

Ik ook! Dat je er maar 4 van hebt.... :P
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 07 Jun 2017, 10:51

Reichenbach schreef:
DramdrummerTom schreef:Is mij iets te prijzig...
Dat geld ook voor mij. Ik zou verwachten dat zo iets 70 tot 80 euro moet kosten.

Je 'berekening' raakt echt kan noch wal. Maar hou 'm vooral voor jezelf aan, dan weet je zeker dat je de uitgaven bijzonder onder controle houdt... ;)
Deze vind ik ook te duur trouwens, gebaseerd op een prijs voor de 1998 Ledaig van hetzelfde huis die ik op z'n voordeligst bij Master of Malt voor € 105 heb gekocht.
Dus in mijn (logische) beredenering zou deze in ieder geval nooit duurder kunnen zijn...., ik wacht dus nog effe tot de prijs gaat zakken, vreselijk hard zal het niet gaan aan deze prijs.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 07 Jun 2017, 11:07

De discussie over de prijsstelling van whisky in zijn algemeenheid is nogal off-topic, gaat hier tenslotte over Ledaig. Doe zelf toch ook even een duit in het zakje; Laphroaig 5 jaar van the Creative Whisky Company. Zou amper €20 mogen kosten. Ik geloof niet in een formule bij het beoordelen van kwaliteit. Smaak van whisky is geen exacte wetenschap. Iets is het waard wat jij er voor bereid bent te betalen.

Terug naar het onderwerp; hij is zeker niet goedkoop, maar qua prijsstelling (zover mijn geheugen me niet in de steek laat) wel in lijn met de vorige waar in dit draadje eerder naar werd verwezen. En die heeft toch niet teleurgesteld.
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 09 Jun 2017, 07:46

Je geheugen laat je dan wel iets in de steek Cor, deze was aanvankelijk op hetzelfde niveau geprijsd, maar maakte toen wel een drop naar rond de € 105... Vandaar mijn opmerking, 'ik wacht nog effe'...

Ben het met je eens dat er geen berekening op los te laten is, maar als 'we' inmiddels al naar de € 130 gaan voor een relatief jonge 16 yo... :Scratch
Het mag, maar dan moet het echt exceptioneel goed zijn.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

19dave91
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor 19dave91 » 12 Jun 2017, 00:07

Laat ik weer on-topic beginnen :duimop
Vandaag kennisgemaakt met Ledaig. De Ledaig 6yo (2010) van signatory. Ledaig is voor mij een onbekende whisky, althans qua smaak. Toch iedere keer als ik de slijter binnenkwam trok deze mij aan. Steeds ging ik voor andere keuzes (ook zeker geen spijt van :D ), maar kon hem deze keer niet laten staan. Ik moet zeggen dat ik het voor zijn prijs een erg aangename whisky vind. Voor een 6yo vind ik hem vrij volwassen. Geen scherpte in de afdronk (wat ik bij jonge whisky's wel vaak vind). Ga zeker meer van Ledaig proeven, want dit smaakte naar meer :hoera
1 x
Afbeelding

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 12 Jun 2017, 17:20

19dave91 schreef:Laat ik weer on-topic beginnen :duimop
Vandaag kennisgemaakt met Ledaig. De Ledaig 6yo (2010) van signatory. Ledaig is voor mij een onbekende whisky, althans qua smaak. Toch iedere keer als ik de slijter binnenkwam trok deze mij aan. Steeds ging ik voor andere keuzes (ook zeker geen spijt van :D ), maar kon hem deze keer niet laten staan. Ik moet zeggen dat ik het voor zijn prijs een erg aangename whisky vind. Voor een 6yo vind ik hem vrij volwassen. Geen scherpte in de afdronk (wat ik bij jonge whisky's wel vaak vind). Ga zeker meer van Ledaig proeven, want dit smaakte naar meer :hoera

Ik ben zelf geen erg grote fan van turf, maar voor Ledaig maak ik graag een uitzondering. Probeer ook eens de Ledaigs CS van de Ultimate. Niet duur maar ik vind ze prima.
3 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

19dave91
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor 19dave91 » 12 Jun 2017, 22:13

Erik1908 schreef:
19dave91 schreef:Laat ik weer on-topic beginnen :duimop

Ik ben zelf geen erg grote fan van turf, maar voor Ledaig maak ik graag een uitzondering. Probeer ook eens de Ledaigs CS van de Ultimate. Niet duur maar ik vind ze prima.

Tnx voor de tip. Heb hem genoteerd!
0 x
Afbeelding

Zolt
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Zolt » 16 Jun 2017, 10:25

Misschien een stomme vraag maar ik zag de nieuwe ledaig-2000-cc laatst verschijnen en tot mijn verbazing zag ik dat er van vat 800116 ook nog een botteling ledaig-1997-mbl bestaat.

Ik dacht dat de vaten van de distillery waren en een uniek nummer hebben of heb ik het mis?

https://www.whiskybase.com/search?q=ledaig+800116
1 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”