IB: Jack Wiebers, Berlijn
IB: Jack Wiebers, Berlijn
Ik heb zelf geen ervaring met Jack Wiebers, een Duitse (Lars-Göran Wiebers, Berlijn) Independent Bottler maar vond hier een opmerkelijke website met een minstens zo opmerkelijke verzameling.
Paul's Old Train Line - De Old Train Line van Jack Wiebers.
Paul's Old Train Line - De Old Train Line van Jack Wiebers.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Arnold1974
- Senior

Re: IB: Jack Wiebers, Berlijn
Staan een heleboel mooie flessen, maar het viel wel op dat alle flessen nog dicht zitten! Echt een verzamelaar blijkbaar.
Arnold
Arnold
0 x
Arnold1974 schreef:Staan een heleboel mooie flessen, maar het viel wel op dat alle flessen nog dicht zitten! Echt een verzamelaar blijkbaar.
Arnold
Hi Arnold en mede Whiskyliefhebbers,
Ik ben niet alleeeeeen verzamelaar
overigens sorry dat ik niet eerder mij gemeld heb, was even op vakantie Als je iets willen weten over JWWWW dan beantwoord ik graag jullie vragen.
Natuurlijk zoals iedere Whiskygek heb ik ook veel flessen open.
Citaat Whisky what else (old Paul) not Expresso
0 x
Tsja, wij zijn de afgelopen week in Berlijn geweest .... laat ik nu totaal niet meer aan Jack Wiebers gedacht hebben
Wel naar de whisky-afdeling en de bar in KaDeWe geweest
daar kom ik later nog op terug.
Wel naar de whisky-afdeling en de bar in KaDeWe geweest
daar kom ik later nog op terug.
0 x
Ik ga daar vrijdag dan maar eens een kijkje nemen. Dankzij de KLM en 99 social-media-vrienden mag ik daar gratis heen. Nu stond KaDeWe toch al op mijn to-do-lijstje 
groeten,
Danny
groeten,
Danny
0 x
dmace schreef:Ik ga daar vrijdag dan maar eens een kijkje nemen. Dankzij de KLM en 99 social-media-vrienden mag ik daar gratis heen. Nu stond KaDeWe toch al op mijn to-do-lijstje
Danny, o.a. de whisky verkoop in KaDeWe is op de 6de verdieping. Alleen die verdieping op zich is al een belevenis.
0 x
Ga zeker ook een kijkje nemen volgende maand. Hoe zit het met de prijzen in de KaDeWe? Aangezien het een luxewarenhuis is zullen de whisky prijzen navenant zijn vermoed ik?
0 x
KaDeWe en Galeries Lafayette in Berlijn
Lagavulin! schreef:Ga zeker ook een kijkje nemen volgende maand. Hoe zit het met de prijzen in de KaDeWe? Aangezien het een luxewarenhuis is zullen de whisky prijzen navenant zijn vermoed ik?
Eerlijk gezegd heb ik daar niet echt op gelet. Zou zo maar kunnen dat de prijzen er heel niet bijstonden
Ik heb alleen naar de oudere gekeken maar niet met de intentie om te kopen. Ik was met de trein én met mijn vrouw (die al genoeg over whisky hoort buiten vakanties). En inderdaad voor een koopje hoef je daar niet te zijn.
Dit was ook wel leuk. Een Whisky basis-geur-set. Van Peaty naar fris en bloemig. Zeer herkenbaar.
Galeries Lafayette in Berlijn heeft overigens ook een mooie "voedsel" afdeling. Maar dat lijkt op die in Parijs.
0 x
Mooi, zal zeker eens gaan kijken.
Heb ondertussen naar de Cadenhead en Jack Wiebers shop gemaild in Berlijn want ik ga tijdens het Paas-weekend, hopelijk doen ze open

Heb ondertussen naar de Cadenhead en Jack Wiebers shop gemaild in Berlijn want ik ga tijdens het Paas-weekend, hopelijk doen ze open

0 x
Lagavulin! schreef:Mooi, zal zeker eens gaan kijken.
Grappig, het hotel waar de KLM ons in heeft gestopt, zit precies tussen Cadenhead en Jack Wiebers in.
Ben nu helemaal benieuwd

0 x
Hi Whisky vrienden,
Als een van jullie naar Berlijn gaat, vraag eens naar Big Market (Herr Horn) dit is een begrip in Berlijn (dit moet je eigenlijk zien) .
En als jullie toch naar whiskyzaken gaan kijken, vergeet mijn vriend Uwe Wagmueler (Finest Whisky) niet, daar krijg je ook Whisky voor weinig geld.
Jack en Uwe ken ik persoonlijk doe deze maar de groeten (Old Paul)
.
Groetjes Old Paul
ps Ik heb mij nog niet voorgesteld, maar dat komt nog.
Ik had Piet al geemaild, namelijk ik had mij voorgesteld,maar waarschijnlijk heb ik op verkeerde knop gedrukt.
Als een van jullie naar Berlijn gaat, vraag eens naar Big Market (Herr Horn) dit is een begrip in Berlijn (dit moet je eigenlijk zien) .
En als jullie toch naar whiskyzaken gaan kijken, vergeet mijn vriend Uwe Wagmueler (Finest Whisky) niet, daar krijg je ook Whisky voor weinig geld.
Jack en Uwe ken ik persoonlijk doe deze maar de groeten (Old Paul)
.Groetjes Old Paul
ps Ik heb mij nog niet voorgesteld, maar dat komt nog.
Ik had Piet al geemaild, namelijk ik had mij voorgesteld,maar waarschijnlijk heb ik op verkeerde knop gedrukt.
0 x
I_SPEY schreef:Gan jullie soms samen naar Berlijn, dmace en Lagavulin!?
Jap, ik in het paasweekend. Vooral om de stad te bezoeken , maar als daar nu toevallig goeie whisky winkels zijn...
oldpaul schreef:Hi Whisky vrienden,
Jack en Uwe ken ik persoonlijk doe deze maar de groeten (Old Paul).
Als het zo doorgaat zal ik meer whisky dan stad zien...
Maar, bedankt voor de tips!
0 x
Helaas kon ik vanwege het speciale karakter van de reis geen whisky meenemen naar huis.
Toch nog wel even bij Cadenhead's langsgeweest. Leuke vent.
Ook even bij KaDeWe gekeken, maar ik vond de Macallan "Lalique' net even te prijzig voor slechts 17.000,- euro
Toch plan ik nu al een andere reis naar Berlijn, maar dan samen met mijn vrouw. Kunnen we rustig shoppen, en dan doe ik ook zeker de andere suggesties aan.
Toch nog wel even bij Cadenhead's langsgeweest. Leuke vent.
Ook even bij KaDeWe gekeken, maar ik vond de Macallan "Lalique' net even te prijzig voor slechts 17.000,- euro
Toch plan ik nu al een andere reis naar Berlijn, maar dan samen met mijn vrouw. Kunnen we rustig shoppen, en dan doe ik ook zeker de andere suggesties aan.
0 x